De ce ne îngrășăm în concediu și cum putem evita această neplăcere

0

Perioada concediilor este aici. Canicula își face simțită prezența, dorința de a călători se instalează, cheful de muncă se diminuează și ideea de vacanță este prezentă parcă pe buzele tuturor.

La pachet cu un concediu binemeritat vin de multe ori și kilogramele în plus care ne însoțesc parcă fără omisiune în fiecare an, indiferent dacă alegem să mergem la munte, la mare sau într-un impresionant oraș.

Ar fi de așteptat ca în concediu să fim mai prezenți, mai în contact cu noi, să nu mâncăm pe fugă și să alegem cu răbdare ce vrem să ne încânte papilele gustative. Și cu toate acestea nu este așa, din contră. Ajungem să punem câteva kilograme în una sau două săptămâni tocmai pentru că suntem conștienți că e ceva scurt, ceva de care trebuie să ne bucurăm mult într-un timp limitat. Ne cuprinde acea senzație că în curând se va sfârși și vrem să ne bucurăm de cât mai multe preparate ale locului, mâncăm mult, mai ales dacă vacanța este în regim all inclusive. Mâncăm seara târziu, bem mai mult alcool decât acasă, multe cocktailuri pe plajă, ne bucurăm de înghețată și de produsele pe care le găsim pe stradă sau la vânzătorii ambulanți. Parcă am fi Hansel și Gretel într-o Țară cu Bunătăți și Turtă Dulce.

În afară de asta, mai apar și alți factori legați de climă, poate de schimbări de fus orar, interacțiunea cu oameni noi, schimbarea bruscă a rutinei și a obiceiurilor zilnice.

Din păcate, de cele mai multe ori, ne chinuim corpul cu diete un an întreg sau câteva luni bune, tragem de el, mergem la sală, îl forțăm, totul ca într-o clipită să trecem în cealaltă extremă.

Cum poți evita neplăcerea unor kilograme în plus atunci când mergi în concediu:

  • Mănâncă cu respect față de tine. Nu e sfârșitul lumii și vei mai avea ocazii să guști mâncăruri diferite față de cele de acasă.
  • Gustă câte puțin din fiecare. Restricțiile creează frustrări mari. Eu îți recomand degustatul din fiecare. Câte puțin din ceea ce îți dorești cu adevărat.
  • Limitează-te la o singură porție. Bufetul nu ne ajută absolut deloc în concediu. Parcă toate strigă de pe margine că ar vrea să ajungă la noi în farfurie. E greu să reziști tentațiilor, dar nu uita: câte puțin din fiecare.
  • Evită mâncarea de tip fast food de pe plajă. E la fel de nesănătoasă ca și cea de acasă.
  • Elimină zahărul din cafea. Dacă nu poți să o bei fără, înseamnă că ceea ce îți place nu este cafeaua, ci zahărul cu aromă de cafea. Oricât de dur ar suna, cafeaua este sănătoasă, dar băută simplu, dacă se poate, chiar și fără lapte. Evident, un frappe este deja o bombă calorică și este de evitat.
  • Mănâncă fructe de toate felurile, inclusiv pe cele de mare. Dacă plaja este ceea ce visezi pentru concediu, atunci vei merge la mare, iar acolo vei găsi fructe de mare proaspete, care au un aport caloric scăzut. Celelalte fructe îți satisfac o mare parte din nevoia de dulce, le găsești proaspete mai peste tot și sunt și foarte bune la gust.
  • Bea multă apă. Să bei multă apă este cât se poate de sănătos și îl elimină din discuție pe acel mănânc de sete.

Bucură-te din plin de concediul tău, fără strop de vinovăție. Caută echilibru în toate și te vei întoarce din vacanță cu mintea limpede ca apa mării.

Text: Ancuța Coman
www.ancutacoman.ro
www.applesandgasoline.com

About Author

Altfel.

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.