Succes la feminin – Marry Barra, prima femeie CEO al unei companii auto

0

Succesul în afaceri este rezultatul unui proces de implicare, disciplină, muncă şi câteodată noroc. Într-o industrie precum cea a automobilelor, s-a dovedit că de cele mai multe ori, femeile stăpânesc aceste calităţi mult mai bine decât bărbaţii. Pentru posturi cheie, la conducere să se afle o femeie, a însemnat creşterea profitului, dar şi relansarea companiei.

Tot mai mulţi producători de automobile şi-au dat seama că succesul se bazează pe diversitate, pe egalitate de şanse şi pe libertate de expresie. Chiar dacă părţile legate de mecanică şi muncă fizică sunt predominate de bărbaţi, strategiile pentru atragerea clienţilor sunt adesea mai bine realizate de către femei.

În anul 2009 cel mai mare producător de automobile american, General Motors era în pragul falimentului. Acesta se confrunta şi cu probleme ale autoturismelor sale, motiv pentru care a fost nevoit să recheme în service peste 2.6 milioane de autoturisme din cauza defecţiunilor care s-au soldat cu 21 de decese. General Motors trebuia cu orice preţ să-şi schimbe imaginea şi politica faţă de clienţi. Fostul CEO, Dan Akerson a trebuit să plece, iar board-ul de conducere a făcut o mutare pe cât de îndrăzneaţă, pe atât de potrivită. Mary Barra a intrat în această industrie la vârsta de doar 18 ani, ulterior devenind asistenta lui John “Jack” Francis Smith, CEO-ul companiei la începutul anilor 2000, apoi croindu-şi un parcurs ascendent până când, la vârsta de 52 de ani a fost numită noul CEO al grupului GM.

Într-un interviu acordat publicaţiei Bloomberg, povestea că lucra “într-un mediu dur, care te învaţă să fii puternic”. Era pentru prima dată când o femeie ocupa cea mai înaltă funcţie într-o companie auto atât de importantă. Cu ajutorul său, gigantul american a trecut peste perioada recesiunii, ea fiind direct implicată în suportul autorităţilor federale americane.

Odată instalată în funcţie, Mary Barra a cerut retragerea tuturor automobilelor defectuoase şi restabilirea încrederii clienţilor. Succesul a fost dat de atitudinea exigentă şi fermă, dar şi onestitatea deciziilor pe care aceasta le lua. Cei mai mulţi specialişti sunt încă şocaţi de faptul că în doar 9 luni de la preluarea conducerii, Mary Barra a reuşit să repună pe picioare o asemenea companie, mai ales din situaţia în care a preluat-o. De când se află în cea mai importantă funcţie din domeniul auto, noul CEO a stat mai mult în lumina reflectoarelor, inspirând pe toată lumea prin declaraţiile sale. Una dintre acestea ne arată exact stilul plăcut, dar ferm al personalităţii sale: “Tratează oamenii cu demnitate şi respect” sau “Definiţia mea de inovaţie înseamnă a-i oferi clientului valoare”. Tot în cadrul unui interviu, Mary Barra spunea că nu acceptă nici o scuză ca angajaţii săi să nu fie cei mai buni din lumea auto. Aceste calităţi, atitudine şi personalitate au fost decisive pentru succesul ei în industria auto. Datorită succesului fulminant al companiei, Marry Barra a fost numită cea mai puternică femeie din industria auto, iar în topul Forbes al celor mai puternice femei din lume, aceasta a ocupat locul 41. Marry Barra spunea că în viitor se aşteapta ca primele 3 mari companii ale lumii să fie conduse de femei.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*