Dieta nordică – consumă produse locale și de sezon pentru sănătatea ta

0

Dieta mediteraneană, bazată pe ulei de măsline, legume, fructe, pește și lactate are un nou concurent în lupta pentru un stil de viață sănătos – dieta nordică, promovată de bucătarii restaurantului danez Noma, premiat de două ori ca fiind cel mai bun din lume. Dieta se bazează pe un consum moderat de grăsimi și multe fructe, legume și pește.

Dieta, creată în Danemarca, are două beneficii majore: ajută la pierderea kilogramelor în plus și la reducerea tensiunii arteriale. Secretul dietei este consumarea alimentelor de sezon, produse local, mai ales plante care cresc natural, cum ar fi păpădia. Ideea principală este: simplu, rustic și proaspăt.

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga, împreună cu bucătarii de la restaurantul Noma, au realizat un studiu pe 181 de adulți supraponderali. O parte a urmat dieta nordică, cealaltă – o dietă obișnuită, cu alimente pe care le consumăm în mod regulat, mai ales carne roșie, pâine albă și multe alte alimente importate. Dieta nordică se baza pe consumul de fructe de pădure, cereale integrale, rădăcinoase și pește, fiind exclus consumul de carne roșie și zahăr. Toți participanții au consumat porții de mâncare până la saturație, fără a fi calculate caloriile. După șase luni, voluntarii care au urmat dieta nordică au slăbit, în medie, 4,7 kilograme, iar ceilalți – 1,5 kg.

Ce alimente sunt recomandate în dieta nordică?

Principiul dietei nordice este consumarea alimentelor regionale și sezoniere.

  •         Fructe de pădure
  •         Legume proaspete
  •         Pește – somon, calcan, macrou
  •         Vânat – mai ales căprioară
  •         Ierburi aromate – tarhon, pătrunjel, mentă, mărar
  •         Ciuperci
  •         Alge marine
  •         Cereale integrale – orz, secară, ovăz
  •         Nuci
  •         Cartofi albi
  •         Varză
  •         Sfeclă roșie
  •         Morcovi
  •         Vegetale cu frunze verzi
  •         Pui ecologic
  •         Crustacee
  •         Ulei de canola
  •         Pâine neagră

În esență, dacă urmezi această dietă trebuie să consumi mai multe fructe, legume și cereale integrale. Atunci când este vorba de carne, trebuie să conteze calitatea și nu cantitatea; consumul trebuie să fie unul moderat, bazat mai ales pe pește, dar și pe vânat sau carne albă organică. Alimentele importate, cele procesate sau pline de aditivi alimentari sunt evitate. Se pune accent pe gătitul acasă, deci sunt interzise mâncărurile semipreparate.

Beneficiile asupra sănătății

Cercetătorii au ajuns la concluzia că dieta nordică are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, scade nivelul colesterolului rău din sânge și ajută la scăderea tensiunii arteriale. Mai mult, scade riscul apariției diabetului de tip 2.

Sfat

Chiar dacă dieta permite să mănânci până te saturi, ai grijă să nu exagerezi și să controlezi mărimea porțiilor. Nu mânca niciodată până te doare stomacul. Dacă simți că te-ai săturat, atunci e momentul să te ridici de la masă. Nu forța stomacul cu cantități mari de mâncare! Secretul este să îți compui o porție mică spre medie, dar sățioasă.

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.