Viral pe cont propriu

0

Care este reţeta succesului în mediul online? Dacă ar fi una uşoară, toţi am deveni faimoşi. Frumuseţea mediului online şi mai nou, a platformelor social media, este că toată lumea are acces la ea, orice poate deveni cunoscut, dar este nevoie de multă muncă şi, uneori, noroc. Dacă ai o afacere, un hobby sau te pricepi la ceva, poţi să te promovezi foarte uşor cu ajutorul facebook-ului, instagram-ului sau a altor reţele de socializare. În ultima vreme, auzim tot mai des termenul de „viralizare”. Nu este cea medicală, dar precum un virus, se răspândeşte peste tot, ajungând la cât mai multă lume. Viralizarea din mediul online este foarte bună. Unele companii mari sau persoane cu bugete generoase, reuşesc să viralizeze produsul pe care îl oferă. Totuşi, există tineri care nu au dispus de aceste beneficii, în schimb pasiunea pentru ceea ce fac, i-au făcut să ajungă în ecranele a zeci, sute de mii de alţi pasionaţi. Uneori pornind doar cu o idee, au ajuns să devină foarte cunoscuţi.

Ervin Boer Photography

Viralizarea din mediul online

Începem povestea de succes din mediul online cu Ervin Boer, fotograf din Timişoara, originar din Făgăraş. A ajuns în capitala Banatului în 2008, atunci când a vrut să devină inginer specializat pe construcţii civile. La scurt timp şi-a dat seama că o astfel de facultate nu i se potriveşte, mutându-şi specializarea pe foto-video în cadrul Facultăţii de Arte. Încă din facultate fotografia orice prindea, de la produse, petreceri de club, până la maşini pentru vânzare. Pagina de facebook şi-a deschis-o la finalul lui 2012, iar în prezent are peste 58.000 de like-uri. Am putea spune că este unul dintre cele mai puternice brand-uri din Timişoara. Această viralizare a început odată cu o serie de animaţii, pe care Ervin le-a desenat. A vrut să iasă puţin din rutină, iar faptul că personajele şi imaginile erau originale, a însemnat apariţia lor pe multe pagini din străinătate, cu milioane de urmăritori. Ervin nu şi-a uitat pasiunea pentru maşini, iar după ce a fotografiat maşinile din exterior, în diferite cadre frumoase, s-a urcat la volan şi a început să pozeze interioare. Faptul că fotografiile sale oferă perspectivă asupra întregului bord, i-a adus şi mai multă faimă. Pagini oficiale precum BMW sau Carthrottle i-au distribuit imaginile şi aşa a trecut graniţele ţării. Acest stil de fotografie este inedit, dar Ervin aduce în fiecare zi ceva nou. Imaginile sale de lifestyle sunt, de asemenea, foarte apreciate mai ales că astfel poate colabora cu diverse companii, desigur renumerat. În prezent în colecţia sa sunt peste 200 de interioare de maşini, iar Ervin abia a început.

Viralizarea din mediul online

Glume de maşinişti

Pozele haioase prind bine întotdeauna. Au un text scurt, uşor de reţinut şi te fac să te simţi bine. Nu e de mirare atunci că o pagină denumită sugestiv „Glume de maşinişti” a ajuns să aibă aproape 72.000 de like-uri. Pagina este deschisă în urmă cu doar doi ani, de un pasionat de maşini din Piteşti. În străinătate merg bine astfel de imagini, dar Andrei a reuşit să impună un stil nou, adaptat mult pieţei şi publicului din România. Nu a vrut să se limiteze doar să traducă poze din engleză. Glume de maşinişti este încă o dovadă că poţi să ajungi la foarte multă lume, pornind de la o singură idee, fără să fie bugete mari în spate sau promovări exagerate. Prima imagine ce a devenit virală a fost despre un Fiat Multipla în care spunea: „dacă ai o zi urâtă, aminteşte-ţi de maşina asta”. Chiar dacă este înţeleasă doar de fanii auto, aceasta a fost foarte apreciată şi aşa a continuat să facă şi alte imagini. În timp, fanii îi trimiteau poze, iar Andrei posta ce credea că e mai haios. Într-un fel, pagina a ajuns să producă singură content. Andrei spune că ce a ajutat cel mai mult viralizarea postărilor a fost apropierea de fani, dar şi prietenii pe care şi i-a făcut cu ajutorul paginii. A ajuns la mai toate competiţiile şi saloanele auto din ţară, chiar promovând echipe de drift. A cochetat şi cu articole despre istoria Dacia sau eroii la mâna a doua, dar prin imaginile haioase axate pentru maşinişti a vrut să ofere şi o doză de râs românilor.

GajuKYD Garage

Viralizarea din mediul online

Despre proiectul GajuKYD Garage nu mai putem spune că se viralizează, deoarece pagina de facebook a depăşit cu mult jumătate de milion de like-uri. Orice postează este instant apreciat de mii de oameni. Dar pentru a ajunge la acest nivel este nevoie de muncă. Tocmai din acest motiv, Virgil, fondatorul GajuKYD Garage şi-a început „activitatea” de la vârsta de 14 ani. Întotdeauna a fost pasionat de maşini şi tuning, dar după ce a văzut primul Fast and Furios, a visat ca într-o zi să deţină o Toyota Supra. A început prin modificarea maşinilor, care ulterior erau cumpărate pe loc de oameni ce erau fascinaţi de unicitatea creaţiilor lui. Pe scena tuning-ului din Oradea, dar nu numai, Virgil şi-a făcut un nume, ca mai apoi să-şi facă vedete propriile maşini. A fost primul ce a instalat sistem airride pe un BMW Seria 7, maşină ce până în prezent a trecut prin nenumărate schimbări de culoare. După ce îşi prezenta maşinile pe la diferite evenimente, punea pe youtube filmările şi aşa lumea a început să fie curioasă despre viaţa sa. Pentru că în lumea lui totul se învârte în jurul maşinilor, a decis să testeze maşini noi sau modificate, din punctul de vedere al şoferului. Dacă la început oamenii vedeau doar maşina, după un timp, Virgil a întors camera şi a început proiectul CarVlog. În multe privinţe, Virgil a dat tonul, a fost primul care a încercat ceva nou, iar vlogurile despre maşini erau o noutate pentru România acum ceva timp. Subiectele principale sunt bineînţeles maşinile sale, dar o serie din CarVlog este School Taxi, unde al său „şeptar” este pe post de taxi pentru fanii ce ies de la şcoală. Vlogurile de pe canalul de youtube i-au adus peste 56.000 de subscriberi, fiind unul dintre cele mai apreciate din România. În prezent, Virgil se poate lăuda cu o mulţime de evenimente organizate chiar de el, dar şi cu faptul că acum deţine o Toyota Supra, maşina ce şi-a dorit-o din copilărie. Chiar dacă pentru mulţi este încă tânăr, are o carieră impresionantă pe scena tuning-ului şi a evenimentelor auto. Totuşi, în continuare reuşeşte să se reinventeze, venind constant cu noi şi noi provocări.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply

*