Cum te hidratezi în lunile toride de vară

0

În mod normal, un adult trebuie să consume între 1,5-2 litri de apă pe zi, chiar dacă aceste valori variază în funcție de mai mulți factori (vârstă, sex, ocupație, greutate etc.). Odată cu venirea căldurii, organismul are nevoie de mai multe lichide, deoarece le pierde foarte repede prin transpirație. Indicat este să ai tot timpul la tine o sticlă cu apă, pentru a evita deshidratarea. Din păcate, acest lucru nu este întotdeauna posibil.

Vestea bună e că în hidratare nu contează numai apa – deși aceasta are rolul principal – ci și unele alimente. Unele fructe sau legume au un conținut ridicat de apă, până la 97% și pot preveni deshidratarea organismului.

Baby carrots –  90% apă

Baby carrots conțin mai multă apă decât morcovii în „mărime naturală”. Pot fi adăugați în mâncăruri, salate, sosuri sau pot fi consumați ca o gustare sănătoasă.

Ananas – 84% apă

Ananasul are proprietăți detoxifiante, revigorante, antiinflamatorii. Este recomandat să se consume după o masă copioasă deoarece ajută la înlăturarea durerilor digestive și accelerează digestia proteinelor. Poate fi folosit și în curele de slăbire deoarece menține starea de sațietate mai mult timp.

Pepene roșu – 92% apă

Conține magneziu, potasiu, sodiu și calciu. În ciuda efectului său puternic hidratant, nu trebuie consumat în exces deoarece conține zahăr sub formă de fructoză. Îl poți consuma ca atare sau îl poți adăuga într-un pahar cu apă pentru un plus de savoare.

Castraveți – 96,7 % apă

Poți folosi castravetele în salate, tăiat felii și servit cu brânzeturi, în sosuri reci. Îți recomand să încerci o rețetă de supă rece de castravete cu iaurt grecesc și mentă care te va răcori instant.

Salată iceberg – 95,6% apă

Salata iceberg are cel mai mare conținut de apă dintre toate salatele. Este perfectă pregătită cu brânză feta, roșii, castraveți, ardei gras, oregano, ulei de măsline, zeamă de lămâie, ceapă și capere.

Vinete – 95% apă

Conțin multă apă și fibre și au puține calorii. Încearcă să eviți rețetele în care trebuie prăjite. Gătește-le la cuptor sau pe grill și în nici un caz nu le amesteca cu maioneză. Încearcă să mănânci și coaja deoarece conține o cantitate importantă de fitonutrienți ce hrănesc creierul și îmbunătățesc circulația sanguină.

Ridichi – 95,3%

Se folosesc mai ales în salate, cărora le oferă o aromă condimentată.

Zucchini – 95% apă

Reprezintă unul dintre cel mai hidratant aliment; pe lângă faptul că furnizează potasiu și vitaminele A și C. Poți face pesto din zucchini, îi poți găti la cuptor cu brânză slabă de vaci sau poți prepara o pastă raw cu semințe de dovleac numai bună de întins pe pâine.

Ardei grași (verzi, roșii, galbeni) – 92-93,9% apă

Ardeii grași sunt perfecți pentru salate, consumați ca o gustare sau tăiați felii și rumeniți ușor în tigaia grill. Conțin antioxidanți, au un număr scăzut de calorii și mențin tinerețea pielii.

Roșii – 94,5% apă

În diferite forme și culori, roșiile sunt perfecte pentru salatele de vară. Le poți folosi și la sosuri, sandwich-uri sau aperitive. Încearcă o rețetă de bruschette cu pâine integrală, roșii tăiate cubulețe, mozarella, usturoi, ulei de măsline și busuioc.

Alte alimente puternic hidratante sunt: conopida, țelina, spanacul, căpșunile, broccoli, grapefruit, pepenele galben.

Băuturi răcoritoare

Apă

Atunci când vorbim de hidratare și de răcorire, apa este pe primul loc. Dacă vrei ca apa să aibă un gust mai aromat, poți adăuga câteva felii de lămâie sau de portocală, chiar și câteva frunze de mentă.

Limonada

Când ne gândim la vară, inevitabil ne gândim și la limonadă. Această băutură este tonică, răcoritoare și hidratantă. Sfat! Nu adăuga zahărul peste apa rece deoarece riști să nu se dizolve. Prepară un sirop din apă caldă și zahăr, în care poți adăuga frunze de mentă, bucăți de fructe, arome sau orice îți este pe plac. În loc de zahăr, poți îndulci limonada cu sirop de arțar, miere, zahăr din nucă de cocos, xylitol sau eritritol.

Sucuri și smoothie-uri

Hidratează-te cu sucuri naturale și smoothie-uri hrănitoare. Alege ingredientele cu o cantitate mare de apă și combină-le după propriul gust. Prepară băuturile cu ajutorul unui blender sau storcător, după caz. Mai jos ai 3 rețete de unde te poți inspira.

Suc răcoritor cu ananas

Ai nevoie de: 250 ml lapte, 3 felii de ananas (proaspăt sau din conservă), seminţe de in, cuburi de gheaţă.

Smoothie cu pepene galben și coacăze

Ai nevoie de: 1 banană, o felie de pepene galben, o mână de coacăze, o lingură îngheţaţă de vanilie, lapte, cuburi de gheaţă.

Smoothie de cireşe

Ai nevoie de: 1 cană de cireşe, puţină salată Kale, 250 ml apă, zeama de la jumătate de lămâie, seminţe chia, 1 linguriţă de extract de vanilie.

Dacă simți că îți este sete, înseamnă că deja ești deshidratat. Încearcă să îți creezi o obișnuință din a bea apă; așa cum mănânci 3 mese pe zi sau cum te pui la odihnă aproximativ la aceeași oră. Bea un pahar cu apă la 1,5-2 ore sau chiar mai des. Ai grijă ca apa pe care o consumi să fie de calitate – evită apa la pet; achiziționează un filtru de apă și folosește-l. Este mult mai sigur. Mănâncă salate de fructe sau legume, în loc de desert consumă un smoothie iar pentru cină poți opta pentru o porție de legume la grătar! Evită deshidratarea pentru că, printre efectele ei, se numără: lipsa de energie, epuizarea, afecțiunile dermatologice, digestive, respiratorii, ale rinichilor și fluctuații ale tensiunii arteriale.

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.