Proprietăţile Ovăzului

0

Mănânci calule ovăz? Ba bine că nu!
Acesta ar trebui să fie şi răspunsul nostru atunci atunci când suntem întrebaţi despre ovăz şi dacă îl folosim zilnic în alimentaţia noastră.

Nimic nu te energizează mai bine dimineaţa ca o combinaţie de fructe cu ovăz, sau un bol mare de ovăz cu lapte în care poţi să adaugi puţină miere pentru un gust mai delicios. Pe lângă că îţi potoleşte foamea pe o perioadă mai îndelungată, are grijă și de sănătatea ta. Am putea spune liniştiţi că “un bol de ovăz pe zi, pune medicul la zid”.

Dacă ai încercat să mănânci ovăz şi nu ţi-a plăcut, te provoc să mai încerci o dată. Dacă combini ovăzul cu fructe sau cu nuci şi alune cu siguranţă papilele tale gustative vor fi în extaz. Condimente precum scorţişoara sau nucşoara pot da o aromă delicioasă mâncării tale de ovăz. Preferabil să nu faci abuz de îndulcitori pe bază de zahăr şi să laşi aromele naturale să se împletească în acest dans al sănătăţii. Dacă nu te-am convins încă, încearcă să blenduiesti ovăzul cu fructele tale preferate şi profită la maxim de nutrienţii din smoothie-ul rezultat.

Şi dacă tot spuneam că ovăzul te fereşte de vizite la medic, haide să vă detaliez puţin de ce.

1. Reduce colesterolul

Studiile arată că un consum regulat de ovăz ajută la reducerea colesterolului rău din sânge. Cum? Păi ovăzul are în componența lui un anumit tip de fibre, numite beta-glucan care sunt recunoscute pentru lupta lor împotriva colesterolului. Cu toţii ştim că un colesterol ridicat favorizează bolile de inimă, astfel, un bol pe zi de ovăz ajută la combaterea şi prevenirea anumitor boli coronariene.

2. Reglează tensiunea arterială

Un studiu publicat în Jurnalul Clinic de Nutriţie din America arată că o dietă echilibrată şi cu un conţinut ridicat de ovăz este la fel de eficientă ca pastilele care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

3. Lupta cu kilogramele în plus

Ovăzul constituie o sursă bogată de fibre. Asta înseamnă că atunci când mănânci ovăz la micul dejun vei avea senzaţia de saţietate pe o perioada mai îndelungată. Dacă obişnuieşti să mănânci un mic dejun  cu un conţinut ridicat de zahăr şi grăsimi, senzaţia de saţietate va dispărea în termen foarte scurt, astfel înainte de prânz vei simţi cum vei fi luat prin învăluire de duşmanul siluetei … foamea.

4. Lupta cu diabetul

Pentru că are un conţinut ridicat de fibre, ovăzul este aliatul numărul unu în lupta cu diabetul, ajută la o bună funcţionare a digestiei, cât şi întăreşte sistemul imunitar.

5. Nu te sfii să foloseşti ovăzul nici atunci când vine vorba de îngrijirea corporală

Pune în cadă o cană de ovăz şi câteva picături de ulei esențial de lavandă şi oaza ta de relaxare este gata. Acest lucru te va ajuta să reglezi ph-ul pielii astfel pielea ta devenind mai fină şi mai delicată. De asemenea poţi să-l foloseşti ca şampon deoarece ovăzul face minuni atunci când vine vorba de înlăturarea sebumului în exces.

Sursă foto: dollarphotoclub

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.