Test drive BMW X1

0

Când a apărut prima generaţie a celui mai mic model X a bavarezilor, era poate cel mai controversat model din gamă. Acest lucru se datora în principal faptului că nu era poziţionat într-o categorie anume. Cu toate că avea inscripţia X pe capacul portbagajului nu arăta precum un SUV, ci mai mult un break sau un hatchback înălţat. Cu toate acestea, cererea foarte mare pentru SUV-uri de oraş a însemnat că BMW X1 a fost unul dintre cele mai vândute modele ale BMW. Cu peste 730.000 de unităţi vândute, micul SUV se schimbă. Radical.

test drive bmw x1

Acest Sports Activity Vehicle (SAV) face parte din noua generaţie de modele BMW, construite inteligent, cu gândul la eficienţă, costuri reduse, fără compromisul sportivităţii. În primul rând, noul X1 împarte platforma tehnică a noilor modele Mini, ceea ce înseamnă că, pentru prima dată, un BMW X va putea fi comandat cu tracţiune pe puntea faţă. Aceste noi generaţii beneficiază de motorizări modulare, poziţionate transversal şi sunt legate la transmisii manuale şi automate Steptronic. Bineînţeles, pentru X1 va fi oferit şi sistemul de tracţiune integrală xDrive.

Noul BMW X1 s-a schimbat radical şi din punctul de vedere al design-ului. Nu mai este indecis ce vrea să fie, ci acum arată exact cum ar trebui să arate un SUV BMW, pentru că multe din elementele de design sunt preluate de la fraţii mai mari. Din faţă putem vedea noile blocuri optice foarte agresive, alungite pe laterale, ce beneficiază de tehnologia LED, atât pentru faza scurtă cât şi pentru cea lungă. Bara frontală oferă o priză de aer generoasă poziţionată central sub care găsim o protecţie pentru ieşirile în offroad, iar alte două pe laterale. Noul X1 intră în linia actuală de design prin grila dublă, specifică BMW, de dimensiuni mai mari. Profilul este poate cel mai frumos. Linia plafonului este mai înaltă faţă de generaţia precedentă, oferindu-i o imagine mai masivă, iar spatele se termină mai brusc, exact ca la un SUV adevărat. Tot din lateral vedem o muchie ce taie portierele, iar la baza portierelor, avem praguri profilate. Posteriorul noului X1 este foarte frumos, cu blocuri optice agresive, perfect proporţionate, un eleron deasupra portbagajului şi, cu toate că vorbim de un model cu motor diesel, ieşirile evacuării, poziţionate pe laterale, sunt foarte sportive. Dacă optăm pentru jante cu diametru mărit, noul X1 poate arăta chiar mai bine decât fraţii mai mari şi mai consacraţi.

test drive bmw x1

Cu toate că este mai scurt în lungime, dar mai înalt şi mai lat, noul X1 oferă mai mult loc la interior. Acesta este asemănător cu cel al monovolumului Seria 2 Active Tourer, ceea ce înseamnă că materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, iar design-ul este tineresc şi se potriveşte foarte bine pe o astfel de caroserie. Planşa de bord este orientată spre şofer şi sculptată pentru acces mai bun la comenzi; în partea superioară găsim ecranul sistemului de navigaţie, asemănător unei tablete, cu grafică foarte bună. Cu toate că este mai mic, şi implicit, cel mai ieftin, BMW l-a ticsit cu tot ce are mai bun din punct de vedere tehnologic. Găsim în premieră un sistem Head-Up Display, martor pentru menţinerea benzii de rulare, direcţie variabilă, sistem de parcare automată, şi asistent pentru ambuteiaje. Calitatea interiorului a crescut foarte mult, scaunele din piele sunt complet electrice şi ajustabile pe mai multe direcţii, iar rafinamentul este desăvârşit.

După ce ne-am aşezat confortabil în poziţia de condus mai înaltă, ce oferă vizibilitate foarte bună, e timpul să pornim noul motor de 2 litri diesel, ce produce 190 de cai putere. Acest motor face parte din noua generaţie de motoare modulare, este rafinat, dar poate o idee prea gălăgios. Dezvoltând 400 de Nm, acceleraţia până la 100 de km/h se realizează în 7.6 secunde. Ajutat de sistemul Start/Stop, noul X1 20d xDrive consumă în medie 5.1 l/100 de km, dar în condiţii reale de trafic greu, am reuşit un optimist 8l/100 km. Varianta testată beneficia de sistemul de tracţiune integrală, ceea ce înseamnă o mai mare siguranţă în abordarea în viteză a virajelor, o aderenţă mai bună pe suprafeţe mai puţin aderente, dar având la bază un model cu tracţiune faţă, subvirarea este prezentă la limită. Noul BMW X1 dispune de trei moduri de rulare. Pe modul Eco, pedala de acceleraţie este mai grea, iar treptele se schimbă mai repede pentru un consum de combustibil mai mic. În modul Confort maşina se comportă normal, dar în modul Sport, direcţia se întăreşte, răspunsul acceleraţiei este prompt, iar cutia Steptronic urcă mai sus în trepte. Am putea spune că pe modul Sport, noul X1, cu 190 de cai putere, este chiar distractiv. Din păcate, noua cutie, dezvoltată de Aisin, nu este la fel de intuitivă precum una ZF, iar în momentele în care vrei să conduci mai sportiv, devine foarte indecisă. BMW X1 poate fi scos şi în teren accidentat, având chiar şi asistent la coborâre, dar bineînţeles, are unele limitări şi sunt convins că marea majoritate a posesorilor, nu vor ieşi în offroad într-un X1.

test drive bmw x1

Cu un succes fulminant al primei generaţii, noul X1 aduce îmbunătăţiri exact acolo unde predecesorul său mai cerea. Este mai mare, mai spaţios, mai puternic- dar mai ales, mult mai atrăgător. BMW a reuşit să combine aceeaşi reţetă, dar care acum a devenit chiar mai „gustoasă”.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply

*