Sculptează-ți corpul cu kettlebell-ul!

0

Sunt ușor de manevrat, utile, îți lucrează fiecare mușchi din corp, așa că merită încercate. Aceste „bile” de fier au fost inventate în Rusia în anii 1700 și sunt folosite încă de atunci în antrenamentul armatei ruse.

exercițiile cu kettlebell

Kettlebell-urile au diferite greutăți care variază între 2,5 și 40 de kilograme. Americanii au făcut studii de specialitate pe aceste “unelte de antrenament” și au ajuns la concluzia că o persoană arde aproximativ 400 de calorii în doar 20 de minute de antrenament. În plus, utilizate în mod frecvent “bilele de fier” reduc semnificativ durerile de spate, cervicală și deltoizi, prin întărirea mușchilor din zonele respective.

exercițiile cu kettlebell

Dacă scopul tău este să scapi de câteva kilograme, să pui masă musculară sau să îți crești anduranța și să te tonifiezi, atunci recomandarea mea este să testezi exercițiile cu kettlebell. Cele mai multe mișcări sunt exerciții compuse, care implică majoritatea mușchilor corpului. Rezultatul?  Creșterea masei musculare, a forței, rezistenței, dar și a agilității, echilibrului și capacității de efort cardio.

exercițiile cu kettlebell

Dacă ești începător/începătoare, începe cu o greutate mai mică (2,5 kg) și mai multe repetări (15 – 20 rep.). Învață forma corectă a exercițiilor, ai grijă să nu te accidentezi și dă-i bice. O să prinzi gustul instant!

iva_2609

Pentru cei mai antrenați, recomand să folosească kettlebell-ul ca o completare la programul de antrenament. Mișcările se fac pe mai multe planuri, atât în plan vertical, orizontal, cât și transversal. Utilizând cele 2 “bile de fier” beneficiezi și de “efectul afterburn”, care te face să arzi calorii până la 48 de ore după antrenament.

exercițiile cu kettlebell

Fie că te antrenezi într-o sală de fitness sau într-un colț al casei tale, kettlebell-urile sunt mici și nu ocupă mult spațiu. De asemenea, sunt ușor de transportat, poți face zeci de variații de exerciții cu ele și să îți lucrezi întreg corpul în cadrul unui singur antrenament.

exercițiile cu kettlebell

Swing-uri, thrustere, snatch-uri, genuflexiuni, îndreptări, ramat, acestea sunt doar o parte dintre exercițiile challenging și explozive pe care le poți testa! Astfel, vei observa că mișcările cu kettlebell-ul sunt distractive, interesante și adaugă savoare antrenamentelor tale!

exercițiile cu kettlebell

exercițiile cu kettlebell

exercițiile cu kettlebell

foto: Cristina Ivașcu

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Raluca Basu

Raluca Basu este instructor de aerobic și fitness cu acreditari recunoscute de Ministerul Educatiei si de Ministerul Muncii din România, precum si de asociatiile europene de profil. Are competente in sustinerea antrenamentelor de grup de tip aerobic, Step, Pilates si consilierea clientilor in regim de antrenor personal.
Dincolo de pasiunea pentru sport, Raluca Basu este de profesie realizator si prezentator TV, cu specializare post-universitara in Mass Media si Relatii Publice. Cariera sa in domeniul jurnalismului a mers in paralel cu activitatea sportiva, de-a lungul timpului realizand numeroase reportaje pentru Analog TV, Digi Tv si Televiziunea Medicala.

Leave A Reply

*