Cele mai atractive destinații în 2016

0

Călătoritul înseamnă mai mult decât o valiză făcută cu conștiinciozitate și un costum de baie ales pe sprânceană. Înseamnă planificare și alegerea unor oferte cât mai bune ca preț și calitate, mai ales dacă bugetul nu ne este un sac fără de fund. Pentru că sunt curioasă din fire, am propus un interviu oamenilor pasionați de călătorie de la o agenție de turism din Timișoara. Am știut din prima care este agenția care îmi va satisface pe deplin curiozitatea. Cu siguranță anticipați numele acesteia. Ca să nu vă mai țin în suspans, am să o spun direct: am avut plăcerea de a face un schimb de replici cu Gabriela Petcana, directorul Agenției de turism Ultramarin, cea mai iubită și solicitată agenție de turism din oraș, care luna aceasta împlinește 15 ani! Am încercat (și chiar am reușit!) să vă livrăm informații prețioase despre piața turismului din România și din zona de vest, pentru ca acest interviu să vă fie util în această vară.

Lectură plăcută și nu uitați că acest articol se citește cu harta și cu jurnalul de călătorie în buzunar!

În 2015, în top 4 destinații preferate de români avem Turcia, Grecia, România și Spania.

Călătoritul este un trend promițător și plin de necunoscute. Acum pare că întreaga lume este ceva mai concentrată pe călătorit, pe experiențe culturale cât mai diverse, pe aventuri cât mai palpitante și/sau pe găsirea unor oaze de liniște. Este asta doar o iluzie sau comunicarea cu publicul a devenit mai transparentă în industria turismului?

Trend-ul ascendent în turism nu este o iluzie, este o realitate, iar comunicarea cu publicul devine într-adevăr din ce în ce mai transparentă. Dinamica și specializarea reprezintă viitorul comunicării turistice. Astfel, informațiile, review-urile primite de la cei ce sunt (sau au fost) într-un anume moment într-o destinație turistică sunt tot mai căutate, fiind uneori esențiale în alegerea unei locații.

Mă gândesc că evoluția din IT a adus schimbări destul de mari în ceea ce privește practicile agențiilor de turism. Care ar fi una dintre acestea, una pe care a resimțit-o și agenția Ultramarin?

Evoluția IT a generat schimbări majore și în industria turismului. Primele 3 luni ale anului 2016 au adus o creștere cu 42% în rândul persoanelor ce se documentează online, de pe site-uri specializate sau de pe mobil. În promovare, miza este pe conținutul video, după cum știm. În ceea ce ne privește, noi cei de la Agenția de turism Ultramarin, încercăm să folosim (dacă ar fi să aleg un singur exemplu) canalul Youtube pentru a oferi informații despre destinații turistice. La o singură căutare pe Youtube, după cuvintele Ultramarin Timișoara, se pot găsi înregistrări ale unor evenimente interesante, precum seri cu tematică turistică desfășurate de-a lungul a 2 ani într-un spațiu dedicat artei la „Calpe Gallery”. Aceste seri emoționante au adus laolaltă personalități ale lumii, artiști, călători pasionați, persoane îndrăgostite de aventură, de ieșiri în natură sau cărora le face plăcere să descopere gusturi, sunete, experiențe inedite. Este o mare bucurie pentru mine, faptul că aceste momente unice au fost înregistrate și pot fi găsite oricând online pentru a fi consultate.

cele mai atractive destinatii in 2016

Dacă acum câțiva ani vedeam poze post-concediu, acum vedem postări live de la fața locului. Vedem pe Facebook locații care mai de care mai atractive și totuși extrem de diferite, iar ofertele turistice sunt pe măsură. Cum am putea descrie piața turismului în România?

Legat de piața turismului din România avem vești pozitive: se estimează că va avea o creștere de 10-12% în 2016. Eu simt că există o consolidare a pieței. Industria trebuie să se adapteze noutăților, elementelor precum apariția sectorului de e-commerce, până la situația generată de criza refugiților.

Ca să ajungem pe linia subiectului, suntem curioși de preferințele românilor în ceea ce privește destinațiile alese pentru o călătorie. Putem face un top 4 al preferințelor românilor vizibile în anul 2015?

În 2015, se pare că în top 4 destinații preferate de români avem Turcia, Grecia, România și Spania.

cele mai atractive destinatii in 2016

Ajungem și la timișorenii noștri. Care au fost preferințele acestora în anul ce a trecut?

Și în topul preferințelor timișorenilor și al celor din zona de vest regăsim destinații în care relaxarea pe malul mării a câștigat teren, iar Grecia a dominat topul preferințelor. Un factor important în alegerea Greciei ca destinație preferată a fost și faptul că sunt 800-900 km de parcurs până în nordul Greciei, pe o autostradă ce trece prin Serbia și Macedonia. Diferența dintre a parcurge cei 900 km prin aceste țări și a parcurge aceeași distanță pe autostrada din România… este ușor de identificat. O treime din turiști au preferat zborul cu avionul înspre Grecia, dar și în Turcia, Spania sau Italia. Aeroportul din Timișoara, Budapesta sau chiar Belgrad oferă conexiuni bune spre aceste destinații, făcându-le extrem de accesibile.

Pentru că suntem în prag de vară, ce destinații apar ca fiind ultra-atractive pentru publicul timișorean în 2016? Poate un top 3 locații de vizitat. Să fie munte, mare, România sau lumea largă?

