Test drive Mercedes Benz E-Class

0

În urmă cu aproximativ patru ani, Mercedes Benz a început o adevărată revoluţie în gama modelelor sale, începând cu cel mai mic hatchback, ca mai apoi să ofere tot ce are mai bun pe nava amiral S-Class. În unanimitate am apreciat noua linie de design, dar şi tehnologiile de vârf de care este capabilă compania din Stuttgart. După ce aproape toate caroseriile au beneficiat de noile schimbări, a venit momentul schimbării şi pentru clasa pe care noi o numim popular: Elegance.

În patru ani de zile se schimbă şi se învaţă multe în lumea automobilistică, aşa că, atunci când noua clasă E a văzut lumina zilei, Mercedes Benz a numit-o „Masterpiece of intelligence”. Cea mai avansată limuzină de clasă mare din lume. Este o abordare îndrăzneaţă, mai ales că E-Class era considerat unul dintre cele mai conservatoare modele ale germanilor. Această nouă abordare este de foarte bun augur pentru noul model, cu toate că unii cârcotaşi vor spune că E-Class şi-a pierdut din personalitate.

Noul Mercedes Benz E-Class

Această impresie este întărită de noul design al exteriorului. Cu toate că Mercedes Benz a făcut tranziţia la noul model încă de la facelift-ul generaţiei precedente, prin renunţarea la blocurile optice duble, o trăsătură distinctă a clasei E încă din anii ‘90, noul model a fost criticat pentru că seamănă foarte mult atât cu fratele mai mare S-Class, dar şi cu cel mic, C-Class. Nu pot să nu le dau dreptate, dar dacă o priveşti în ansamblu, noul E-Class este un automobil foarte frumos, ce debordează de eleganţă, dar şi lux, fără să fie opulent. Este un mix perfect, mai ales pentru această clasă. Noile blocuri optice păstrează totuşi două linii cu LED pentru luminile de zi, amintind de farurile duble. Totodată sunt cele mai inteligente faruri montate vreodată pe un Mercedes Benz. În funcţie de echipare, noul E-Class poate avea grila frontală atât cu „steaua” în centrul grilei, dar şi elegant, pe capotă. Din profil noul model are aceeaşi linie fluidă a plafonului, dar panourile laterale sunt mult mai armonioase, iar împreunarea cu linia portbagajului este foarte frumoasă. S-ar putea ca spatele maşinii să fie mai puţin reuşit, dar asta doar în imagini, pentru că privit în realitate, noul E-Class emană clasă prin toţi porii.

Cum spuneam la început, clasa E a fost printre ultimele modele care a fost atinsă de noua linie de design, motiv pentru care, până anul trecut, interiorul unui E-Class avea un design ce data încă din 2009. Trecea la noul model a fost radicală, noul model primind un interior spectaculos, high-tech, luxos, devenind instant cel mai frumos interior dintre toate automobilele de clasă mare. Posibilităţile de configurare sunt nelimitate, de la luminile ambientale, 64 la număr, până la instrumentarul de bord, materiale şi design. Cu siguranţă cel mai spectaculos aspect al maşinii de test oferită de Autoklass Timişoara a fost instrumentarul de bord format din două ecrane, cu diagonala de 12.3 inch fiecare, care atunci când sunt stinse, dau impresia unui ecran imens. Rezoluţia acestor ecrane este incredibilă, asemănătoare cu cea a unui smartphone. Partea din spatele volanului poate fi personalizată după preferinţele şoferului, iar pe cea centrală sunt afişate toate informaţiile necesare, de la harta navigaţiei, la comenzile pentru radio sau climă. În urmărirea unui design interior fluid şi elegant, mi s-a părut că Mercedes Benz a uitat puţin de ergonomie, astfel, ai nevoie de un timp de obişnuiţă cu toate comenzile de pe consola centrală. Interiorul noului model este o mostră de rafinament, confort şi lux, totul fiind axat pe bunăstarea pasagerilor şi nu neapărat pe senzaţii de adrenalină. Relaxarea este cuvântul de ordine, accentuat de confortul excepţional al scaunelor, dar şi de faptul că într-o oarecare proporţie acest E-Class se poate conduce singur.

Noul Mercedes Benz E-Class

Noul E-Class este cu adevărat nou, de la şasiu până la motoare. Acesta este construit pe noua platformă MRA, care este mai uşoară cu aproximativ 100 de kg faţă de generaţia precedentă, motoarele sunt în totalitate noi, iar acum cilindreea este de sub 2000 cmc, fiind conectate la o cutie automată 9G-Tronic, cu 9 rapoarte. Începând din luna mai, această cutie este asamblată şi în ţara noastră, la Sebeş.

Dacă până acum lumea era axată pe faptul că Mercedes Benz nu face maşini sportive, noul E-Class vrea să dovedească contrariul. Noul model este cel mai sportiv E-Class construit vreodată, cu o distribuţie a greutăţii aproape perfectă, dar mai ales un răspuns al direcţiei impresionant. De mult nu am mai mers cu un automobil, mai ales de aceste dimensiuni, care să schimbe direcţia la fel de rapid şi precis precum noul E-Class. Având doar tracţiune pe puntea spate, se simte că nu este presiune pe volan, iar atunci când întorci volanul, botul maşinii efectiv sare în acea parte, fără smuciri şi cu o precizie chirurgicală. Totuşi dacă vrei să simţi un feedback mai bun, poţi să selectezi modul Sport a sistemului Agility Select, ceea ce face direcţia mai grea, suspensia o idee mai tare, iar răspunsul acceleraţiei mai prompt. Acum poţi să exploatezi mult mai bine resursele noului motor de 2 litri, ce produce 194 de cai putere şi un cuplu de 400 Nm.

Performanţele sunt bune pentru gabaritul maşinii, acceleraţia până la 100 km/h se realizează în 7.3 secunde, asta la un consum declarat de 4.3 l/100km. În realitate acest consum se situează undeva la 6.5 l/100km. Pentru obţinerea acestor performanţe, noua cutie automată schimbă treptele imperceptibil, iar dacă vă gândiţi că 9 trepte sunt cam multe, nu vă faceţi griji, pentru că acesta face sute de calcule pe secundă şi ştie în fiecare moment de ce treaptă aveţi nevoie. Probabil că aş fi preferat o suspensie ceva mai fermă, dar se pare că Mercedes Benz nu vrea să se îndepărteze de imaginea de automobil confortabil. Probabil nişte jante mai mari ar fi mai potrivite. Pentru mine, cel puţin.

Noul Mercedes Benz E-Class este la ani lumină distanţă de vechea generaţie. Din toate punctele de vedere. Este un automobil mai elegant, mult mai tehnologizat, extrem de luxos, dar şi mult mai performant. Preia tot ce are mai bun Mercedes Benz în acest moment, fără să îşi uite renumele de automobil confortabil, făcând o adevărată „revoluţie a eleganţei”.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*