Detoxifierea de primăvară– un nou start pentru organismul tău

0

Primăvara este momentul ideal pentru o detoxifiere. Dacă te simți obosită, stresată și lipsită de energie, ai nevoie de o detoxifiere. Simte-te mai ușoară, mai vibrantă și mai cu poftă de viață din nou! Scapă de toxinele din organism și fă-ți acum planul pentru un detox de primăvară care te va ajuta să îți recapeți tonusul și vitalitatea.

Când să încerci o cură de detoxifiere?

Este indicat să ții o cură de detox în fiecare anotimp, pentru a elimina toxinele și pentru a-ți restarta organismul. Însă, există o serie de semnale pe care nu trebuie să le ignori și care cer rapid un detox. Dacă te simți obosită fizic și psihic, ai imunitatea slabă, probleme digestive, energie scăzută, colesterol mare sau probleme ale pielii, atunci este timpul pentru un detox.

Bea cât mai multe lichide

Bea cel puțin 2,5 litri de apă pe zi. Este de preferat să îți începi ziua cu un pahar cu apă călduță în care să adaugi zeama de la jumătate de lămâie. Pe parcursul zilei, hidratează-te cu ceai verde sau limonadă. Apa cu lămâie ajută digestia, elimină toxinele din organism și are efect revitalizant. Poți adăuga în apă suc de grapefruit, felii de castravete, ierburi aromatice etc.

Ai grijă ce mănânci

Elimină din alimentație lactatele, zahărul, alimentele procesate, glutenul, cafeaua și alcoolul. Profită de fructele și legumele proaspete pe care le găsești în această perioadă a anului. Consumă cât mai multe alimente cu efect detoxifiant, printre care urzici, spanac, broccoli, țelină, păpădie, grapefruit, sfeclă, morcovi, linte, năut, ștevie, iarbă de grâu. Condimentele ca turmeric sau coriandru sunt indicate în curele de detox. Sunt indicate 3 mese pe zi, dintre care cina trebuie să fie cea mai puțin consistentă – o porție de legume sau supă. Ai voie 2 gustări sănătoase, din fructe, nuci, curmale, caju sau migdale. Nu mânca nimic prăjit în ulei, doar copt sau pe grătar. Consumă numai pește – somon sau anșoa –  și evită alte tipuri de carne. Încearcă să nu mănânci după ora 19. Consumă cât mai multe fibre pentru o digestie corectă.

Smoothie-uri verzi

Sunt sănătoase, gustoase și mai mult decât indicate în curele de detoxifiere. Pot ține locul unui mic dejun și ajută la eliminarea toxinelor din organism, dar sunt și o sursă bogată de vitamine, minerale și antioxidanți. Smoothie-urile verzi au la bază verdețuri, printre care spanac, leurdă, păpădie, urzici, pătrunjel. Nu există restricții! Cu cât un smoothie este mai verde, cu atât mai bine. Adaugă banane, avocado sau castravete pentru consistență, zeamă de lămâie, apă și după preferințe semințe, chlorella sau alfalfa. Combinațiile de fructe și verdețuri din smoothie-uri sunt un izvor de sănătate și purificare pentru organism.

Fă mișcare

Extinde cele 30 de minute de mișcare pe zi la o oră sau mai mult. Nu trebuie să mergi neapărat la sală. Mergi la o plimbare pe jos sau cu bicicleta, fă yoga, aleargă sau mergi la lecții de aerobic. Încearcă să mergi la saună de câteva ori pe săptămână – transpirația ajută la eliminarea toxinelor. O nouă activitate poate fi o șansă perfectă pentru a cunoaște alte persoane sau pentru a ieși din rutină.

Baie cu efect detox

Adaugă în apa de baie 1 cană de săruri Epsom și 3-4 linguri bicarbonat de sodiu. Ambele alcalinizează apa și neutralizează toxinele. Poți adăuga uleiuri esențiale de levănțică, mentă, aloe vera – după preferințe. Relaxează-te pentru 20-30 de minute.

Odihnește-te

În timpul detoxifierii, este necesar să te odihnești cât de mult poți. Planifică-ți ziua productiv și încearcă să mergi la culcare cât mai devreme.

Exfoliază-ți pielea

Pielea este cel mai mare organ al corpului, de aceea trebuie să îi acordăm atenție în procesul de detoxifiere. Exfoliază-ți pielea la duș cu o perie cu peri naturali măcar o dată pe săptămână. Astfel, vei îndepărta celulele moarte, vei stimula sistemul limfatic și te vei încărca cu energie.

Dacă ești destul de curajoasă, poți încerca cura de detox de 3 până la 7 zile numai pe bază de apă, sucuri naturale și smoothie-uri. Înainte de a începe, trebuie să îți pregătești organismul prin eliminarea treptată a unor grupe de alimente, precum carnea sau carbohidrații, pentru a nu-l induce în stare de șoc. Dacă nu vrei să iei măsuri atât de drastice, urmează sfaturile de mai sus și creează-ți propriul plan de detox. Cura poate ține de la 7 până la 21 de zile, în funcție de rezultatele pe care vrei să le obții.

Nu uita! Regulile de bază sunt: fără alimente procesate, prăjite și cu grăsimi, elimină produsele de origine animală și dulciurile, consumă cât mai multe legume, fructe și verdețuri, bea suficientă apă, fă mișcare în fiecare zi și gândește pozitiv! Vei vedea că rezultatele se vor vedea încă din primele zile.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

*