Lumea bărbaţilor, dominată de femei

0
Probabil cele mai mari slăbiciuni pentru bărbaţii zilelor noastre sunt femeile şi maşinile. Le admirăm şi le dorim deopotrivă. Nu există discuţii între bărbaţi în care aceste subiecte să nu fie dezbătute. Am ajuns să privim automobilul cu adjective rezervate femeilor: frumoasă, senzuală, puternică. Dar cât de mult au influenţat femeile o lume despre care se zice că e a bărbaţilor?

Lumea automobilistică este relativ nouă. Ceva mai mult de un secol. Noi, bărbaţii, am fost tot timpul preocupaţi de părţile tehnice, ne plăcea să ne murdărim desfăcând un motor, se legau prietenii atunci când cineva lucra la maşina sa. Femeile sunt mai finuţe. Probabil de aceea ne-au lăsat pe noi cu treburile „murdare”. Aşa îmi pot imagina cum de a devenit o lume a bărbaţilor. Pentru că încă de la începuturile automobilului, femeile au jucat un rol important în dezvoltarea sa. Pionierii Gottlieb Daimler şi Carl Benz au fost încurajaţi de soţiile lor în construirea primului autovehicul. Primul drum făcut vreodată într-un vehicul motorizat a fost făcut de Bertha Benz, soţia lui Carl Benz, aceasta jucând un rol activ în dezvoltarea automobilului. Iar mai apoi când automobilele au început să fie vândute publicului, primul client a fost femeie. Primul carnet de conducere a fost obţinut de o femeie, care ulterior a fost şi prima care a primit o amendă pentru viteză excesivă, primul ocol în jurul Pământului într-un automobil – Clärenore Stinnes, o şoferiţă germană.

Dacă primele automobile au fost mai mult nişte căruţe motorizate, anii 20 şi 30 au însemnat o schimbare majoră din punctul de vedere al designului. Producătorii de automobile ale vremii încercau să ia ochii bărbaţilor cu creaţii cât mai seducătoare, cu linii şi forme apetisante. Multe dintre modele vremii aveau nume de femeie. De la Giulia, Giulietta, Mercedes, Eleanor, Miura sau Silvia, nume date pentru a atrage bărbaţii. Până în anii 50 automobilele erau foarte extravagante, se puteau vinde şi singure, dar după jumătatea secolului trecut am început să vedem o mai mare asociere a femeilor cu automobilele.

Pentru un impact mai mare asupra bărbatului cumpărător de maşină puternică, o domnişoară îşi face apariţia lângă aceasta. Undeva în subconştientul nostru, dacă aveam maşina puteam să avem şi fata. Lucru pe care mulţi încă îl cred şi astăzi. Bărbaţii vor femei. Asta ştim. Cum să le cucerim, rămâne un mister. De aceea unii claxonează femeile pe stradă. Cam până acolo am ajuns la capitolul cucerit. Alţii se bazează exclusiv pe modelul şi marca maşinii din dotare. Iar de asta se pare că toată lumea şi-a dat seama. Femeilor le plac un anumit tip de maşină, bărbaţii ştiu că femeilor le plac maşinile, iar producătorii de automobile ştiu că bărbaţii asta vor cumpăra. De aceea sunt maşini care sunt făcute pentru femei, dar care să le folosească bărbaţii. Într-un sondaj făcut pe un site de socializare, am întrebat care e marca auto preferată de femei. Vă spun sincer că răspunsurile m-au cam luat prin surprindere. Nu mă aşteptam să primesc răspunsuri cu automobile exotice, gen Zonda sau Koenigsegg, dar mă aşteptam la o marcă germană. BMW. Atunci mi-am dat seama că nu înţeleg deloc femeile. Pentru că în sondajul meu, maşina preferată de domnişoare este Range Rover. O maşină cât se poate de bărbătească. Trebuie să recunosc, nu există afrodisiac mai mare pentru un bărbat, decât o femeie la volanul unui automobil făcut special pentru domni. Mai demult văzusem prin Sibiu o tipă cu ochelarii lăsaţi lejer pe nas, mestecând gumă şi conducând o maşină de teren. Toată imaginea mi s-a părut extrem de sexy. La fel se întâmplă cu maşinile sport sau cele de viteză. Nu te aştepţi să fie conduse de sexul frumos. Dar această combinaţie este interesantă pentru bărbat. Totuşi, în urma sondajului am mai observat un aspect. Femeile sunt atrase de eleganţa unei maşini. De aceea locurile 2 şi 3 au fost ocupate de Audi şi respectiv Mercedes-Benz. În special modelele din clasa limuzină. Maşini pe care le asociez cu acea “little black dress”, pentru eleganţa şi simplitatea pe care o emană. Un lucru este cert: toţi apreciem designul unui automobil. Există totuşi maşini care sunt create pe targetul feminin. De exemplu, Volkswagen Beetle are la interior o vază pentru flori. Altele au oglinzi detaşabile sau locuri speciale pentru poşetă. Femeile au un cuvânt important în dezvoltarea şi imaginea unui automobil.

