OZN de oraş

0

Până acum câţiva ani, modele Toyota erau asociate cu un design plictisitor, fără artificii stilistice, totul fiind cât se poate de practic. În acelaşi timp, erau asociate cu fiabilitatea specifică, dar şi cu faptul că sunt lideri atunci când vine vorba de propulsiile hybrid. Ce se întâmplă atunci când Toyota decide să renunţe exact la părţile plictisitoare şi practice şi să schimbe design-ul radical?

Aş fi vrut să nu scriu atât de mult despre design-ul noului crossover C-HR, să mă axez mai mult pe partea tehnologică, ce a ajuns la acest model să fie extrem de avansată, dar nu pot. Designerii niponi au revoluţionat lumea auto prin acest model, pentru că, au luat exact conceptul prezentat în 2015 şi l-au „aruncat” pe şosele. Şi nu vorbim de un model aproape de serie, ci unul cu forme foarte futuriste, extrem de moderne, chiar SF aş putea spune. Maşina asta se putea lansa şi peste 10 ani şi tot ar arăta la fel de futurist.

toyota crossover C-HR

În ziua de astăzi, contează foarte mult designul atunci când alegem un automobil. Producătorii şi designerii se bat să vină fiecare cu fel de fel de artificii, dar Toyota, „copilul cuminte”, a ajuns acum un rebel, într-o clasă foarte competitivă. SUV-urile de oraş sau crossover-urile sunt cele mai în vogă caroserii ce se caută la momentul actual. Iar noul C-HR este cu siguranţă cel care iese cel mai tare în evidenţă.

Aş putea spune că partea frontală încă se mai aseamănă cu unele modele din gama niponilor, dar cam atât. Blocurile optice sunt absolut imense şi se alungesc din centrul maşinii, mult înspre aripi. Bara frontală este mare, bombată şi oferă o mulţime de prize de aer. Dacă partea din faţă vi se pare că deja este futuristă, staţi să vedeţi ce urmează. Profilul maşinii este punctul forte al maşinii. Toyota a reuşit să ia o caroserie de SUV şi să o facă sportivă. În adevăratul sens al cuvântului. Nu este doar un coupe cu patru portiere, ci plafonul coboară dramatic spre posterior, în capăt având un eleron foarte mare, pentru un SUV. Linia geamurilor aduce împresia că maşina ar avea doar două portiere, mai ales că mânerul de deschidere a uşii este poziţionat în partea superioară. Apoi, Toyota a imprimat liniile conceptului şi în maşina de serie, pentru că pasajele roţilor sunt extrem de proeminente şi lasă impresia că maşina „curge” din faţă până în spate. Iar spatele este cel mai spectaculos unghi al noului C-HR. Este în acelaşi timp dinamic, tăios, futurist, ciudat, mai ales datorită blocurilor optice ce parcă ies în afara caroseriei, iar bara posterioară o imită pe cea frontală prin tăieturile agresive de pe laterale.

toyota crossover C-HR

Este unul dintre cele mai spectaculoase automobile lansate în ultima vreme, indiferent de clasă şi de marcă – fapt remarcat nu doar de mine, ci şi de multitudinea de persoane ce au vrut să o admire, atunci când îi făceam poze.

Toyota nu a vrut ca doar trecătorii şi cei din afara maşinii să se bucure de aceasta, aşa că interiorul este şi el foarte modern, cu multe accente inedite. Probabil nu la fel ca şi exteriorul, dar planşa de bord este străbătută de o linie de un albastru foarte frumos, iar imensul ecran al sistemului de infotainment este primul ce îţi sare în ochi. Acesta se „ridică” deasupra bordului, dând impresia de un ecran de OZN. Totuşi, restul design-ului este cât se poate de cuminte, cu materiale mult peste media altor modele Toyota. Regăsim piele pe volan, materiale foarte bune pe bord, atât în partea superioară cât şi în centru, unde totul e acoperit de un plastic negru lucios, care în lumina soarelui reflectă mici cristale. Interiorul este dominat de multe culori închise, acompaniate de accente albastre, culoare tipică modelelor hybride Toyota.

toyota crossover C-HR

Pentru că vine cu un design atât de futurist, sub capota noului C-HR se ascunde o unitate foarte modernă. Fiind liderii incontestabili pe piaţa automobilelor hybrid, C-HR dispune de acelaşi tren de rulare precum cel mai cunoscut hybrid din lume. Toyota Prius. Asta înseamnă un motor pe benzină de 1.8 litri, ce lucrează împreună cu unul electric, să producă un total de 122 de cai putere. Această unitate este conectată la o transmisie de tip CVT, tipică japonezilor, unde accentul este pus mai mult pe consum redus. Toyota C-HR este complet nou şi dacă vorbim de şasiu, acesta beneficiind de suspensii Multi-Link pe puntea spate. Dacă vă place modelul Prius, aş putea spune că C-HR este un Prius „pe tocuri” şi mult mai frumos.

toyota crossover C-HR

Agregatul de sub capotă poate rula complet electric până la o viteză de 30 km/h sau atunci când gestionezi pedala de acceleraţie şi bateria este încărcată. Aceasta se încarcă regenerativ, aşa că niciodată nu vei rămâne cu 0%. Plecările de pe loc se realizează în linişte deplină, dar atunci când vrei să o calci, motorul pe benzină se trezeşte şi ajutat de cel electric îţi oferă un cuplu impresionant pentru orice depăşire. Totuşi, cutia de viteze necesită o oarecare obişnuinţă pentru că dispune de o singură treaptă de viteză, care este variabilă. Asta înseamnă că motorul se turează până în momentul în care ridici piciorul de pe acceleraţie. În esenţă este o cutie bună, dacă îi deprizi funcţionarea. Cei 122 de cai putere sunt suficienţi pentru traficul urban, dar modelul C-HR merită un motor ceva mai potent, deoarece şasiul este excelent şi ar duce mai mult. În configuraţia doar cu tracţiune faţă se simte foarte agil, direcţia este precisă, în modul Sport aceasta se întăreşte destul de tare şi este o plăcere să duci un C-HR pe drumuri virajate. Totuşi, aceasta se pretează mult mai bine în oraş, unde dimensiunile şi designul îl fac chiar să se simtă ca acasă. În plus, dispune de o mulţime de dotări ce îmbunătăţesc viaţa în oraş, cum ar fi parcare automată, cameră pentru marşarier, cruise control adaptiv şi conectivitate media.

toyota crossover C-HR

Vorbim aici de o maşină foarte specială, atât din punctul de vedere al design-ului, dar şi din punctul de vedere al aşteptărilor din partea Toyota. Acest segment este unul în plină creştere, iar acum niponii chiar oferă ceva nou şi foarte modern. Aş putea să vorbesc în continuu despre design, dotări, tehnologii, dar spaţiul îmi este limitat. Aşa că vă invit la un test drive să descoperiţi cum e când toată lumea întoarce capul după tine pe stradă.

Modelul Toyota C-HR oferit pentru test drive de către Toyota Timişoara, localitatea Ghiroda, str. Cooperatorilor, nr. 47

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*