Superalimente ce îmbunătățesc viața

0

Auzim în mod constant despre superalimente sau cum superalimentele îți pot îmbunătăți viața, dar ce sunt mai exact și ce le face atât de super ? Aceste alimente sunt o sursă bogată de antioxidanți și nutrienți esențiali necesari bunei funcționări a organismului. Printre principalele beneficii ale superalimentelor se numără:

  • ajută la reglarea metabolismului și la arderea grăsimii
  • protejează organismul de toxine și ajută la eliminarea acestora
  • reduce colesterolul și reglează tensiunea arterială
  • luptă împotriva bolilor de inimă și a cancerului
  • păstrează o digestie sănătoasă
Cele mai importante superalimente care ar trebui luate în considerare sunt:

 macaMaca

Foarte bogată în nutrienți: 10% proteine, 60% carbohidrați, acizi grași, fitonutrienți, vitamine și minerale. Maca este faimoasă pentru beneficiile aduse sănătății, precum: sporește energia, crește libidoul și fertilitatea atât la femei cât și la bărbați. Considerată viagra naturală, se spune că alină simptomele menopauzei.

chlorellaChlorella

Unul dintre binecunoscutele beneficii ale consumului de chlorella este proprietatea de a elimina metalele grele. Deasemenea ajută la reglarea ph-ului din sânge. Printre alte beneficii: purifică sângele și ficatul, medicament împotriva cancerului, întărește sistemul imunitar, ameliorează durerea de artrită, reduce constipația, ajută la eliminarea respirației urât mirositoare.

 

spirulinaSpirulina

Algele ca spirulina sunt considerate sursa principală de acizi grași omega-3 și de asemenea conține sute de minerale de care corpul nostru are nevoie cu disperare. Spirulina este cea mai bogată sursă de proteine. Două lingurițe furnizează cantități impresionante de vitamine din complexul B – urilor (inclusiv B12), fier, betacaroten. Culoarea verde închis este o reflecție a clorofilei – un binecunoscut pigment al plantelor ce curăță și purifică sângele.

seminte de chiaSemințe de chia

Bogate în antioxidanți, minerale, vitamine și fibre, aceste super semințe conțin cu până la 500% mai mult calciu decât laptele și aceeași valoare de omega-3 ca somonul. Pot fi amestecate în salate, mâncate pur și simplu așa cum sunt (au o aromă bogată), sau lăsate la germinat ca într-o săptămână să devină vlăstari.

ulei de nuca de cocos

 Ulei de nucă de cocos

Un antioxidant pentru sănătatea inimii, apără organismul împotriva infecțiilor produse de viruși și bacterii. Stimulează funcțiile glandei tiroide, reduce colesterolul și menține insulina la un nivel stabil. După anumite studii, uleiul de cocos este benefic în cazul bolilor gastrointestinale.

 

 

Goji

Goji Berry

Fructele tibetane goji berry sunt foarte bogate în antioxidanți ce protejează celulele din corp împotriva cancerului. Deasemenea sunt o sursă excelentă de vitamina C și fibre solubile. Conțin mai mulți amino acizi decât polenul, mai mult betacaroten decât morcovii, mai mult fier decât spanacul, la care se adaugă alte 21 de minerale. Se folosește cu succes în tratarea problemelor de vedere, erupțiilor de piele, insomniilor, bolilor de ficat, diabet, cancerul de col uterin, scade presiunea arterială și reduce colesterolul.

 

seminte de dovleacSemințe de dovleac

Conțin calciu, magneziu, potasiu, fosfor, fier, vitamina E, complexul de vitamine B și zinc. Zincul este esențial pentru sănătatea prostatei, vindecarea rănilor și protecția pielii.

quinoa

Quinoa

Foarte bogată în fibre, proteine și minerale, acesta cereală conține foarte puține calorii și grăsimi. Conform studiilor consumul zilnic, reduce riscul de obezitate, cancerul de sân, boli cardiovasculare și diabet de tip doi.

 

migdaleMigdale

Conțin amino acizi, complexul de vitamine B, magneziu, plus alte minerale. Sunt folosite în lupta împotriva cancerului, datorită faptului că sunt o sursă bună de vitamina B-17.

 

afine

Afinele

Gustoase, dulci, ajută la prevenirea multor boli precum cancerul, diabetul, bolile de inimă, ulcerul și stabilizează presiunea arterială. Aceste fructe sunt pline de fitonutrienți ce neutralizează radicalii liberi(substanțe ce cauzează îmbătrânirea și distrugerea celulelor). Domolesc inflamațiile din corp și reduc colesterolul “rău”.

avocadoAvocado

Deși conține mai multe grăsimi decât majoritatea fructelor sunt grăsimi monosaturate ale căror beneficii cresc colesterolul bun, scad colesterolul rău și previn bolile de inimă. Mai mult de atât, avocado este cea mai bună sursă de betasitosterol, o substanță recent depistată ca fiind anticancerigenă, benefică pentru prostată.

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.