Exerciții pentru…creier!

0

Poate nu ai auzit până acum dar, pe lângă exercițiile fizice făcute acasă sau la sală, putem face și un altfel de exerciții, ușoare și extrem de benefice. Cu toții ne dorim să fim în formă și ne îngrijim corpul cu atenție. Dar nu cumva uităm de ceva foarte important? Creierul nostru. Printr-o serie de exerciții ne putem dezvolta creativitatea, capacitatea de concentrare, funcția cognitivă și chiar memoria.

Să lucrăm la creativitate!

Pentru a-ți dezvolta latura creativă, poți încerca următoarele:

  1. Evită monotonia! Schimbă-ți rutina zilnică: alege un alt drum spre casă sau spre locul de muncă, folosește mai mult mâna stângă dacă ești dreptaci, implică-te în cât mai multe activități noi!
  2. Creează o poveste pornind de la un cuvânt sau o frază.
  3. Rezolvă un puzzle! De când nu ai mai făcut asta?
  4. Desenează, pictează! În acest fel, îți vei stimula emisfera dreaptă, care este rar folosită în activitățile de zi cu zi.
  5. Fă un brainstorming de idei în fiecare zi. Astfel, creierul tău va răspunde mult mai ușor viitoarelor provocări când vine vorba de idei oferite rapid.

Concentrarea

Pentru a-ți antrena capacitatea de concentrare:

  1. Întreprinde mai multe activități în același timp. Gătește în timp ce te uiți la un film, ascultă muzică cât timp ești la sală etc. Ai grijă să acorzi atenție fiecărei activități, altfel exercițiul va fi inutil.
  2. Uită-te la un film fără subtitrare și tradu în minte fiecare propoziție.
  3. Dezvoltă-ți spiritul de observație! Acordă atenție detaliilor, oamenilor și întâmplărilor din jurul tău.

Stimulează funcția cognitivă

Îmbunătățește-ți capacitatea de raționare, asociere, percepție și comunicare prin următoarele modalități:

  1. Rostește alfabetul (în gând sau cu voce tare), iar după fiecare literă spune un substantiv care începe cu litera respectivă. Mărește gradul de dificultate folosind verbe sau adjective.
  2. Învață ceva pe de rost: o poezie, versurile cântecului preferat etc.
  3. Vrei să realizezi repede conexiuni complexe? Ascultă constant muzică clasică!
  4. Stimulează-ți creierul prin jocuri (scrabble, sudoku, șah)
  5. Citește ori de câte ori ai timp! Lectura, pe lângă faptul că te relaxează, stimulează funcția cognitivă.
  6. Rezolvă teste de cultură generală sau de logică!
  7. Învață câte un cuvânt nou pe zi.
  8. Schimbă-ți ceasul de pe o mână pe cealaltă. Astfel, creierul va învăța să gândească, nu să reacționeze sub acțiunea unui reflex.

Și cu memoria cum rămâne?

Din ce în ce mai des spunem: „Am uitat!”, „Nu mi-am adus aminte!”, „Când ai spus asta?”. Dacă vrei să „lucrezi” la capacitatea ta de memorare, poți face următoarele:

  1. Concepe liste (de cumpărături, to do lists etc.) – așa, vei crea conexiuni între termeni și îți vei pune memoria în funcțiune.
  2. Memorează cât de multe numere de telefon poți. Poți aplica metoda și la zilele de naștere ale prietenilor sau membrilor familiei. Până la urmă, nu Facebook-ul trebuie să ne zică când să urăm un „La mulți ani!”
  3. Încearcă să îți reamintești, în ordine cronologică, toate activitățile tale din ziua precedentă.
  4. Ține un jurnal!
  5. Identifică orașe, țări, locuri, chiar persoane după un set de imagini sau fotografii.

Mișcare pentru creier!

Există o serie de exerciții fizice de dificultate scăzută care pot fi realizate pentru menținerea unui creier sănătos. Cu brațul drept, în timp ce inspiri, atinge partea stângă a capului. Când expiri, adu brațul înapoi. La fel se procedează și cu brațul stâng. Pentru activarea centrului creierului, se apasă pe sol cu degetul mare de la piciorul drept în timpul inspirației, apoi se retrage pe expirație. Se repetă de 7 ori cu degetul mare de la fiecare picior. Pentru a armoniza creierul cu corpul, se lucrează cu talpa piciorului. Când inspiri, ridică pe vârf piciorul drept și adu-l înapoi expirând. Se repetă de 7 ori cu fiecare picior.

Pe lângă toate aceste mici „trucuri” de îmbunătățire a funcțiilor creierului, trebuie să fim atenți și la alimentație și mișcarea fizică. Alimente precum afinele, migdalele, somonul, legumele crucifere, ceaiul verde sau asparagusul au un efect benefic asupra funcțiilor creierului. De asemenea, meditația zilnică sau doar respirația profundă într-un loc cu aer curat ajută la relaxare și la oxigenarea sângelui care circulă prin creier. Pentru buna funcționare a creierului sunt necesare vitaminele E și B, prima prevenind instalarea bolii Alzheimer, iar a doua – degenerarea neuronală. De asemenea, o mișcare de 20-30 de minute și consumul a cel puțin 1,5 litri de apă pe zi sunt factori cheie în buna funcționare a creierului.

Pentru cei ce vor mai mult, există două website-uri care sunt specializate pe jocuri pentru antrenarea creierului: www.brainmetrix.com și www.luminosity.com. Utilizatorii au dobândit o gândire mai rapidă, și-au îmbunătățit capacitatea de memorare, atenția și nu numai.

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.