Cum ne pregătim maşina pentru vară – 7 sfaturi

0

Am scăpat de temperaturile scăzute, de ploi şi nori. Urmează trei luni pline de distracţie, drumeţii, bronz şi căldură. Dacă pentru cei mai mulţi dintre noi vara înseamnă lipsa grijilor, nu acelaşi lucru l-am putea spune şi despre maşina personală. Dacă în anotimpul rece acordăm o atenţie sporită îngrijirii maşinii, acelaşi lucru ar trebui să-i facem şi vara.

Verificare mecanică

Am avut o iarnă lungă şi destul de grea, ceea ce a însemnat o uzură suplimentară a componentelor maşinii. Odată cu temperaturile ridicate pot apărea alte probleme, aşa că e indicat să facem o verificare a uleiului, a filtrelor, a frânelor, dar şi a direcţiei. Este indicat să folosim un ulei cu vâscozitate mai mare, pentru că temperaturaturile la care funcţionează motorul cresc substanţial în sezonul cald. O verificare completă se poate realiza într-un service specializat, costurile fiind minime.

Aerul condiţionat

În prezent, marea majoritate a automobilelor sunt dotate cu sistem de climatizare automat sau dispun de aer condiţionat. După o perioadă lungă în care acesta nu a fost pornit, s-ar putea să fie nevoie de o încărcare cu freon. În funcţie de cantitatea necesară pentru a răci aerul, o încărcare cu freon nu este scumpă, dar este bine de înlocuit şi filtrul de polen. Ştim cât de mult contează ca aerul condiţionat să funcţioneze optim, atunci când temperaturile din maşină ating valori insuportabile.

Pornirea A/C

După ce am verificat că sistemul de climatizare funcţionează optim, acesta nu ar trebui pornit la maxim în momentul în care intrăm în maşina încălzită. Cel mai bine ar fi să deschidem geamurile şi să rulăm cu ele deschise, până la omogenizarea aerului din habitaclu. Apoi aerul condiţionat să fie selectat pe prima treaptă de ventilaţie, pentru a-şi face ciclul prin instalaţie, urcând progresiv treptele de ventilaţie.

Alimentarea cu combustibil

Atunci când facem un drum lung vara, automobilul nostru va sta în contact direct cu lumina soarelui o perioadă îndelungată de timp. Acest lucru înseamnă încălzirea tuturor componentelor interioare ale maşinii, chiar şi a combustibilului din rezervor. Pentru că vara se creează o presiune mult mai mare decât în anotimpul rece, este bine ca la drum întins să nu supraalimentăm rezervorul.

Montează anvelope de vară

Prin lege, suntem obligaţi ca în sezonul rece să trecem la anvelopele de iarnă. Totuşi, nu ar trebui să neglijăm nici anvelopele de vară atunci când temperatura ne permite. Dacă rămânem cu anvelopele de iarnă, acestea se vor uza mult mai repede şi nu vor oferi aderenţa optimă, tocmai din cauza compoziţiei cauciucului, care este mai moale şi se supraîncălzeşte. Anvelopele de vară sunt mai dure şi rezistă mult mai bine atunci când temperaturile asfaltului depăşesc zeci de grade. Este indicat să verificăm constant presiunea în pneuri, deoarece de la căldură, acestea se pot umfla peste limită şi există riscul unei explozii.

Sistemul de frânare

O altă componentă a maşinii ce ar trebui verificată constant, nu doar vara. Atunci când frânăm, se ating temperaturi foarte mari între disc şi plăcuţă, motiv pentru care acestea se pot uza mult mai repede. Dacă am trecut de iarnă cu un set învechit, ar fi cazul să le schimbăm.

Evitarea directă cu lumina soarelui

Chiar dacă nouă ne place să ne bronzăm, nu acelaşi lucru l-am putea spune despre vopseaua maşinii. Pe cât posibil, este indicat să parcăm într-un loc umbros, pentru că razele soarelui dăunează lacul vopselei, dar şi materialele bordului sau a scaunelor. Dacă nu găsim un loc la umbră, am putea pune un parasolar în parbriz, am putea monta folii omologate pe geamurile laterale şi am putea aplica o ceară exterioară pentru protecţia vopselei.

Vara reprezintă anotimpul bucuriei, iar dacă urmăm câteva sfaturi, vara este şi anotimpul în care ne bucurăm şi mai tare de maşina personală.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*