Cum să îţi reduci pofta de mâncare în mod natural

0

Pofta de mâncare este un fenomen atât fiziologic cât şi psihologic. Uneori avem tendinţa să mâncam atunci când suntem stresaţi, plictisiţi sau doar pentru că ştim că e „timpul” să mâncăm, chiar dacă nu ne este cu adevărat foame. Pe piaţă există o mulţime de diete şi de pastile care promit o siluetă de vis în doar câteva zile sau tot felul de astfel de „minuni”, dar în acest articol eu vreau să vă propun câteva metode naturale de a reduce pofta de mâncare pe o perioadă îndelungată şi fără nici un risc asupra sănătăţii voastre.

Merele – toate fructele şi legumele sunt bine cunoscute pentru senzaţia de saţietate pe care o oferă, deoarece conţin o cantitate mare de apă şi de fibre care dau senzaţia de „stomac plin”, dar merele se pare că sunt mai de efect decât alte fructe şi legume. Odată consumate merele ajută la producerea hormonului GLP-1, care transmite creierului informaţia de saţietate maximă. Aşadar persoanele care consumă un măr cu 30 de minute înainte de fiecare masă principala vor mânca cu 15% mai puţine calorii decât în mod obişnuit.

Ardeiul iute

Aici e puţin mai greu pentru cei care nu mănâncă „spicy”, dar ce nu face omul pentru o siluetă de invidiat. O jumătate de linguriţă de ardei iute presărată peste mâncare reduce pofta de mâncare, ajută la o ardere mai rapidă a caloriilor şi creşte nivelul de energie.

Ceaiul verde

Consumarea a 3 până la 6 căni de ceai verde pe zi măreşte capacitatea cu care corpul arde caloriile şi le transformă în energie cu până la 40%. De asemenea măreşte capacitatea organismului de a „topi” grăsimile. Ceaiul verde este de asemenea foarte bogat și în antioxidanţi, aşadar înlocuiți băuturile pe care le consumaţi până acum cu o cană de ceai verde şi efectele asupra siluetei şi sănătăţii voastre nu vor întârzia să apară.

Ouăle

Calitatea proteinelor conţinute de aceste alimente este considerată net superioară decât a oricăror altor produse. O omletă din două ouă consumată la micul dejun are ca efect un consum mult mai scăzut de calorii pe tot parcursul zilei (sau mai exact în următoarele 36 de ore). Aşadar consumaţi ouă dimineaţa pentru o poftă de mâncare cu mult scăzută pe parcursul zilei.

Lămâile

Aceste fructe conţin pectină, o fibră solubilă naturală , care curață corpul de grăsimi şi încetineşte procesul digestiv , aşadar vă veţi simţi mai sătui mâncând mai puţin. Încercaţi să consumaţi pulpă şi sucul de lămâie zilnic, în salate, sosuri, sau doar adăugând apă călduţă peste feliile de lămâie şi consumând zilnic cel puţin un pahar din această combinaţie.

Usturoiul

S-a descoperit de curând că umilul căţel de usturoi alungă nu doar vampirii, ci şi grăsimile. Se pare că mirosul de ustoroi (acela de care multă lume fuge) stimulează centrii nervoşi din creier responsabili cu saţietatea, reducând senzaţia de poftă şi de foame. De asemenea stimulează şi producerea de adrenalină, ceea ce are ca efect creşterea metabolismului şi arderea mai rapidă a grăsimilor. Aşadar adăugaţi câţiva căţei de usturoi la fiecare mâncare şi pe lângă un gust mai savuros veţi obţine şi o silueta mai „savuroasă”.

Scorţişoara

Consumarea a 3 grame de scorțiosoară la fiecare masă are ca efect reducerea cantităţii de insulină produsă de către corpul uman. Insulina este hormonul care transformă excecesul de zahăr în grăsime, aşadar o producţie mai mică de insulină înseamnă mai puţine kilograme în plus. În timp ce reduce cantitatea de zahăr din sânge, scorţişoara încetineşte golirea stomacului, senzaţia de saţietate menţinându-se pe termen mai îndelungat şi nevoia de gustări între mese fiind cu mult redusă. Adăugaţi o linguriţă de scorţişoară peste cereale, iaurt sau fructe, sau dacă vă place chiar şi în cafea, iar efectele benefice asupra siluetei nu vor întârzia să apară.

De asemenea nu cred că e nevoie să va mai spun că cel mai benefic efect asupra sănătății şi siluetei îl are apa, aşadar nu uitaţi să vă hidrataţi din plin şi dacă se poate consumaţi înainte de fiecare masă principală un pahar mare cu apă care va crea senzaţia de saţietate şi vă va ajuta să reduceţi cantitatea de calorii consumate.

text: Ioana Fodor
sursă foto: dollarphotoclub

About Author

Altfel.

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.