Kilograme în plus de Sărbători? Iată cum poți să le eviți

0

Indigestie, balonare, disconfort fizic, greață și amețeli– sunt doar câteva dintre consecințele consumului excesiv de mâncare. Ca să nu mai vorbim de kilogramele în plus! În perioada sărbătorilor, suntem predispuși la mâncatul abuziv. Fie că stăm acasă sau mergem în vizită la prieteni, suntem tentați de diferite feluri de mâncare cu conținut caloric ridicat ce ne pot pune sănătatea în pericol. Află ce poți face pentru a evita mâncatul exagerat și consecințele sale.

Moderație și mici schimbări

Nu trebuie să îți interzici mâncărurile preferate, ci doar să le consumi cu moderație sau cu mici schimbări. Spre exemplu, dacă vrei să mănânci friptură, alege o bucată de carne macră, fără grăsime. Gătește-o în cuptor sau la grill și nu o prăji în tigaie. Salata de boeuf o poți prepara cu maioneză vegetală, mai ușor de digerat decât cea clasică. Poți prepara sarmale vegetariene, cu legume și orez. În locul garniturilor bogate în calorii sunt indicate salatele sau legumele. Încearcă să mănânci cât mai multe legume proaspete, fierte sau preparate la abur. Fibrele vor da senzația de sațietate și vor reduce șansele unui exces alimentar. Deși mulți consideră că ingredientul principal în mesele festive este abundența, secretul constă în moderație. Nu trebuie să mănânci până te simți plin. În acel moment înseamnă că deja ai consumat prea multă mâncare și te vei balona sau vei avea stări de greață.

Ai grijă la băuturi!

Sucurile acidulate, cocktailurile cu alcool, lichiorul sau alte băuturi pot crea exces caloric. Nu consuma alcool pe stomacul gol deoarece îți va crește apetitul.

Proteinele diminuează senzația de foame

Atunci când îți este foame, dar nu vrei să exagerezi luând o altă masă copioasă, ia o mică gustare proteică- nuci, alune, ou fiert, unt de arahide, iaurt grecesc, semințe de soia sau dovleac, smochine, brânză de vaci. Gustările bogate în proteine diminuează senzația de foame pe parcursul zilei și te feresc de predispusele excese alimentare. Consumă preparate cu conținut scăzut de grăsime sau fat-free. Renunță la plăcintă sau cozonac și alege un desert din fructe, iaurt grecesc cu miere sau fursecuri cu fulgi de ovăz și stafide.

Mișcare și reguli alimentare

Mai multă mișcare accelerează metabolismul, iar digestia are loc mai ușor. Profită de sezon și încearcă un sport de iarnă. Consumă 2/3 legume și 1/3 carne la fiecare masă. Planifică-ți mesele și nu mânca la intervale scurte de timp. Sunt indicate 3 mese principale și 2 gustări pe zi, nu mai mult. Dacă ți se face foame la scurt timp după ce ai mâncat, bea un pahar cu apă. Este posibil să confunzi deshidratarea cu senzația de foame.

Știai că?

  • Ingerarea unei cantități mari de mâncare într-un timp foarte scurt poate duce la atac de cord, colesterol mărit, toxinfecție alimentară sau criză biliară?
  • Cantitatea de calorii la o masă festivă poate ajunge până la 1500?
  • Organismul realizează că este sătul în aproximativ 15-20 minute. Mănâncă încet, mestecă bine alimentele și nu înfuleca tot ce ai în farfurie. Corpul îți va da semnale atunci când este sătul și astfel poți evita excesele calorice.

sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

*