Cum ne pregătim maşina pentru iarnă

0

Iarna reprezintă pentru cei mai mulţi un anotimp de poveste. Odată cu temperaturile scăzute, vin şi primele ninsori. Totul este îmbrăcat într-un alb imaculat, copiii fac oameni de zăpadă, toată lumea stă în casă, în jurul celor dragi. Cu toate acestea, trăim în vremuri în care trebuie să ne deplasăm şi când afară condiţiile meteo nu favorizează condusul. Pentru a fi în deplină siguranţă şi pentru a nu întâmpina dificultăţi cu maşina proprie, în sezonul rece trebuie să urmăm câteva reguli.

Când temperaturile scad sub 7 grade Celsius, anvelopele pe care le foloseam vara nu mai oferă aderenţă sporită. Aşa că este obligatoriu să montăm anvelope de iarnă cu indice M+S, preferabil să fie achiziţionate noi sau dacă bugetul nu ne permite, să ne asigurăm că cele folosite au fost depozitate corespunzător şi nu sunt foarte vechi. Este bine ca şi sistemul de frânare să fie verificat la un service specializat, pentru o eficienţă şi mai bună. Alte verificări trebuie făcute asupra bateriei şi a sistemului electric. Când temperaturile exterioare sunt foarte scăzute, pornirea motorului presupune o sarcină mai mare asupra bateriei şi a electromotorului.

Dacă ştiţi că bateria este mai veche de 3 ani, ar fi bine ca aceasta să fie schimbată. Odată cu venirea iernii, ziua se scurtează, iar acest lucru înseamnă că o mare parte din timp vom conduce pe noapte. Este indicat să verificăm luminile şi becurile pentru a avea vizibilitate sporită, la fel ca şi schimbarea ştergătoarelor şi completarea cu soluţie de parbriz pentru iarnă. De asemenea trebuie verificat şi nivelul antigelului. Totodată sistemul de climatizare trebuie să funcţioneze optim pentru încălzirea habitaclului, dar şi pentru dezaburire şi degivrare.

Odată urcat la bordul maşinii, trebuie să ne asigurăm că nu avem zăpadă pe încălţăminte sau pe haine, deoarece am putea aluneca pe pedale, nemaifiind capabili de manevre de siguranţă. Ar fi indicat ca preşurile să fie din cauciuc pentru a nu permite umidităţii să intre în capitonajul maşinii. După ce ne-am asigurat că nu mai există zăpadă pe maşină, iar vizibilitatea este optimă prin parbriz, lunetă şi în oglinzi, nu trebuie să stăm cu motorul foarte mult la ralanti. Încălzirea motorului se face cel mai eficient în mers, iar sistemul de ventilaţie trebuie setat la o temperatură optimă pentru corp. Nici prea cald nici prea rece. Specialiştii ne spun că undeva între 20-22 de grade ar fi suficient. Aşezaţi confortabil în vehicul înseamnă să nu avem haine foarte groase care pot limita manevrele şi mişcările şoferului.

Când temperaturile scad sub 7 grade Celsius, anvelopele pe care le foloseam vara nu mai oferă aderenţă sporită.

Condusul pe timp de iarnă şi mai ales când carosabilul nu este aderent, presupune alte manevre pentru a nu rămâne împotmoliţi sau a derapa. Astfel, la plecarea de pe loc trebuie să ridicăm uşor piciorul de pe ambreiaj şi să nu bruscăm comenzile. În cazul în care roţile încă patinează, putem încerca plecarea de pe loc în treapta a doua, în cazul maşinilor dotate cu transmisie manuală. Odată puşi în mişcare, trebuie să conducem cu viteză mai redusă decât eram obişnuiţi pe anumite porţiuni de drum, să fim prudenţi în trafic. Este indicat să evităm situaţiile în care trebuie să frânăm brusc, încetinind din timp şi să anticipăm traficul. În cazul nefericit în care pierdem aderenţa, nu trebuie să ne panicăm şi să fim atenţi la redresarea maşinii, fără a frâna sau fără a brusca comenzile. Cu cât mergem mai încet, fără a încurca traficul, cu atât este mai uşor să ne ferim de pericole.

Nu în ultimul rând, pe lângă verificarea maşinii şi atenţia sporită a şofatului, am putea dota maşina cu accesorii ce ne vor uşura experienţa pe timp de iarnă. În portbagaj ar fi indicat să avem o lopată, lanţuri antiderapante, cabluri de alimentare curent, eventual o frânghie, un sac de nisip, iar la îndemână o perie specială pentru curăţarea zăpezii şi o racletă pentru geamuri. Opţional ar mai fi un spray pentru dezgheţul chederelor, carton pentru protecţia parbrizului şi a ştergătoarelor, dar şi o lanternă ce poate funcţiona pe baterii. Şi nu uitaţi, pregătirea şi condusul pe timp de iarnă nu implică o avere şi nici capacităţi supraomeneşti, iar dacă ţineţi cont de aceste sfaturi, veţi ajunge în siguranţă acasă la cei dragi.  

sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*