Vrei să fii în formă? Iată ce trebuie să mănânci înainte și după sală, pentru rezultate ideale

0

Când vine vorba de fitness, trebuie să îți răspunzi la mai multe întrebări: “ce pot face ca să obțin cele mai bune rezultate?”, “cum pot să pierd din greutate, să ard mai multe calorii și să am destulă energie să îmi duc antrenamentul până la capăt?”. Răspunsul corect la toate aceste întrebări este alimentația. Consumă numai alimentele indicate și respectă programul meselor. Un corp sănătos se obține printr-o combinație între exercițiile fizice și o alimentație corectă, care să te ajute și înainte dar și după antrenament. Nu vei obține rezultate indiferent de cât de des mergi la sală dacă nu duci un stil de viață sănătos și nu te hidratezi suficient.

De ce este important să mănânci înaintea antrenamentului?

Studiile arată că indiferent dacă mănânci sau nu înainte, arzi același număr de calorii. Atunci când îți este foame, corpul consumă proteinele aflate în mușchi, ceea ce duce la scăderea masei musculare și îți poate încetini metabolismul. În plus, dacă începi antrenamentul pe stomacul gol, nu vei avea energia necesară să îl duci la capăt.

Ce să mănânci înaintea antrenamentului.

Combinațiile dintre carbohidrați și proteine sunt cele mai indicate. Mănâncă cu cel puțin 2 ore înainte de antrenament și nu intra în sală cu stomacul plin deoarece vei obosi foarte repede și nu vei da randament. Menține raportul de o parte proteine și două părți carbohidrați.

Încearcă:

  • Orez brun cu fasole boabe
  • Un cartof dulce copt cu broccoli
  • O banană cu 2 lingurițe de unt de arahide
  • Biscuiți cu multicereale
  • Piept de curcan cu hummus
  • Pâine integrală cu unt de arahide, felii de banană și scorțișoară
  • Ovăz cu fructe de pădure
  • Măr ras cu nuci și miere sau cu unt de migdale
  • Iaurt grecesc cu fructe confiate
  • Smoothie-uri pe bază de proteine
  • Omletă din albușuri cu spanac

De ce e important să mănânci după antrenament?

Trebuie să consumi o combinație de carbohidrați complecși și proteine complete la maxim 2 ore după antrenament pentru a-ți recăpăta energia, a crește masa musculară și pentru a ajuta metabolismul să reintre în funcțiune. Cu cât mănânci mai repede, cu atât mai bine. Studiile arată că abilitatea corpului de a construi masă musculară scade cu până la 50% dacă aștepți să mănânci mai mult de două ore după antrenament. Încearcă să îți planifici mesele din timp sau ia un shake proteic cu tine la sală, pe care să îl bei imediat după antrenament. Îți poți lua la pachet un sandwich cu unt de arahide și pâine integrală sau o banană și niște biscuiți cu ovăz.

Ce să mănânci după antrenament

Răspunsul e simplu: orice combinație de proteine și carbohidrați. Acestea ajută la recuperarea organismului după efort, maximizează beneficiile antrenamentului și ajută la menținerea masei musculare lipsite de grăsime.

Încearcă:

  • Shake dintr-o banană, o doză pudră proteică, lapte de migdale și semințe de cânepă
  • Salată verde cu tofu, năut, piept de pui, ulei de măsline și oțet
  • Legume pe grătar sau la abur cu tofu
  • Quinoa cu coacăze și nuci pecan
  • Pâine multicereale cu unt de arahide
  • Burrito cu fasole roșie, orez brun și sos guacamole
  • Piept de pui la grătar cu legume
  • Omletă cu avocado sau cu broccoli și ciuperci
  • Somon pe grătar cu garnitură de cartof dulce sau legume verzi
  • Sandwich cu ton, hummus și spanac
  • Lapte de migdale cu cacao

Nu uita!

Ai nevoie de carbohidrați de calitate, proteine complete, grăsimi sănătoase și lichide – în special apă. În timpul antrenamentului, bea cât mai multă apă ca să eviți deshidratarea. Ai nevoie de trei mese principale pe zi și două gustări. Evită prăjelile, junk-food-ul, mâncărurile procesate și sucurile carbogazoase. Dacă dorești rezultate, ține minte că pe lângă antrenamentul de la sală este necesar să duci un stil de viață sănătos.

Surse:
http://www.shape.com/healthy-eating/diet-tips/best-foods-eat-and-after-your-workout

http://www.fitnessmagazine.com/recipes/healthy-eating/nutrition/best-workout-foods/?page=11

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply


*