Hybridizare de primăvară

0

Atunci când te gândeşti la un SUV hybrid de lux, singurul nume ce ar trebui să-ţi vină în minte este Lexus RX. Impresionantul SUV al japonezilor a apărut pe piaţă tocmai în anul 1998, având un succes fulminant mai ales în Statele Unite. În 2005 Lexus RX devine primul SUV de lux ce foloseşte o tehnologie hybrid, cu mult timp înaintea rivalilor săi direcţi. Ajuns acum la a patra generaţie, Lexus RX este considerat unul dintre cele mai tehnologizate automobile oferite de japonezi, schimbându-şi înfăţişarea drastic.

Pentru a avea succes şi pe piaţa din Europa, acolo unde constructorii germani fac volumul de vânzări, Lexus a operat o schimbare radicală asupra SUV-ul său de clasă mare. În ultimii ani, niponii sunt cei mai îndrăzneţi atunci când vine vorba de design-ul exterior al maşinilor lor, combinând elemente futuriste cu originalitate specifică. Noul Lexus RX apărut anul trecut combină linii regăsite mai degrabă în arta origami, cea a împăturirii hârtiei în forme cât mai frumoase. Luat din punct de vedere obiectiv, noul RX este impozant. Este genul de maşină pe care ţi-o place sau nu. Nu există elemente gri. Totul este cât se poate de excentric, opulent, diferit şi original. Aceasta a fost şi deviza japonezilor, pentru a se detaşa cât mai mult de imaginea conservatoare a concurenţilor europeni. Niciun alt model nu se aseamănă cu Lexus RX.

Lexus RX450h

Partea frontală este atât de agresivă prin imensa grilă ce aminteşte de gura unui extraterestru, blocurile optice sunt înguste şi oferă iluminare cu LED foarte futuristă, iar bara iese mult înaintea roţilor faţă, fiind ascuţită, dacă o priveşti din lateral. Acest unghi al maşinii face ca absolut toţi oamenii să întoarcă privirea după ea. Nu este o maşină cuminte. Originalitatea design-ului merge mai departe atunci când o priveşti din lateral. Se vede clar că Lexus RX este o maşină mare, dar îşi ascunde foarte bine dimensiunile, prin jocul proporţiilor. Plafonul este arcuit spre posterior şi dă impresia că parcă „pluteşte” deasupra caroseriei. Luneta este de asemenea la un unghi mic, aproape având formă de coupe. Design-ul profilul este completat de pasajele roţilor, ce sunt mai degrabă pătrate decât rotunde, dar care adăpostesc jante imense de 20 de inch, jante cu design extrem de potrivit. Probabil posteriorul este cel mai cuminte unghi al maşinii, dar forma blocurilor optice este de asemenea agresivă, iar bara spate are un desen sportiv, chiar dacă nu are ieşiri pentru evacuare.

Lexus RX450h

De mai bine de 20 de ani, Lexus mizează pe lux interior. Cu fiecare generaţie îmbunătăţeşte şi schimbă design-ul, iar acum au dat tot ce au avut mai bun. Interiorul noului RX abundă de lux şi materiale de calitate. Modelul de test era într-o combinaţie de maro şi crem, cu multe elemente de lemn şi aluminiu, oferind o atmosferă mai degrabă relaxantă, decât una sportivă. Există totuşi şi o variantă F-Sport ce accentuează sentimentul sportiv atât la exterior, cât şi la interior. Dar credeţi-mă, eu personal, aşa mi-aş configura un RX. Cât mai luxos. Iar niponii îţi oferă o mulţime de elemente de lux. Pe lângă design-ul foarte frumos al planşei de bord, cu un ceas analogic poziţionat în mijloc, plus un ecran imens deasupra bordului, am regăsit piele peste tot, nişte scaune extrem de confortabile, Lexus fiind recunoscut că are cele mai ergonomice „fotolii” de maşină, dar şi lemn cu striaţii, asemeni unei mobile de lux. În interiorul deschis la culoare te simţi special, relaxat şi confortabil, dar în acelaşi timp eşti înconjurat de tehnologie de ultimă oră. Pe ecranul sistemului de infotainment ai harta navigaţie, cameră 360 de grade, informaţii despre absolut orice dotare a maşinii, ca să nu mai spun de sistemul de sunet Mark Levnison sau de faptul că Lexus RX poate păstra banda, fără ca şoferul să aibă mâinile pe volan, iar toate informaţiile sunt afişate şi pe parbriz, prin sistemul head up display.

Lexus RX450h

Cu fiecare generaţie, Lexus aduce ceva nou, schimbă radical acolo unde trebuie, dar şi păstrează ceea ce funcţionează. În cazul acestei generaţii, totul este mult mai luxos, mai special, mai calitativ, dar păstrând caracteristica tipică unui Lexus. Motorizarea hybrid.

Având în vedere că sunt primii care au dezvoltat-o pentru un SUV de lux, această tehnologie este şi cea mai avansată, plus că a devenit extrem de rafinată. Atunci când te gândeşti că ai trei motoare sub caroserie, toate funcţionând ca o unitate, ai crede că undeva, ceva nu va merge bine. În schimb, setările sunt atât de bune, încât nici nu îţi dai seama când se schimbă ceva. Tot ce trebuie să faci este să apeşi acceleraţia şi să te bucuri de un condus extrem de rafinat şi confortabil.

Atunci când pleci de pe loc, nu se aude nimic, doar un mic martor din bord îţi spune că maşina este „ready”. Până la viteza de 40 km/h maşina rulează în modul electric, dar la o apăsare mai puternică a acceleraţiei, motorul pe benzină V6 de 3.5 litri se trezeşte, oferindu-ţi un total de 308 cai putere. Toată puterea este transmisă printr-o cutie cu geometrie variabilă de tip CVT, iar pentru că nu există trepte fizice, distribuţia puterii este extrem de liniară. De la volan nu se simte cum caii putere împing maşina, ci trebuie să te uiţi la vitezometru să nu depăşeşti limitele. Motorul termic şi un motor electric pun în funcţiune puntea faţă, iar un al doilea motor electric acţionează roţile spate. Este un sistem de tracţiune integrală extrem de tehnologizat, dar care aduce o mulţime de beneficii. În mod normal, doar roţile faţă trag maşina, iar atunci când aderenţa este scăzută intervin şi cele spate. Asta înseamnă că Lexus RX450h se simte mai degrabă ca o maşină cu tracţiune faţă, unde ruliul este evident, datorită greutăţii bateriilor. Dar Lexus nu a mizat niciodată pe sportivitate evidentă, aşa că dacă o conduci precum un hybrid luxos, te răsplăteşte pe deplin. Este mai bine pretabil în traficul urban, acolo unde poţi rula exclusiv pe baterii. Eu am parcurs aproape jumătate de Timişoara fără să folosesc nicio picătură de benzină.

Lexus RX450h

Lexus a prezis viitorul încă de acum mai bine de un deceniu. Traficul devine din ce în ce mai aglomerat, motoarele pe motorină sunt foarte poluante, iar de confort niciodată nu ne vom sătura. Astfel Lexus RX450h este alternativa perfectă la orice alt concurent, oferind tehnologii ale viitorului chiar acum. O puteţi testa şi voi chiar acum la reprezentanţa Toyota Timişoara, pe calea Lugojului nr. 88, Ghiroda, jud Timiş.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*