Nu putem spune cu exactitate de unde începe istoria automobilului

0

Nu putem spune cu exactitate de unde începe istoria automobilului, dar putem arăta numele ce au rămas în istorie. Unii spun că domnul Benz a fost pionierul automobilului şi că, de la el ar începe totul. Totuşi, peste Ocean, domnul Henry Ford a făcut ca automobilul să fie accesibil maselor. Cu siguranţă aceştia sunt printre cei mai importanţi şi cunoscuţi constructori de automobile. De mai bine de un secol de când a început totul, s-au construit nenumărate modele de maşini. Dintre toate acestea, un model, un nume devenit legendar, a ajuns să fie asociat cu automobilul sport american, chiar să ducă acest nume mult peste graniţele Statelor Unite.

Ford Mustang este poate cel mai cunoscut produs american, este “hamburger-ul” automobilelor, acel produs disponibil oricui, extrem de “gustos”, pe care după ce îl consumi, simţi cele mai puternice arome. Totul a început în anul 1964 atunci când prima generaţie Ford Mustang a fost prezentată publicului. Era un automobil cu un design plin de carismă, relativ mic, în comparaţie cu modelele concurente şi care a avut un succes fulminant, mai ales în rândul tinerilor. Odată cu modelul Mustang, Ford a introdus clasa de automobile „pony car”. Aceasta era poziţionată sub „muscle car”, ajutând la costurile de producţie mai mici. Numele Mustang vine de la avionul de vânătoare P-51 Mustang, cu toate că se poate referi şi la rasa de cai Mustang, fapt dovedit de celebrul logo cu un armăsar în galop. Au existat 5 generaţii Ford Mustang în jumătate de secol de producţie, prima generaţie fiind şi astăzi printre cele mai apreciate.

ford mustang

Timp de 50 de ani, europenii au fost privaţi de posibilitatea de a cumpăra direct de pe Bătrânul Continent modelul Mustang. Cu a şasea generaţie însă, Ford aduce pentru prima dată acest model în Europa. Pentru fanii modelului, acest anunţ este extrem de îmbucurător, mai ales că noi îl vedeam doar în filme şi ocazional ceva importat, pe străzi. Noul model a fost lansat acum aproape 2 ani şi încă din primul an, a devenit un adevărat bestseller în Europa. Nu doar pentru Ford, ci şi a devenit cea mai bine vândută maşină sport, surclasând modele germane de referinţă. Aici nu vorbesc doar de preţul de bază imbatabil de doar 35.000 de euro.

ford mustang

Am aşteptat mult să fiu în postura de şofer al unui Mustang, şi în ciuda nerăbdării mele, maşina a fost mult peste aşteptări. Atunci când ai de condus un automobil cu un nume atât de legendar, simţi emoţiile primei întâlniri. Îmi aduceam aminte secvenţele din filme precum „Bullit” sau „Gone in 60 seconds” unde actorii principali conduc Mustang-ul şi, într-un fel, te face să te simţi precum un star.

ford mustang

Noul model este o odă adusă primei generaţii. Profilul fastback, cu luneta extrem de alungită spre portbagaj te trimite cu gândul în trecut, capota musculoasă este elementul pur american, iar stopurile cu 3 linii verticale sunt în acelaşi timp şi retro şi moderne. Partea frontală este singura care nu aminteşte direct de prima generaţie, pentru că blocurile optice nu mai sunt rotunde, ci alungite spre laterale şi foarte agresive. Totuşi, întreaga parte frontală reuşeşte să inspire un aer retro, plin de elemente moderne, cum ar fi luminile de zi cu LED. Mustang este singurul model Ford ce nu are niciun logo cu „ovalul albastru”, peste tot tronând căluţul în galop. În cel mai tipic stil „pony car”, Mustang-ul din test era străbătut de două linii negre, în stilul automobilelor de curse din trecut. Spatele este în continuare masiv, dar mult mai zvelt şi mai atletic faţă de generaţia precedentă. Într-un fel, noul Ford Mustang este desenat în aşa fel încât să fie pe placul europenilor, fără să piardă nicio trăsătură ce l-a consacrat.

