Hai să te combin!

0

Mă bucur să constat că în jurul meu din ce în ce mai multă lume este interesată de sucuri şi smoothieuri, amestecuri blenduite de fructe sau legume, sau shakeuri, amestecuri blenduite de fructe, legume cu lapte (vegetal, da?). Dar în acelaşi timp, mă uit un pic cu sprânceana când nu prea se ţine cont de combinaţiile eficiente şi uşor digerabile, atât cât pot şi eu să constat. Hai să povestim un picuţ despre asta.

Ca o primă regulă, nu se combină legumele sau zarzavaturile cu fructele, deoarece zaharurile din fructe tind să fermenteze şi pot tulbura digestia. Despre sucuri la copii şi nu numai, cât şi despre incompatibila combinaţie măr morcov, scrie eficient Cristela Georgescu.

În minunata carte a dr. Laza, Manual edenic de medicină naturistă profilactică şi terapeutică, sunt explicate combinaţiile posibile între fructe şi zarzavaturi. Redau pe scurt câteva idei:

1. Fructele acide sau semi-acide (rodii, prune, gutui, cireşe, mere, piersici, mango, struguri) se combină doar între ele sau cu fructe oleaginoase. Adică putem face un suc delicios din citrice, sau un smoothie grozav din ananas, zmeură şi migdale sau alte nuci.

2. Fructele dulci adoră bananele, dar şi cerealele: smochine+banane+ fulgi de ovăz înmuiaţi+ apă+blender = un mic dejun hrănitor.

3. Fructele oleaginoase (avocado, caju, nuci,etc) se pot combina cu verdeţuri, zarzavaturi sau cereale. Un smoothie plin de minerale şi vitamine poate fi din lapte de cocos şi spanac (bine, fie, eu mai scap şi câte un fruct dulce cum ar fi banana, sau un îndulcitor).

4. Zarzavaturile se combină… între ele, asta în cazul lichidelor, căci nu vorbim de feluri de mâncare. La sucul de sfeclă se poate adăuga lămâie, e şi mai bun la gust, dar ne asigurăm şi de absorbţia importantei cantităţi de fier din sfeclă care nu rezistă la avansurile vitaminei C.

5. Fructe solitare: pepenele roşu şi cel galben. Le mâncăm aşa cum sunt, nu vrem focuri de artificii în stomac.

Nu sunt eu nutriţionist să bag mâna în foc pentru toate combinaţiile permise sau nu, mai ţinem cont şi de toleranţa personală a stomăcelului fiecăruia, dar totuşi, ar fi păcat să irosim alimente proaspete, de sezon, şi să nu profităm pe deplin de toţi nutrienţii. Pentru cei care ar vrea să ţină un post cu sucuri recomand o documentare mai aprofundată, ce ar putea începe cu cartea lui Steve Meyerowitz, Postul cu sucuri naturale şi detoxifierea.

Şi cum plouă cu fier, calciu, vitamine în primăvara asta, iată combinaţiile mele preferate de smoothieuri, de sezon: o banană+ o mână generoasă de spanac/urzici+ seminţe de in/susan/chia, sau toate + o linguriţă de polen crud+ o linguriţă de miere/sirop de agave+ apă. Mai scap şi eu câte un măr, nişte boabe de struguri, mai ales când rămân începute de la fiică-mea şi nu am poftă să le mănânc simple. Nu trebuie să fim nici prea stricţi, dar nici harababura nu-i sănătoasă. Aşadar, fiţi cumpătaţi şi beţi sucuri proaspete zilnic!

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.