Asocierea unui brand auto cu o personalitate feminină vine cu un câştig pe ambele părţi. Un exemplu îl reprezintă Range Rover Evoque şi Victoria Beckham. Doamna Beckham este de lăudat pentru faptul că a făcut parte din echipa care a desenat Evoque, şi trebuie să recunosc că a făcut o treabă excelentă. Mai nou am văzut asocierea dintre Jaguar F-Type şi Lana Del Rey, materializându-se într-un cântec foarte bun. Pentru a produce interes şi mai mare pentru o anumită marcă sau model în rândul doamnelor şi domnişoarelor, producătorii de automobile au intrat în “lumea femeilor”, cea de fashion. Aşa au apărut maşinile accesorizate de designer celebri, precum Fiat 500 by Gucci, Mini by Puma sau Lamborghini Murcielago Versace. Dar şi designerii fashion şi-au dat seama de succesul unei astfel de asocieri, fapt pentru care aproape fiecare prezentare are un punct de atracţie care îl reprezintă un automobil. Fie că e vorba despre o rochie de seară cu o limuzină, o pereche de ochelari şi batic cu o decapotabilă sau blugi cu un SUV. Unul dintre obiectele vestimentare care poartă tribut unei mărci auto este fusta mini, numită astfel de Mary Quant, creatoarea fustei, din dragoste pentru al său Mini Cooper.

Femeile devin din ce în ce mai importante într-un sector economic în care până nu demult erau ignorate. Producătorii de automobile sunt tot mai atenţi la nevoile şi la cerinţele femeilor în materie de design, siguranţă şi confort. Avem acum autoturisme care se pot configura într-o multitudine de culori, chiar şi roz, designul interiorului este din ce în ce mai plăcut, sunt chiar maşini care au clanţele uşilor făcute în aşa fel încât să nu îţi atingi unghiile. Faptul că maşinile sunt acum făcute pentru a satisface nevoile femeilor, nu poate decât să mă bucure, pentru că “atunci când faci o maşină pentru o femeie, toată lumea va fi mulţumită”, spunea inginerul şef al Cadillac, Liz Pilibosian. Un studiu arăta că în 80% din cazuri, în spatele deciziei de achiziţionare a unei maşini stă o femeie. Ea decide dacă este suficient de confortabilă, ea decide culoarea sau chiar clasa din care face parte viitoarea maşină. Nu cred că putem vorbi încă de “pasiune pentru automobil” în rândul domnelor şi domnişoarelor, dar femeile ştiu ce vor, când vine vorba despre maşini. Pentru bărbaţi e suficient.

O lume care este considerată a bărbaţilor a ajuns să fie dominată de femei. Fie că designul maşinii emană senzualitate sau frumuseţe, fie că e asociat cu lucruri feminine, automobilul a fost dintotdeauna influenţat de femeie. Probabil de aceea le dorim atât de mult pe ambele. Ambele reprezintă puterea şi ambele sunt de o frumuseţe exacerbată, aşadar este o combinaţie ideală, interesantă şi chiar uşor periculoasă pentru bărbat.

 

sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*