Sănătate și fitness: de data aceasta, este personal.

0

Înțelegem atât de bine. E greu acolo. Poate că încrederea ta a fost înfrântă. Poate că ți-a fost strivit respectul de sine. Poate că s-au așteptat la prea mult de la tine. Dar cum vei ști ce poți face din nou, dacă nu încerci, măcar? Ceea ce spunem este că a sosit timpul să renunți la durere, să redevii ceea ce vrei, să iei taurul de coarne și să găsești un antrenor personal.

Desigur, vor exista întotdeauna îndoieli. Cheltuielile pot fi greu de justificat, antrenamentele sunt intense și trebuie să accepți ideea că atât de mult entuziasm față de burpe și salturi de tip squat nu este ceva ciudat. Dar nu poți renunța de îndată ce merge mai greu, mai ales când există atâtea beneficii pe care le puteți culege după.

Vorbim despre programele de pregătire adaptate pentru tine și stilul tău de viață, planuri pentru mese hrănitoare, sfaturi și tehnici pentru a maximiza efectele antrenamentelor și pentru a depăși sau preveni leziunile musculare. Alte subiecte abordate vor fi metodele de motivare, și desigur, responsabilitatea antrenorului de a se angaja să te sprijine pe toată durata acestei mici “torturi”.

De aceea te ajutăm să începi pe drumul către sănătate și fitness, cu cele mai bune ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad.

Chevereșan Eduard

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Aș vrea să începem cu a povesti câte ceva despre tine. De cât timp ești pasionat de sport și de sănătate, în general? Când ai decis să devii antrenor de fitness?

Mă numesc Chevereșan Eduard, am 26 de ani, practic sport de performanță de 16 ani (12 fotbal după care m-am dedicat fitnessului). Am început cariera de antrenor după o accidentare la fotbal, am ajuns să mă retrag din această activitate și am decis să parcurg o carieră nouă în postura de Antrenor Personal.

Care este stilul tău de viață? A existat un motiv anume care te-a determinat să adopți acest stil de viață.

Stilul meu de viață era și a rămas unul de sportiv, iar din momentul în care am decis să devin antrenor am început să fiu mult mai disciplinat decât eram înainte, pentru că este nevoie să fiu un exemplu pentru cei care apelează la mine. Unul dintre motive era faptul că provin dintr-o carieră de sportiv, iar eu nu pot să fiu închis într-un birou de exemplu fără a depune mult efort fizic.

Ai o filosofie a felului în care antrenezi/ o metodă aparte pe care o abordezi când antrenezi sau a felului în care tratezi clienții? Ce te diferențiază de alți antrenori?

Nu pot să spun că am o filozofie anume, merg pe principiul de disciplină și voință. Fiecare antrenor are un anumit fel de a antrena și comunica, eu sunt mai sever de fel dar și glumeț în același timp.

Care crezi că e problema cea mai mare cu care se confruntă actualmente antrenorii personali?

După părerea mea, cea mai mare problemă a antrenorilor sunt clienții “sezonieri” sau cei ce nu ascultă informațiile transmise de către antrenori.

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Crezi că obținerea unei diplome de Antrenor Personal poate fi un factor determinant pentru a “cerne” antrenorii?

O diplomă de antrenor de fitness sau orice altceva legat de lifestyle nu îți garantează și un succes în acea carieră. Diploma este abecedarul fiecăruia, mai departe depinde de implicarea și documentarea cât mai amplă a fiecăruia.

Ne poți da câteva sfaturi pentru a menține vie motivația? Care crezi că sunt factorii principali?

Unul dintre sfaturile după care mă ghidez și eu este să menții în permanență o concurență față de tine însuți. Astfel, pentru a menține motivația acolo unde trebuie să fie, este important să ai un mod de viață echilibrat și o alimentație corespunzătoare.

Ce element crezi că e cel mai important pentru sănătatea noastră fizică și psihică? Alimentația sau sportul? Sau ambele? Ai mai adăuga și altceva în “mix”?

După cum spuneam și în răspunsul precedent, principalul factor al fitnessului este alimentația, după care mișcarea și felul în care acționăm în fața stresului, o pierdere a controlului oricăruia dintre cei trei factori poate duce la activarea bolilor. Dacă toate aceste puncte sunt controlate, poți duce un mod de viață sănătos.

Ce îi poți spune unei persoane care nu a rezistat tentației și se simte foarte dezamăgit și demotivat?

Persoanelor care nu au găsit motivația potrivită sau au rămas dezamăgite de lipsa imediată a rezultatelor, le recomand să nu se dea bătute la prima sau a doua încercare, ci să continue până când rezultatele vor deveni vizibile iar motivația va fi tot mai puternică pe parcurs ce va continua.

