Vedetele bucătăriei în 2015 – varza murată, kalettes și fisticul

0

Fiecare an are „vedetele” lui culinare. Dacă anul trecut am tot auzit de quinoa, varză de Bruxelles sau ceai verde, anul acesta este timpul să ne orientăm spre altceva. Printre noile trenduri în materie de alimente se numără: mâncarea fermentată (varza murată), microverdețurile, zahărul de nucă de cocos, fisticul și kalettes.

  • Mâncarea fermentată, în special varza murată

varza murataPentru noi, românii, varza murată nu este un aliment nou. Îl folosim la binecunoscutele sărmăluțe și nu numai, iar acum, se pare că și cei din bucătăriile internaționale au descoperit gustul, dar și beneficiile acestui aliment. Varza murată reglează sistemul digestiv, stimulează sistemul imunitar, previne anemia, conține fibre, fier, magneziu, calciu, proteine, vitaminele A, C, K și B.

  • Microverdețurile

microverdeturileAu de până la 6 ori mai multe substanțe nutritive decât verdețurile obișnuite. Se pot folosi în salate, sosuri pentru friptură sau pentru decor.

  • Meiul

meiulMeiul este o cereală extrem de nutritivă, bogată în proteine, cu o cantitate scăzută de calorii. Ajută la reducerea colesterolului, este util în curele de slăbire, oferă energie, ajută în combaterea halenei (respirația urât mirositoare). Este o cereală versatilă – poate fi folosită în prepararea piureurilor, supelor sau chiar a deserturilor.

  • Zahărul din nucă de cocos

zaharul din nuca de cocosO alternativă la zahărul rafinat din comerț este zahărul din nucă de cocos. Minim procesat și fără chimicale adăugate, acest tip de zahăr este potrivit pentru diabetici– are indicele glicemic scăzut, este bogat în aminoacizi, oligominerale și vitamina B.

  • Kalettes

kalettesVarză de Bruxelles sau Kale? De ce nu amândouă deodată? Kalettes– noua legumă hibrid între cele două specii, este una dintre cele mai promovate alimente ale anului. Fără aroma puternică a varzei de Bruxelles și cu frunze mai moi decât cele de kale, noua legumă este bogată în vitaminele K și C.

  • Fisticul

fisticulUnt de fistic, ulei de fistic, lapte de fistic și lista poate continua. Fisticul este o sursă de fosfor, calciu, vitaminele A, C, E, fibre și antioxidanți. Menține sănătatea inimii, diminuează efectele stresului, îmbunătățește tranzitul intestinal și protejează vederea.

  • Ceaiul japonez Matcha

ceaiul japonez matchaSupranumit „aurul verde”, această pudră de ceai verde are mai multe beneficii pentru sănătate decât ceaiurile obișnuite, obținute din frunzele plantelor. Ceaiul Matcha este bogat în antioxidanți, aminoacizi, teină, clorofilă, fibre vegetale, caroten și vitaminele A, B, C și E. Atenție! O singură cană de ceai Matcha este echivalentă a 10 căni de ceai verde. Este adjuvant în curele de slăbire, în lupta împotriva cancerului, oferă un plus de energie organismului.

  • Mâncarea filipineză

mancarea filipinezaMâncarea filipineză a devenit anul acesta un nou trend culinar. Într-o sumedenie de gusturi, de la picant la dulce, sărat, acrișor și amar, mâncarea filipineză se remarcă mai ales prin ingredientele sănătoase și gustoase pe care le folosește. Bazată pe orez, bogată în condimente precum ceapă, usturoi, șofran și ghimbir, bucătăria filipineză folosește mai ales peștele și fructele de mare, dar și carne de vită, pasăre și porc. Printre specialitățile acestei bucătării găsim hamonado (porc în sos de ananas), tapa (vită marinată), sinigang (tocană de porc, pește sau creveți).

  • Semințele de cânepă

seminte de canepaFolosite în salate, produse de panificație, în rețete de paste sau orez, semințele de cânepă au gustul asemănător cu ale celor de pin sau de floarea soarelui. Conțin proteine, nutrienți, toți cei 21 de aminoacizi cunoscuți, acizi grași Omega 3 și Omega 6. Sunt benefice pentru buna funcționare a inimii, ameliorarea durerilor musculare, scăderea nivelului de colesterol din sânge, reglarea tensiunii arteriale și stimularea activității cerebrale.

  • Physalis

physalisNoul superfruct al anului, denumit la noi și cătină incașă, physalis conține o serie de substanțe cu efecte benefice pentru sănătate. Fructul are efecte antiinflamatorii, antioxidante, antivirale.

  • Pudra de banane

pudra de bananeAdăugată în deserturi, shake-uri sau smothie-uri, pudra de banane oferă un plus de gust și de consistență preparatelor. Pe lângă aceasta, este bogată în vitamina A și C, potasiu și fibre.

  • Clorofila

clorofilaSubstanța care dă culoarea verde plantelor, clorofila, este de fapt, un pigment. Atât de importantă în viața plantelor, clorofila are efecte benefice și asupra organismului uman. Cel mai simplu mod de a consuma clorofilă este adăugarea în alimentația zilnică a cât mai multor legume verzi. Cu toate acestea, în magazine se găsește și clorofilă pudră sau tablete, extrasă din frunze de lucernă sau trifoi. Consumul de clorofilă detoxifică organismul, reglează tranzitul intestinal, încetinește procesul de îmbătrânire, luptă împotriva infecțiilor și crește nivelul de energie al organismului.

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.