Cum să oprești răceala înainte să înceapă

0

Odată cu venirea sezonului rece, vine și sezonul răcelilor și al gripelor. Sistemul nostru imunitar trebuie să facă față neplăcerilor cauzate de frig, microbi și stres.

Toată lumea cunoaște sentimentul când te trezești dimineața cu nasul înfundat, o durere surdă de cap și gâtul inflamat.
Următoarele sugestii te pot ajuta să previi, să scurtezi sau chiar să eviți repetarea procesului îmbolnăvirii.

Somnul contează

Ia-o ușor. Ia-ți liber de la muncă, închide televizorul, calculatorul și telefonul, stai liniștit în pat, corpul tău se poate lupta mai bine cu virușii dacă este bine odihnit.
Studiile sunt clare, oamenii care dorm mai puțin de șapte ore pe noapte sunt mult mai predispuși la răceli.

Vitamina C

Vitamina C este un bun antioxidant, contribuie la întărirea și protecția sistemului imunitar în timpul răcelilor. Ieftină, nu există riscul de supradoză, se găsește sub formă de pastile sau în alimentație.
Printre cele mai bogate alimente în vitamina C sunt: măceșele, afinele, ardeiul iute, papaya, guava.
Nu mai sta pe gânduri, ia-ți doza zilnică de vitamina C.

Porția de vitamina D

Vitamina D are capacitatea de a proteja organismul de răceală și gripă. Se formează la nivelul pielii prin expunerea la soare. Dacă suntem în sezonul de iarnă și nu avem parte de soare, cea mai bună sursă de vitamina D o găsim în pește(somon, ton).

Hidratarea

Bea cât mai multe lichide: apă, ceai, sucuri naturale. Supa fierbinte a bunicii făcea minuni când erai mic, nu-i așa?
Evită consumul de alcool, cafea sau sucuri acidulate.

Reducerea stresului și relaxarea

Stresul joacă un rol important în funcționarea corectă a organismului, cu cât ești mai stresat cu atât corpul tău depune eforturi mai mari pentru a se lupta cu boala.

Dacă ai un job solicitant, e timpul să te gândești la o metodă de relaxare, posibilitatea de a face yoga, reiki, citește o carte sau chiar vizionează un film bun.

Igiena

Evită atingerea feței, a nasului sau a ochilor, degetele tale au intrat în contact cu sute de viruși. Urmează sfatul medicilor și spală-te pe mâini cât mai des, cu apă și săpun.

Gargară cu apă sărată

Dizolvă o jumătate de linguriță într-un pahar de apă caldă. Sarea ajută la reducerea inflamației gâtului, curăță mucoasa, îndepărtând bacteriile.

Fă mișcare

Cei care duc o viață activă tind să fie mai sănătoși. Exercițiile fizice făcute cu moderație atunci când ești răcit aduc beneficii organismului.

Evită dulciurile

Deși tentația să te îndopi cu înghețată sau alte băuturi carbogazoase e mare atunci când te doare gâtul, încearcă să eviți aceste lucruri. Sucurile carbogazoase te deshidratează și dulciurile îți scad nivelul de energie.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply

*