ford mustang

Dacă exteriorul mai ne arată şi partea modernă, la interior totul este retro. Pentru fanii modelului acesta este punctul forte, pentru că te face să simţi exact senzaţia anilor ‘60. Volanul cu trei spiţe este o interpretare modernă a celui vechi, cadranele de bord au un aer retro, mai ales că în mijlocul vitezometrului stă scris „Ground Speed”, cu trimitere către avioanele de vânătoare. Partea superioară a bordului este clasică Mustang, cu două „umflături” tipice, iar în faţa pasagerului stă o plăcuţă ce ne aminteşte de anul apariţiei modelului. În mijlocul planşei de bord se regăseşte un ecran pentru sistemul de infotainment, fiind cel mai „futurist” element, pentru că sub acesta, butoanele pentru diverse funcţii ale maşinii, sunt asemeni unor comutătoare de avion. Cu toate că este un automobil mare pentru standardele europene, locurile din spate sunt relativ mici. Dar pentru fanii adevăraţi, nu asta contează, ci faptul că locul şoferului este perfect.

ford mustang

Am tot spus că această generaţie este cea mai europenizată dintre toate. Pe lângă design, dotări şi tehnologii, sub capota lungă a Mustang-ului 2016, poate sta un motor de 2.3 litri şi doar 4 cilindri. Probabil că această combinaţie nu este la fel de incitantă precum un V8 şi cilindri astronomici, dar pentru Europa, unde maşinile se taxează după cilindri, noul motor Ecoboost este cât se poate de potrivit.

Şi nu vă lăsaţi păcăliţi de „modestia” configurării motorului. Acesta produce 314 cai putere şi un cuplu maxim de 434 Nm. Valori excelente. Motorul este ajutat de o turbină pentru a propulsa maşina până la 100 km/h în doar 5.8 secunde. Performanţe ce nu fac de ruşine numele Mustang.

ford mustang

Nu mai există niciun alt model concurent care să oferă o astfel de configuraţie. Am putea spune că noul Ford Mustang este într-o ligă doar a sa. Atunci când eşti la volan, vezi doar capota interminabilă şi nervurile acesteia. Volanul relativ mare şi poziţia nu tocmai joasă te fac să stai „urcat” peste maşină. Dar într-un fel aşa trebuie. Eşti într-un „pony car”. La început, direcţia pare uşoară, dar atunci când apeşi acceleraţia şi vezi cum capota se ridică şi mai sus, nu mai prea contează. Odată ce urci în viteză strângi tot mai tare de volan şi, ţinând apăsată pedala de acceleraţie, simţi toată puterea cum te împinge în faţă. Atunci apeşi pedala din stânga şi tragi de schimbător în treapta superioară. Este o senzaţie de libertate, de putere, pentru că tu controlezi totul. Schimbătorul are nevoie de o mână bărbătească, dar este foarte precis şi îţi face plăcere să treci prin treptele de viteză. Resursele de putere sunt aproape interminabile, indiferent ce viteză ai, atunci când apeşi puternic acceleraţia, maşina plonjează înainte. Acesta este primul Mustang ce oferă suspensie independentă pe puntea spate, ceea ce înseamnă că este cel mai dinamic Mustang de până acum. Dacă nu ajungi la limită este la fel de sportiv precum rivalii europeni. De când ne doream noi un automobil care să se comporte atât de bine, dar într-un pachet american, de Mustang?

ford mustang

Un Ford Mustang se cumpără pentru emoţii. Pentru că îl vrei. Pentru că nu vrei altceva. Nu este un model de compromis. Îl cumperi pentru sunetul motorului, pentru design-ul atemporal şi pentru că îţi pune un zâmbet pe buze de fiecare dată când te urci la volan.

Ford Mustang oferit pentru test-drive de către Expressline Timişoara, unic importator Ford Mustang şi primul dealer Ford Store din partea de vest a României.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*