La dolce vita, la dolce Fashion Week

0

În momentul în care vorbești despre un oraș povestești de fapt despre locuitorii acestuia. Ei sunt cei care dau viață străzilor, magazinelor, cafenelelor, piețelor. Ei sunt mecanismul din spatele culturii. Atunci când călătorim suntem tentați să privim un oraș prin lentila aparatului, de emoție și de frica de a nu a rata vreun peisaj impresionant. Însă, nu realizăm că acest călătorit prin lentilă sau afișat pe ecranul smartphone-ului ne îndepărtează de vibe-ul orașului.

De data aceasta îmi asum scrierea articolului privind patru mari orașe prin lentilele fotografilor care și-ar da o mână în schimbul celui mai bun cadru cu cel mai în vogă model sau designer, pentru cel mai bun loc din fața podiumului pe care sunt prezentate cele mai în trend colecții ce redefinesc sezonul de primăvară-vară a următorului an. Da, vorbim de nebunia generată de Fashion Week care se desfășoară în patru mari orașe din lume: New York, Londra, Milano, Paris. Și când te gândești că primele prezentări de modă se desfășurau cu ușile închise, într-un cadru privat ferit de ochii lumii, iar acum strada în sine devine un catwalk. Fashion Week-ul este o adevărată sărbătoare în lumea modei, un prilej de a aduce în fața publicului designerii momentului, stabilindu-se și validându-se trendurile pentru anul ce urmează. În ochii neștiutorilor aceste zile sunt doar o sumă de oameni agitați, prea ciudat sau elegant îmbrăcați, care se lasă fotografiați, intervievați, criticați sau admirați. De fapt, e mai mult decât atât: este o modalitate de a scurtcircuita orașele… nu că ar mai avea ele nevoie de așa ceva dat fiind caracterul lor cosmopolit.

Să luăm totul în pași mărunți; totul începe la New York, în orașul care nu doarme niciodată, The Big Apple, locul în care visele fie devin realitate fie sunt spulberate. Orașul în care ai un McDonald’s la fiecare colț, iar între ele ai magazine luxoase; unde în Central Park poți da nas în nas cu o celebritate sau dai de muzicanți ce își etalează talentul în schimbul unui dolar. New York-ul este combinația a două extreme: luxul și lupta de a deveni cineva. Poți observa asta numai dacă te oprești pentru câteva minute în mijlocul celei mai celebre străzi din New York, Fifth Avenue. Atunci realizezi că stai chiar în mijlocul catwalk-ului, în jurul tău defilând sute de mii de oameni, fiecare purtându-și stilul cum știu ei mai bine. Orașul, urbanul din jurul nostru ne dictează adesea modul în care ne definim stilul de viață, iar New York Fashion Week este un prilej de a scoate în mod oficial moda în stradă și de a reaminti faptul că aceasta înseamnă atitudine, un manifest. Mii de fotografi stau cu obiectivele pregătite pentru a surprinde printr-un click agitația din spatele scenei, restaurantele pline până la refuz de trupuri care etalează cele mai fine și inedite vestimentații, în definitiv, pentru a surprinde splendoarea specifică Fashion Week-ului newyorkez. Stop cadru.

Ajungem în Londra, cea de-a doua destinație în care săptămâna modei schimbă fața orașului. Rigiditatea londonezilor și ceaiul de la ora cinci sunt condimentate de trupuri fluide care defilează pe stradă, stau la semafor și pozează lejer chiar și atunci când își iau brunch-ul. Nu poți vizita Big Ben-ul fără a da peste echipe de fotografi care încearcă să-și plaseze modelul în cea mai bună lumină pentru a pune cât mai bine în evidență ținuta. Blițuri peste blițuri, regalități și doamne de viță nobilă care poartă cele mai recente creații și flutură mâna fanilor care vin să își admire de departe idolii. La un moment dat își face apariția și celebrul designer Vivienne Westwood, cea care transformă orice colecție într-un manifest. De data aceasta poartă un tricou cu mesajul Save the Arctic creat pentru a susține campania cu același nume. Tot timpul o apariție electrizantă ce merită stocată pe film. Stop cadru.

Nici măcar italienii, dragii de ei, nu-și mai pot gusta cafeaua în voie, fiind luați cu asalt de grupuri ce caută cele mai fancy restaurante pentru a-și lua prânzul și a discuta paleta de nuanțe a următorului sezon. În perioada 23-29 septembrie la dolce vita devine la dolce Fashion Week. Ce poți spune despre un oraș recunoscut ca fiind un paradis al cumpărăturilor? Despre un oraș în care branduri precum Prada, D&G, Armani sau Versace sunt la ele acasă? Nu prea poți spune mare lucru, cuvintele fiind de prisos; tot ce poți face e să te bucuri de nebunia luxului afișat de cel mai important cartier de modă din lume, Quadrilatero della Moda. Și iată, la o masă retrasă rezervată cu câteva zile înainte la garden cafe-ul 10 Corso Como, un grup de fashioniști gustă cu poftă cafeaua cu prea multă spumă de lapte, în timp ce postează pe Facebook cele mai bune poze de la ultimul fashion show. Unul dintre ei, dat fiind entuziasmul zilei, a vărsat puțină spumă pe eșarfa Hermes ce atârna lejer la gâtul său. Stop cadru.

Am ajuns în Paris. Ultima oprire. Cea care validează tot ce s-a întâmplat până în acel moment în New York, Londra și Milano. Prezentările care trec de Fashion Week-ul parizian vor intra în istorie. Turnul Eiffel, Arcul de Triumf, Champs Elysee: câteva dintre dovezile eleganței specifice pariziene. Trebuie să recunosc că în momentul în care intri în Paris ești expus unei stări de grație și delicatețe constantă. Cel puțin eu așa am simțit. Prea rar găseam locuri disponibile la cele mai căutate cafenele, iar dacă aveam noroc, uitam de cafeaua comandată și admiram eleganța cu care pariziencele își purtau ținutele de o simplitate stridentă. Una din cele mai căutate locuri este Cafe du Trocadero, celebră pentru priveliștea oferită clienților. Orice fashion weeker are pe listă localul, căci este punctul perfect în care poți savura în liniște un croissant proaspăt privind fermecat spre turnul care e la câțiva pași. Nici Cafe de Flore nu se lasă mai prejos prin varietatea meniului, fiind situată și într-o zonă minunată, Bulevardul SaintGermain. Parisul înseamnă Chanel, cel mai așteptat show fiind cel al casei de modă cu același nume. Nimeni și nimic nu poate întrece personalitatea lui Karl Lagerfeld care este imprimată în vestimentație odată cu lansarea fiecărei noi colecții. Alb contrastant cu negru, ambele strălucitoare prin tăieturile echilibrate scoase în evidență de reflectoarele îndreptate spre catwalk. Stop cadru.

O celebră creatoare de modă, desigur că e vorba de Chanel, spunea că degeaba porți cel mai scump taior dacă îl porți cu atitudinea greșită. Cam așa stă treaba și în cazul călătoritului: degeaba bifezi cele mai cunoscute locații din lume dacă pornești la drum cu atitudinea greșită. Iar dacă vine vorba de New York, Londra, Milano, Paris, asigură-te că incluzi în bagaj libertatea de a consuma fiecare moment petrecut pe străzile acestor metropole. Stop cadru.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Giorgia Harasim

Dă-mi un vinil cu blues, o ciocolată cu marțipan, un fotoliu comod, o carte bună și o să vezi cel mai fericit om de pe pământ. Toate astea montate într-o casă pe roți cu destinația „over the rainbow”.

Leave A Reply


*