Mi-ai putea da un exemplu de client care a obținut rezultate spectaculoase?

Da, aș putea. Una dintre clientele mele care avea o viață sedentară și fără vreun plan organizat pe partea de fitness, a reușit să slăbească în jur de 20 de kg într-un interval de timp de aproximativ 4 luni, iar pe urmă a reușit să se mențină. A început la 92 de kg, a ajuns la 72, iar pe parcurs a mai scăzut aproximativ 5 kg, corpul începând să modifice din grăsime înspre o tonifiere (musculară). Aceasta se obține mult mai greu, corpul limitându-se, deoarece apar momente de stagnare, impunându-se schimbarea după un anumit timp a exercițiilor

Spune-ne cum arată, în linii mari, o zi obișnuită din viața ta, o zi din viața unui antrenor personal.

O zi obișnuită din viața mea începe dis de dimineață și se sfârșește seara, cu un somn bine meritat după o zi lungă și plină de încercări noi. Nu e plictisitoare deloc, ba chiar aș face schimb de experiențe cu cei care spun că o viață de antrenor personal e foarte ușoară.

Care sunt obiceiurile tale alimentare? Ai cumva vreo slăbiciune culinară căreia nu îi reziști?

Alimentația mea este una bazată pe foarte multă carne, fără grăsimi prea multe. Consum în principal pui sau pește (dar uneori corpul cere și anumite grăsimi), garnituri de legume atât fierte sau crude, salate din care ne luăm energia și să nu uităm de importanța fructelor din care ne luăm zahărul, iar așa zisul cheat day se aplică o dată pe săptămână. Bineînțeles, corpul are nevoie și de așa ceva – câte puțin din fiecare. Cu toate astea am o slăbiciune pentru paste și prăjiturile făcute acasă.

Ce ai spune unei persoane care dorește să înceapă o viață echilibrată și să facă sport?

Pentru persoanele care nu au început să-și echilibreze viața prin alimentație și sport le voi transmite, că știu din proprie experiență că ceea ce se poate întâmpla este să arate din ce în ce mai bine și să se simtă mult mai bine în corpul lor, adică în “casa” în care vor locui toată viața.

Sebastian Țepurică

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Aș vrea să începem cu a povesti câte ceva despre tine. De cât timp ești pasionat de sport și de sănătate, în general? Când ai decis să devii antrenor de fitness?

Numele meu este Țepurică Sebastian, sunt antrenor personal, preparator fizic și instructor fitness. Mănânc sport pe pâine de aproape 18 ani. Am practicat diferite sporturi complexe de echipă sau individuale: handbal, atletism și rugby, performate la nivel înalt. Toate la un loc m-au ajutat să aprofundez și să asimilez o grămadă de informații care sunt extrem de importante pentru a fi antrenor personal. La bază stă psihologia, fiind necesară când lucrezi direct cu o persoană, deoarece pachetele de exerciții sunt creeate ținând cont de nivelul de intensitate și dificultate potrivite pentru client, urmărind obiectivul, dar și cu beneficii conexe, reparând unele probleme posturale, de exemplu. Astfel, programul de sport este adaptat corpului persoanei, dar adresat mentalului, acționând din interior către exterior pentru că cea mai mare bătălie este la nivelul mentalului.

Pentru mine meseria asta este ca o artă – lucrând cu omul îți pui la încercare răbdarea, atenția (cel mai mic detaliu este important), imaginația (vizualizând corpul peste 3 luni, de exemplu), făcând planul de antrenament și munca efectivă. A lucra individual cu o persoană este o artă pentru că fiecare om este diferit, asta fiind o provocare, dar mai ales o responsabilitate enormă, iar fără o pasiune dusă la extrem nu prea iese exact așa cum trebuie la final. Îmi place când văd cum omul își schimbă mentalitatea, atitudinea, încrederea în sine în urma antrenamentelor, stilul de viață alimentar, înțelegând cât de important este echilibrul interior pornind de la nutriție până la exerciții fizice. Pentru anul 2018 plănuiesc să particip la concursuri de Men’s Psihique.

Care este stilul tău de viață? A existat un motiv anume care te-a determinat să adopți acest stil de viață?

Stilul meu de viață este ca un ritual dictat de disciplină și organizare. Fiecare pas este calculat dinainte. Sunt sportiv de profesie și consider că nu poți avea rezultate și nu poți fi un om echilibrat fără organizare și disciplină.

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Ai o filosofie a felului în care antrenezi/ o metodă aparte pe care o abordezi când antrenezi sau a felului în care tratezi clienții? Ce te diferențiază de alți antrenori?

