SUPERFOODS – cum ne ajută?

0

Sănătatea omului este un cuvânt mare, cu o și mai mare complexitate atunci când vrem să dăm o definiție exactă acestui termen. Stare de bună funcționare a organismului, conform definiției O.M.S., se caracterizează printr-o “bună stare fizică, mintală și socială care nu constă doar în absența bolii sau a infirmității”. În dexonline, avem o altă abordare: ”SĂNĂTÁTE s. f. 1. Stare bună a unui organism la care funcționarea tuturor organelor se face în mod normal și regulat.”

Dacă noțiunea de sănătate rămâne deschisă ca percepție și asumare fiecăruia dintre noi în parte, ce-mi propun a scrie astăzi, este despre ce anume ne susține starea de sănătate.

Superalimente

SENTIMENTELE omului, iată primul dintre ”doctorii” ce clădesc sau slăbesc sănătatea! Corpul reflectă ceea ce mintea gândeşte, iar mintea reflectă partea noastră de adaptare și relaționare cu viața, cu lumea înconjurătoare, aceasta având cea mai mare putere peste toate. Prin urmare, starea noastră lăuntrică și sentimentele determină literalmente dacă avem un corp sănătos sau nu. Vindecarea vine din înțelegerea faptului că singuri alegem felul în care ne raportăm circumstanțelor, evenimentelor din viețile noastre. Noi creăm sensul, înțelesul, atitudinea și modul în care integrăm stările emoionale, mai apoi sentimentele. Dacă ne punem sursa fericirii şi supravieţuirea noastră în ceva ce este în afara noastră – cum ar fi slujba noastră, proprietăţile sau o anumită relaţie -, atunci aproape ne pregătim pentru o îmbolnăvire, pentru că ceea ce apare în primul rând este frica de pierdere.

Al doilea susținător al sănătății este ALIMENTAȚIA de zi cu zi. Alimentele sunt medicamentul nostru firesc de susținere a sănătății, vitalității și stări de bine. Alegerea hranei într-un mod conștient, aduce sursa principală de elemente susținătoare vieții: macroelemente – proteine, glucide, lipide -, microelemente – vitamine, minerale, fibre etc. Cât este de bine să învățăm ce să mâncăm… Da, atâtea boli și atâta apăsare pornesc odată cu alimentațiea înșelătoare a zilelor noastre. Și nu-i vorba de azi, de mâine, e vorba despre starea de bine de peste ani, de viziunea cu care clădim fiecare pas și bucuria trează a fiecărei zile.

Superalimente

Dacă primele două se mai clatină, apelăm la SUPLIMENTELE NUTRIȚIONALE. Putem spune multe, și pro și contra despre acestea… Mă limitez a spune că fiecare are dreptul să caute și să se folosească exact de ceea ce simte și crede cu putere că ajută!

În starea de sănătatea afectată, dacă primii trei pași nu au reușit, ajungem mai apoi și la MEDICAMENTE

Însă, există ceva de care se tot vorbește în ultima vreme, ceva ce vine să susțină dieta, sănătatea și aportul celor de trebuință. Omul actual, grăbit, pasionat și cu viziunea schimbării (vezi curentul de vegani, raw vegani etc.), a găsit suportul de nădejde, dătător de multe beneficii sănătății sale. Toate acestea se regăsesc sub numele de SUPERALIMENTE sau SUPERFOODS.

Superalimentele au fost și vor fi un miracol al naturii de care ne putem bucura din plin. Nu există și nici nu cred că se va descoperi vreodata un singur superaliment care să rezolve toate problemele de sănătate. Superalimentele sunt pudre din plante, rădăcini, frunze sau flori medicinale din medicina românească, ayurvedică sau cea chineza. Acestea trebuie consumate cu măsură și niciodată în exces, fiindcă nu beneficiem mai mult dacă adăugăm o cantitate mai mare, ba chiar putem face rău. Într-o cantitate mică din aceste superalimente se află cantități mari de minerale și alți nutrienți care nu se regasesc în legumele și fructele proaspete din vremurile noastre. Acesta este și motivul pentru care integrăm superalimentele în alimentația noastră, fiindcă sunt bogate în nutrienți pe care nu ii regasim în altă parte, într-o formă și sinergie atât de optimă organismului.

Superalimente

Iată, cei ce nu luați suplimente nutritive (și nu numai!), ar fi bine să vă gândiți să introduceţi măcar trei dintre superalimentele ce vor fi prezentate pe scurt chiar aici, spre optima aprovizionare a organismului, cu toți cei 50 de compuși vitali, necesari organismului zilnic:

