Seminţele de in

0

Ce trebuie să ştii despre seminţele de in?

În primul rând, aceste seminţe micuţe, maro sau aurii, pentru a fi consumate intern, trebuie măcinate, înmuiate sau consumate sub formă de ulei, altfel…vor ieşi aşa cum au intrat, neproducând nici un efect benefic organismului. Cam la fel e şi cu seminţele de susan, dar asta e altă poveste.

În al doilea rând, surse medicale spun că seminţele sunt printre cele mai apreciate pentru aportul lor de acizi graşi Omega-3, recunoscuţi în scăderea colesterolului. De asemenea, se spune că au proprietăţi anti-inflamatorii, susţin sănătatea inimii, scad riscul apariţiei Parkinsonului, ajută la înlăturarea pietrelor la fiere.

În combaterea constipaţiei cronice, Ligia Pop recomandă în primul rând sucul verde, de orz sau grâu, o cană de apă caldă cu lămâie consumată dimineaţa pe stomacul gol, dar şi seminţe de in sub formă de făină, datorită conţinutului mare de fibre.

Ele sunt o sursă bună de minerale, mai ales magneziu, fosfor, fier şi calciu, dar şi de proteine şi de vitamine din complexul B. Sunt recomandate şi în dieta zilnică a bolnavilor de diabet, deoarece reglează nivelul zahărului din sânge.

Citind mai multe despre seminţele de in, am aflat că sunt o sursă de lignină, un fel de hormon al plantelor. Aceasta are efect antioxidant, ajutând la eliminarea radicalilor liberi din corp, dar cel mai important, şi studiile dovedesc acest fapt, e că are efect anti-tumoral, deci anti-cancerigen.

Totuşi, înainte de a începe o cură cu seminţe de in, ar fi bine să citiţi şi despre efectele lor secundare, ele nefiind recomandate în cantităţi mari femeilor însărcinate şi persoanelor cu obstrucţie intestinală.

Ştiu că nu e „de sezon”, dar eu în iarnă am scăpat de o tuse seacă şi păcătoasă cu câteva cataplasme cu seminţe de in după reţeta Dr. Laza. Am fiert 10 minute cam 50 de grame de seminţe de in şi apoi, călduţe, mi le-am pus pe piept într-un săculeţ de pânză. Am repetat procedura câteva zile, dimineaţa şi seara şi am putut dormi liniştită.

Cum să le foloseşti în alimentaţie?

Eu cel mai adesea le pun în smoothie-uri. Acolo se blenduiesc bine, deci se macină şi astfel vor fi digerate. Însă în timpul posturilor şi nu numai, când „mă las” de ouă, le folosesc pentru a înlocui ouăle în diverse reţete: pâine, prăjituri, chifteluţe. Două linguri de seminţe de in măcinate înlocuiesc fără probleme două ouă. Înmuiate, le puteţi pune în salate, iaurt sau în cereale dimineaţa.

Eu sper doar că v-am stârnit interesul şi sunt convinsă că veţi găsi numeroase reţete care să fie pe gustul vostru.

 

Sursă foto: dollarphotoclub

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.