Modul meu de abordare se bazează foarte mult pe psihologie, care diferă de la om la om, fiecare fiind unic. Nu am un tipar pe baza căruia abordez antrenamentul, mă adaptez după stilul de viață și modul de gândire al fiecăruia. Caut mereu punctul de unde pleacă motivația, mai bine spus butonul care îi declanșează acel clic mental.

Diferit m-ar face informațiile pe care le am făcând sport de performanță și ocazia de a fi lucrat în trecut cu niște oameni ai sportului de talie mondială, diferiți preparatori fizici, antrenori fitness, antrenori de diferite sporturi. Cea mai mare calitate a mea cred că este răbdarea când vine vorba de a lucra cu omul. Obțin rezultate foarte bune cu modalitățile mele puțin mai diferite de interacționare cu fiecare client în parte.

Care crezi că e problema cea mai mare cu care se confruntă actualmente antrenorii personali?

Da, aici este un subiect destul de neplăcut pentru că foarte mulți care doresc să profeseze în meseria asta nu știu ce înseamnă să lucrezi cu un om, că încrederea lui este total în mâinile tale, la fel și sănătatea, iar dacă nu ești destul de pregătit îl poți distruge. Nu este o meserie care trebuie tratată cu superficialitate pentru că un antrenor practic intră în viața omului pentru a face ordine când vine vorba de alimentație. Îl supui la un disconfort atât mental cât și fizic și trebuie să fii pregătit pentru orice reacție și să îi poți răspunde constructiv și să îl faci să conștientizeze că este nevoie să depășească acel moment.

Crezi că obținerea unei diplome de Antrenor Personal poate fi un factor determinant pentru a “cerne” antrenorii?

Nu, asta este o problemă în ziua de azi, când meseria de antrenor personal este în top 3 cele mai utilizate meserii și ies pe bandă rulantă certificatele, dar asta nu înseamnă că acel certificat te face să fii un antrenor personal.

Antrenor te face stilul de viață în lumea sportului, informațiile pe care le dobândești în urma unei cariere în lumea sportului. Practic trebuie să fii născut pentru asta și aici vine diferența între antrenori, cu plusuri, calități, atitudine, moduri de abordare.

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Ne poți da câteva sfaturi pentru a menține vie motivația? Care crezi că sunt factorii principali?

Este simplu, trebuie doar să fi mereu în competiție cu tine zilnic, să vrei să fi mai bun azi decât ieri.

Ce element crezi că e cel mai important pentru sănătatea noastră fizică și psihică? Alimentația sau sportul? Sau ambele? Ai mai adăuga și altceva în “mix”?

Totul este alimentație, de la nutriție pleacă totul, dar o alimentație corectă fără sport nu este același lucru și nu îți aduce un organism perfect funcțional, trebuie să existe un “mix” între ele.

Ce îi poți spune unei persoane care nu a rezistat tentației și se simte foarte dezamăgit și demotivat?

I-aș spune să privească totul altfel, să o treacă la pierderi, să învețe din greșeli, prost a doua oară nu va mai fi și mândria sus!

Mi-ai putea da un exemplu de client care a obținut rezultate spectaculoase?

O clientă a slăbit 32 de kg, altă clientă 29, alt client 27, depinde de obiectiv.

Spune-ne cum arată, în linii mari, o zi obișnuită din viața ta, o zi din viața unui antrenor personal.

O zi obișnuită din viața mea, nu este foarte complicată dar este foarte bine organizată, la ora 8 dimineața am primul client apoi am prima pauză la ora 15 când îmi fac eu antrenamentul meu. Reîncep să antrenez de la 16:30 până seara la 21. Merg acasă, îmi gătesc mâncarea pentru a două zi, 4 mese în caserole, pentru că micul dejun îl mănânc acasă dimineața iar ultima masă când ajung după programul de la sală, acasă.

ponturi de la cei mai buni formatori personali din Arad

Care sunt obiceiurile tale alimentare? Ai cumva vreo slăbiciune culinară căreia nu îi reziști?

Alimentația mea e simplă, 5-6 mese dintre care doar micul dejun și cina diferă. Mai trișez și eu, recunosc și una dintre slăbiciunile mele – uneori, seara după sală mănânc câteva bucăți de pui crispy bune.

Ce ai spune unei persoane care dorește să înceapă o viață echilibrată și să facă sport?

Totul este mental, tu îți înveți obiceiurile și doar de tine depinde cum arăți la exterior, pornind de la alimentație până la stilul de viață și modul de gândire.

text: Cristina Sabău

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply

*