Cum să îți accelerezi metabolismul prin alimentație

0

Metabolismul este un mecanism, „lent” sau „rapid”, de care depinde modul în care corpul arde caloriile, își ia energia, asimilează grăsimile și multe altele. Rata metabolică este determinată în primul rând de factori genetici, dar asta nu înseamnă că nu poți lua atitudine și nu poți să ajuți, schimbându-ți stilul de viață. Poate cunoști pe cineva care mănâncă junk-food regulat și nu se îngrașă sau, din contră, pe cineva care mănâncă sănătos, își dozează porțiile cu grijă și nu poate da jos kilogramele în plus. Cu cât metabolismul tău este mai rapid, cu atât ești mai sănătos și poți slăbi mai repede!

1. Consumă alimente iuți

Include în dieta zilnică condimente iuți – ardei iute, piper negru, curry – care te ajută să-ți accelerezi metabolismul. Alte condimente, cu același efect ca și cele iuți, sunt scorțișoara, ghimbirul și nucșoara. Poți încerca wassabi sau muștar cu hrean.

2. Fructe de mare

Fructele de mare conțin o serie de minerale: seleniu, zinc, cupru, ce ajută la funcționarea normală a metabolismului și grăbesc arderile.

3. Apă plată cu lămâie

Primul lucru pe care trebuie să îl faci dimineața, înainte să mănânci, este să bei un pahar cu apă călduță, în care să adaugi sucul proaspăt de la jumătate de lămâie. Astfel, îți vei accelera metabolismul și vei avea energie toată dimineața.

4. Fructele și legumele proaspete

Printre fructele care stimulează digestia se găsesc merele verzi, mango, ananasul, fructele de pădure. Varza, conopida, broccoli, sfecla și verdețurile de sezon sunt adevărate minunății pentru accelerarea metabolismului. Un trio ce ajută la detoxifiere și la topirea grăsimilor este format din usturoi, ceapă și praz. Încearcă pe cât posibil să le consumi crude sau cel mult gătite la abur, pentru a le păstra toate proprietățile.

5. Consumă proteine și fibre

Proteinele nu trebuie să provină neapărat din surse animale– poți consuma nuci, fasole, ciuperci, orez integral, quinoa, germeni de grâu, semințe de chia, goji ș.a. Poți lua fibre din mazăre, linte, anghinare, dovleac, conopidă, gulie, migdale, semințe de in, fulgi de ovăz integral, smochine, avocado, banane, pere, tărâțe de grâu sau de psyllium.

6. Cafea

O cafea pe zi crește arderile metabolice și ajută organismul să scape de grăsimea în exces. Ai grijă ce cafea alegi, să nu conțină grăsimi adăugate sau o cantitate mare de zahăr!

7. Ceai verde

Consumul zilnic de ceai verde, la o oră după micul dejun sau prânz, îți stimulează metabolismul și ajută la arderea mai rapidă a caloriilor. Încearcă să îl bei neîndulcit, iar vara, adaugă câteva felii de lămâie.

Pentru accelerarea metabolismului, este necesar să faci mișcare cel puțin 1 oră pe zi, să consumi minim 2 litri de apă, să dormi suficient și să mănânci trei mese principale și două gustări sănătoase.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply


*