  1. PROSUSELE STUPULUI: polen crud, lăptișor de matcă crud, propolis, amestec de miere cu turmeric, scorțișoară etc. Considerate a fi dintre cele mai spirituale și magice substanțe nutritive de pe pământ, acestea reprezintă una dintre cele mai acceseibile surse de supernutrienți și vitamine. Istoricul, legendele și mitologia care înconjoară produsele stupului sunt demne de o bibliotecă întreagă. Să nu vă lipsească din casă!
  2. PĂTRUNJELUL VERDE – din punct de vedere nutritiv este o multivitamină culinară, cu un întreg depozit de substanțe nutritive. Conține cantități mari de betacaroten, vitamina C – mai multă decât citricele! -, vitamina B12, clorofilă, calciu, flavonoide, vitamina K, aminoacizi, acizi grași esențiali, fosfor, mangan – toate făcând din această plantă un aliment super întăritor al imunității. Zilnic, câteva fire crude…
  3. SEMINȚELE DE CÂNEPĂ – studiile demonstrează că semințele și frunzele de cânepă sunt unul dintre alimentele cele mai hrănitoare de pe pământ, putând rezolva criza de proteină și problemele de foamete de pe întreaga planetă. Conținutul semințelor: 35% proteine, 47% grăsimi, 12% carbohidrați. Conțin toți aminoacizii esențiali și toți acizii grași esențiali necesari pentru susținerea vieții și sănătății umane.
  4. Pulberea din ORZ VERDE – conține de peste 250 ori mai multa vitamina A decât salata verde; de peste 25 ori mai mult potasiu decât bananele; de peste 11 ori mai mult calciu decât laptele; de peste 7 ori mai multă vitamina C decât portocalele; vitaminele din grupul B (B1, B2, B5, B6, B12), vitamina E și o mare cantitate de fier, calciu, mangan, magneziu, molibden, zinc, cupru, bioflavonoide, polizaharide, polipeptide si clorofilă. Ar trebui să mai scriu altceva? Da, poate că este nelipsit din dieta mea zilnică!
  5. AFINELE – aceste fructe de pădure delicioase sunt pline de fitonutrienți care neutralizează radicalii liberi (agenți ce cauzează îmbătrânirea și deteriorarea celulelor). Bogate în antioxidanți, vitamina C și K, fier și mangan, afinele au totodată un conținut redus de grăsimi saturate, sodiu și colesterol. S-a descoperit că afinele îmbunătățesc echilibrul nivelurilor de colesterol, scăzând colesterolul rău și crescând colesterolul bun, menținând astfel tensiunea arterială la valori bune, îmbunătățind memoria și aducând beneficii sănătății oculare.
  6. ANGHINARE pentru un ficat sănătos! Alături de antioxidanţi, organismul nostru are nevoie de o curăţare de toxine periodică. Anghinarea este una din cele mai vechi plante medicinale, iar grecii şi romanii o utilizau pentru menţinerea sănătăţii ficatului şi vezicii biliare. De asemenea, anghinarea este bună pentru că stimulează capacitatea de regenerare a celulelor hepatice. Poţi folosi anghinarea sub formă de ceai sau pulbere.
  7. Pulberea de SPIRULINA – conține o gamă uimitoare de substanțe nutritive, printre care se numără: clorofila, proteine (conținutul de proteină este net superior oricărei alte forme, 65-71%), vitamine, principalele minerale, acizi grași esențiali, acizi nucleici, polizaharide și o gama largă de antioxidanți.
  8. NUCA DE COCOS – una dintre cele mai frumoase daruri făcute de natură, în lume existând clinici de tratare a bolnavilor de boli mintale numai cu nucă de cocos! Despre importanța lor în alte tratamente: reglarea colesterolului, rol de antioxidant, reglează zahărul din sânge, au efect asupra glandei tiroide, asupra pielii și sistemului nervos – iată câte beneficii și câte îmbunătățiri aducem stării noastre generale, printr-o dietă bogată în acest aliment.
  9. SEMINȚELE DE CHIA – aceste semințe micuțe sunt pline de vitamine, minerale, fibre și proteine. Datorită acestor nutrienți buni, semințele de chia scad riscul de osteoporoză, sunt benefice pentru inimă și vasele de sânge, îmbunătățesc peristaltismul intestinal și contribuie la încetinirea procesului de îmbătrânire. Prin adăugarea semințelor de chia în alimentație, vă veți sătura mai repede, acest lucru ajutându-vă mai departe să dețineți controlul asupra greutății corporale.
  10.  GHIMBIR pentru probleme digestive! Nu avem suficiente laude pentru acest superalimente… De la detoxifierea organismului, la dureri de stomac şi stări de greaţă, ghimbirul pare a fi bun pentru aproape orice! Ghimbirul este unul dintre cele mai eficiente  moduri de a ameliora problemele digestive. Compuşii anti-inflamatorii atenuează şi durerea.

Tot între superalimente mai sunt cuprinse: algele albastre-verzi, noni, maca, cacaoa, acai, chroella, fitoplanctonul marin…

Superalimente

Superalimentele contribuie decisiv la buna nutriție a corpului uman, hrănind în egală măsură creierul, oasele, mușchii, pielea, părul, inima, plămânii, sistemul reproducător, pancreasul sau sistemul imunitar. În plus, corectează pe termen lung dezechilibrele nutriționale și ne ajută să adoptăm o dietă bazată, într-o mare măsură, pe alimente naturale și complete. Ne ajută și să facem o tranziție spre alimente mai sănătoase, ne construiesc un echilibru în greutate și ajută la găsirea acelei diete ideale pentru fiecare organism în parte. Și, da, este adevărat, ne ajută să scăpăm de suplimente, ”pastilele” care nu au energie de viață la fel ca aceste magice superalimente!

Să fie cele scrise mai sus de inspirație, pentru toți cei ce citesc și vor să fie sănătoși și frumoși!

Dr. Lavinia Melania Bratu
Consilier nutriție
Terapeut în medicină complementară și alternativă
Formator
www.laviniabratu.ro
lavinia.melani.bratu@gmail.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply

*