Samurai modern

0

Poate că este un clișeu să denumești noul Honda Civic Type R ca fiind un samurai, dar mai toate calitățile îi sunt de luptător. Are în continuare o gândire conservatoare, se încăpățânează să rămână cu tracțiune față, este tăios, atât în design cât și în caracter, este agil, precis, exact ca luptătorii niponi. Modernismul acestuia vine dintr-un design controversat. Este genul de mașină pe care o iubești sau o urăști, dar în niciun caz nu trece neobservată. După câteva zile cu noul Honda Civic Type R condus inclusiv pe circuit, pot să spun că este la fel de spectaculos pe cum arată.

Va trebui să discut despre aspectul exterior, deoarece, după calitățile dinamice, acesta este cel mai discutat aspect al mașinii. Noua generație Honda Civic a venit acum doi ani de zile cu un design controversat. Este plasat undeva între un hatchback clasic și o berlină medie. Asta înseamnă că este mai mare decât concurenții direcți, păstrând totuși prețul unei compacte. Numai că versiunea ultra sportivă, Type R este parcă dusă la nivelul 11. Fiecare parte a caroseriei este îmbunătățită, majorată sau schimbată. Bara frontală dispune de mai multe prize de aer decât o multinațională, iar elementele aerodinamice, precum splitterul din partea inferioară, fac de râs orice alt tuner care ar vrea să-l modifice. Față de un Civic normal, aripile față sunt mult mai bombate, pentru a acomoda noile jante cu diametru ridicol pentru această clasă. Regăsim praguri profilate, pasaje lățite pe puntea spate, difuzor de aer agresiv și nu una, nu două, ci trei ieșiri pentru evacuare. Totul este completat de un eleron masiv, pentru a finaliza una dintre cele mai excentrice apariții din această clasă. Cu siguranță Honda Civic Type R va atrage cele mai multe priviri, atunci când este pus față în față cu concurenții.

Honda Civic Type R

La interior, designerii au mai domolit puțin lucrurile, așa că planșa de bord este simplistă și ergonomică, la fel ca și la modelul standard, doar câteva accente de culoare roșie fac diferența. Volanul mai gros, cusăturile contrastante și scaunele dedicate sunt indicii că avem de-a face cu o Honda mai specială. Atunci când nu apeși tare pedala de accelerație, din interior te simți exact ca în oricare alt hatchback, cu mențiunea că aici stai ceva mai jos, iar în podul palmei drepte stă cel mai frumos și mai potrivit levier pentru schimbarea vitezelor.

Cam asta a reușit Honda să facă din noul Civic Type R. Nu mai este la fel de animalic precum generația precedentă, se simte chiar confortabil, suspensiile absorb perfect denivelările drumului, iar până la 3500 rotații pe minut, e chiar banal de condus. Totul se schimbă când acționezi modul +R, iar atunci doar mângâierea pedalei de accelerație rezultă în plecări de pe loc extrem de violente.

Honda Civic Type R

Știam că pentru a extrage întreg potențialul motorului de 2 litri turbo VTEC, trebuia să mergem pe un circuit. Și pentru a dezlănțui cei 320 de cai putere, dar și pentru siguranță. Recomand tuturor să conducă responsabil, iar dacă vrei condus sportiv, închiriază un circuit. Nu sunt multe în România, dar Academia Titi Aur îți oferă doza necesară pentru a exploata calitățile tale și ale mașinii. Astfel, am rezervat circuitul special pentru noi și dimineața am ajuns la poarta complexului din Crevedia. După completarea unor declarații, am intrat pe circuitul extrem de complex, cu viraje strânse, unde puteam să forțăm ceva mai mult mașina. Deoarece vorbim de o mașină de test drive, de la Honda România, am menajat anvelopele, deoarece asfaltul de pe un circuit, fiind mai aderent, afectează destul de mult durata de viață a anvelopelor. Totuși, pista de la Academia Titi Aur are 1.2 km lungime, iar virajele strânse au însemnat că vitezele de intrare și ieșire erau mai mici, în deplină siguranță. Pe acel circuit mașina se simțea destul de mare, dar foarte agilă. Direcția noului Honda Civic Type R este sublimă, schimbările de direcție sunt precise, exacte, iar atunci când motorul ajunge în zona roșie, schimbările de treaptă sunt foarte scurte. În plus, mișcarea dintre pedala de ambreiaj și mâna dreaptă pe schimbător sunt foarte naturale. Cutia de viteze manuală este poate cea mai bună din clasă, fără să agațe, iar pe retrogradări, îți ajustează turația motorului, pentru a nu simți că te scutură.

Noul Civic Type R este un model extrem de avansat tehnologic. Chiar dacă întreaga putere este transmisă doar roților față, aderența este uimitoare, fără sentimentul “torque streer”, adică la accelerări bruște, volanul nu vrea să-ți sară din mâini. Acest lucru este foarte benefic pe un circuit, atunci când accelerezi puternic la ieșirea din viraj. Tendința de subvirare este inexistentă, mașina urmează perfect trasa dictată de șofer. Nu degeaba noul Type R este cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe diferite circuite celebre. Probabil cu un șofer mai experimentat și cu un set de anvelope de rezervă, ar putea stabili un record și pe circuitul de la Academia Titi Aur.

Încă din 1996 de când a fost lansat primul Civic cu siglă roșie, acest hot hatch a restabilit regulile clasei. Chiar și acum, când majoritatea concurenților au trecut la tracțiune integrală, japonezii vor să demonstreze că tehnologia clasică, împreună cu cea ultra modernă, fac vehicule impresionante.

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.