De la volan, în difuzoare

0

Nopţi nedormite, zile petrecute în studio, concerte, petreceri, albume. Viaţa unui artist, în special a unui cântăreţ, nu este uşoară. Dar când toate acestea aduc succesul, atunci ştii că banii din discuri de platină îţi pot aduce adevărate colecţii pe patru roţi. Probabil cei mai cunoscuţi colecţionari de automobile provin din lumea muzicală, pentru că imaginea este foarte importantă pentru astfel de vedete.

Încă de la început, artiştii muzicali trebuiau să epateze prin automobilele pe care le conduceau. Aşa au început şi producătorii auto să se conformeze cerinţelor. Branduri cunoscute precum Ferrari, Lamborghini sau Cadillac au avut succes datorită faptului că vedete precum Elvis Presley, John Lennon sau Frank Sinatra au fost văzuţi conducându-le. Pentru că atunci când imaginea ta vinde, trebuie să te respecţi. Unii chiar au făcut colecţii impresionante, care le-au rotunjit veniturile în timp.

Probabil cel mai cunoscut colecţionar de automobile de superlux este bateristul formaţiei Pink Floyd, Nick Mason. Acesta are o afinitate specială pentru automobilele italiene, fiind unul dintre cei mai apreciaţi clienţi ai Ferrari, Mason având în colecţia personală un Ferrari din anii 60, evaluat la peste 10 milioane de euro. Un alt rockstar, tot britanic, cunoscut pasionat de automobile, este solistul Jamiroquai. Automobilele sale sunt dintre cele mai diverse, dar toate extrem de rare şi foarte scumpe. Aceştia au o pasiune pentru diverse automobile, tocmai din acest motiv au decis să le colecţioneze, dar starurile rock au încercat să epateze şi prin automobile speciale, construite special pentru aceştia sau personalizate după dorinţele proprii. Unul dintre cele mai cunoscute automobile este Rolls Royce-ul Phantom care a aparţinut lui John Lennon, fiind vopsit în stilul hippie al anilor 70, de culoare galbenă şi cu floricele. Acesta era diferit de culorile clasice şi terne ale unui automobil de lux, dar John Lennon era adeptul acestui stil, tocmai de aceea i se potrivea. Combinaţia rockstar-automobil este atrăgătoare, indiferent că vorbim de Elvis Presley la volanul unui Cadillac roz, solistul ZZ Top, cu barba sa lungă într-un hot-rod clasic sau Janis Joplin într-o dubiţă Volkswagen în timpul festivalului Woodstock.

În ultimii ani, însă, am văzut că artiştii de muzică hip-hop vor să-i ajungă din urmă pe consacraţii de mai sus, dar stilul diferă. Colecţiile de automobile ale artiştilor hip-hop sunt în special formate din automobile noi, supersportive, dar foarte scumpe. Astfel producători precum Ferrari, Lamborghini, Bugatti sau Aston Martin şi-au găsit loc în garajele acestora. Artiştii hip-hop vând foarte bine, mai ales în Statele Unite, iar banii încasaţi vin de cele mai multe ori cash, iar stilul de viaţă este extravagant. Mulţi au devenit chiar moguli ai caselor de discuri, aşa că preţuri de peste 1 milion de euro pentru un automobil nu mai este o problemă. Printre primii astfel de „colecţionari” au fost 50 Cent, Dr. Dre şi Puff Daddy. Pentru a se diferenţia de „concurenţă” unii şi-au construit colecţiile după nişte criterii clare. Astfel, toate maşinile lui 50 Cent sunt vopsite în alb şi au interiorul roşu, Dr. Dre este adeptul modificărilor, prin jante speciale şi culori excentrice. Pentru aceştia este un stil de viaţă, un mod foarte bun de a epata şi a arăta lumii originalitatea lor. Asocierea unui nume mare din industria muzicală cu un producător important de automobile înseamnă câştig de ambele părţi, prin publicitate, mulţi artişti chiar primind gratis ultimele modele, pentru a face reclamă.

Combinaţia automobil-muzică, nu se limitează doar la maşinile artiştilor, ci şi la sistemele audio care sunt montate pe maşină. Producători de sisteme high-end audio au făcut colaborări importante cu producătorii auto, iar rezultatele sunt spectaculoase. Probabil liderul în acest domeniu este Bang&Olufsen, unde fiecare sistem audio este construit special pentru fiecare automobil în parte, deoarece caroseriile diferă, iar fidelitatea sunetului trebuie să fie perfectă. De multe ori, pentru a ajunge la experienţa de „concert” în interiorul unui automobil şi preţul este pe măsură. Dar odată ce auzi un astfel de sistem, îţi dai seama că merită fiecare bănuţ.

Fie că se promovează unul pe celălalt sau doar îţi oferă o experienţă auditivă de înaltă claritate, muzica şi automobilul merg mână în mână. Este foarte plictisitor un drum lung, fără un companion muzical. Cu toţii apreciem atunci când în boxe se aude melodia noastră preferată, chiar ne facem o selecţie de melodii speciale pentru a le asculta în maşină. Artiştii ni se prezintă nouă, atât lângă maşini, cât şi înăutru prin difuzoare. Iar aceasta s-ar putea să fie cea mai strânsă legătură dintre muzică şi automobil.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply

*