În top 3 locații de vizitat aș menționa Transilvania, destinația ce a fost nominalizată chiar de către bine cunoscutul ghid Lonely Planet ca fiind una din cele top 10 destinații de vizitat în 2016. Această nominalizare este o bucurie pentru România, iar între ofertele agenției Ultramarin am inclus cu drag câteva programe ce propun transport, cazare și asistența unui ghid turistic profesionist, tocmai pentru a facilita cunoașterea acestor locuri minunate. O destinație mai puțin ofertată în ultimii ani, dar foarte ofertantă, este Croația, iar noi am ales pentru această vară Peninsula Istria cu cazare într-o vilă superbă pe malul mării, chiar lângă plaja de nisip (una dintre puținele plaje din Croația). Pentru turiștii care doresc destinații speciale propunem pentru vara aceasta o „vacanță de vedetă” pe Coasta de Azur, cu vizitarea orașelor San Remo, Nice, Cannes, Monaco. Plecarea este garantată, iar turiștii pot opta între deplasarea cu avionul sau cu autocarul din Timișoara.

cele mai atractive destinatii in 2016

Cannes

Nu întotdeauna cele mai atractive locații sunt și cele mai accesibile. Care ar fi cel mai accesibil sejur pentru vara aceasta, pentru care ar putea opta un timișorean?

Cea mai accesibilă destinație pentru turiștii din Banat rămâne fără doar și poate Grecia. Insulele Thassos sau Lefkada oferă posibilitatea petrecerii unui sejur economic, cu transport autocar sau mașină personală și cazare în vilă Self Service. Acest pachet vine la prețuri incredibile, pornind de la 70 euro/persoană/sejur, cu transport inclus, cu un raport preț-calitate excelent.

Legat de piața turismului din România avem vești pozitive: se estimează că va avea o creștere de 10-12% în 2016.

Sunt persoane cărora le place să planifice din timp concediul, din motive financiare sau… de timp. Întinzând coarda, putem estima și posibile destinații turistice pentru iarna acestui an?

Desigur, încurajăm alegerea vacanței din timp, turiștii beneficiind de reduceri pentru înscrieri timpurii și având posibilitatea de a alege dintr-o multitudine de oferte atractive. Pentru sezonul toamnă-iarnă, aș propune destinații de city-break, eventual pentru a vizita și târgurile de Crăciun la Viena, Praga, dar și la Frankfurt. O altă opțiune ar fi vacanțe- tabere de schi în Austria sau vacanțe exotice, pentru că începe sezonul în Marea Caraibelor, Republica Dominicană, Mexic, Cuba sau Oceanul Indian, Thailanda, Indonezia, Bali.

cele mai atractive destinatii in 2016

Barcelona, Spania

Ne place să fim și prudenți, dat fiind contextul internațional, de aceea ne-ar prinde bine să știm și ce destinații ar trebui să evităm în acest an.

Din câte știu, până în acest moment, nu avem alertă de călătorie pe destinațiile clasice de vacanță. Adesea sfătuim turiștii să se informeze din mai multe surse despre siguranța unei destinații, deoarece sunt situații în care presa, o parte din media dornică de știri de senzație, prezintă în mod exagerat situația. Noi, agențiile de turism, nu avem știri de la fața locului, însă suntem mereu în legătură cu partenerii locali și suntem extrem de atenți în a oferi turiștilor informații actualizate în timp real.

Sugestiile sunt diverse, ofertele sunt atractive. Cu toate acestea, de cele mai multe ori nu alegem cea mai bună variată. Ce ar trebui să luăm în calcul atunci când alegem serviciile unei agenții de turism, pentru a evita anumite neplăceri? Întrebarea are la bază diversele știri legate de vacanțe-catastrofă, pe care le vedem la TV și care întotdeauna scot în evidență un consumator nefericit și păcălit.

Eu cred că omul sfințește locul. E important, așa cum avem un medic de familie, avocat sau agent de asigurare, e bine să avem și un consultant de turism de încredere care ne cunoaște preferințele și căruia să i ne adresăm pentru alegerea unui concediu liniștit.

cele mai atractive destinatii in 2016

Antalya, Turcia

În spiritul vacanțelor bine planificate și trăite la maxim, un scurt mesaj pentru cititorii Altfel.

Îmi place mult publicația voastră. Este într-adevăr ALTFEL. Cititorii sunt, cred, majoritatea tineri. Aș fi vrut și eu să știu, atunci când eram de vârsta lor, că esențiale pentru fericire sunt experiențele și nu obiectele. Aceasta este concluzia unui studiu recent, complex, realizat pe parcursul a 20 de ani sub conducerea doctorului Thomas Gilovich, în care acesta arată că fericirea produsă de ceea ce facem (nu ceea ce deținem) se păstrează în timp. Experiențele prin care trecem devin parte din noi, ne formează. De aceea, în cadrul excursiilor organizate de noi, am propus participarea la concerte, cursuri de cooking sau degustări de vin, vizite la muzee…

În luna iunie 2001 am înființat agenția de turism Ultramarin. Am făcut din pasiunea pentru călătorii o meserie. Pentru a sărbători cei 15 ani, ne-am gândit să oferim cititorilor ALTFEL, care se înscriu în luna iulie-august și călătoresc până la sfârșitul anului 2016, un VOUCHER CADOU pe care să-l folosească personal sau să ofere cuiva drag un „CADOU-EXPERIENȚĂ”!

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Giorgia Harasim

Dă-mi un vinil cu blues, o ciocolată cu marțipan, un fotoliu comod, o carte bună și o să vezi cel mai fericit om de pe pământ. Toate astea montate într-o casă pe roți cu destinația „over the rainbow”.

Leave A Reply


*