Cu un pas înaintea iernii

0

Întăreşte-ţi sistemul imunitar simplu şi natural

Sistemul tău imunitar e mai puternic decât îţi poţi imagina. Cât de puternic? … Într-o cercetare recentă, specialiştii au luat celule din sistemul imunitar a trei persoane care se luptau cu leucemia şi le-au modificat genetic, transformându-le în “criminali în serie” setaţi pe celule canceroase. Întradevăr, studiul a fost la scară mică şi tratamentul experimental, dar rezultatele au fost uimitoare – doi pacienţi au intrat în remisie iar celălalt a dezvoltat o rezistenţă puternică la tumori. Celulele modificate genetic din sistemul imunitar s-au multiplicat de cel puţin 1000 de ori, au curăţat organismul de celule canceroase ba mai mult, au stimulat o populaţie de celule cu “memorie” care vor apăra organismul în cazul în care cancerul reapare!

Sistemul imunitar este mica ta armată personală care îţi protejează organismul de invadatorii dăunători care, din nefericire, în sezonul rece sunt la fiecare pas. Pe lângă asta, e şi foarte deştept. De cele mai multe ori el “memorează” anumite infecţii şi viruşi şi este mai mult decât pregătit pentru când aceştia ajung să atace din nou. Dar ca şi alt organ din corpul nostru, sistemul imunitar se poate deteriora dacă nu ai grijă de el.

În fiecare an suntem bombardaţi de reclame la diverse medicamente care au ca scop principal protejarea noastră de viruşii atât de prezenţi în perioada rece a anului. Evident, nimănui nu-i place să fie îngenunchiat şi ţinut la pat pentru mai multe zile de o răceală sau o gripă urâtă … aşa că vă propun următoarele metode naturale care nu doar vor preveni răcelile dar îţi vor da libertatea să te bucuri de tot ce îţi oferă iarna.

ATENŢIE: Prin întărirea sistemului imunitar poţi experimenta următoarele efecte secundare: mai puţine zile de răceală, fără bani aruncaţi pe medicamente şi o stare generală de bine.

Mănâncă precum Bugs Bunny

Malnutriţia face pereche ideală cu un sistem imunitar deficitar. Cartofii prăjiţi, sucurile pline de zahăr şi paharul acela de alcool care merge perfect înainte de cină, nu ajută la regenerarea celulelor albe din organism. Din contră, o dietă bazată pe legume, fructe, nuci şi alune întăresc sistemul imunitar. Cu siguranţă nutrienţii pe care îi conţin sunt exact ceea ce are nevoie mica noastră armată protectivă. Dar să nu uităm şi de proteine, indiferent că sunt de provenienţă vegetală sau animală, nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră zilnică.

Las-o mai moale

Ştiu că stresul în anumite condiţii este inevitabil … dar stresul cronic te face vulnerabil la diverse boli, răceli sau chiar probleme mai grave de sănătate. Stresul continuu face ca organismul tău să experimenteze o adevărată cascadă de hormoni – cortisol şi adrenalină – care suprimă sistemul imunitar. Respiră adânc, meditează sau găseşte-ţi orice altă metodă care te ajută să laşi stresul în spate.

Usturoiul nu ţine la distanţă doar vampirii

În starea sa naturală, crudă, usturoiul este antibacterial, antiviral şi plin de antioxidanţi. Probabil că respiraţia ta va avea nevoie de puţin ajutor, dar cu siguranţă prioritatea este sistemul imunitar.

Vitamina C

Nu ştiu dacă ştiai, dar ardeiul iute are în componența lui o cantitate considerabilă de vitamina C … mai multă decât portocala, lămâia sau orice alt fruct citric. Ce ar fi să încerci să-ţi “piperezi” puţin alimentaţia?

G de la ghimbir

Medicina ayurvedică susţine cu tărie că ghimbirul stimulează organismul, îl încălzeşte şi îl ajută să elimine toxinele acumulate în organe, în special pe cele din plămâni şi sinusuri. Această rădăcină face minuni şi atunci când vine vorba de sistemul limfatic.

Polenizează-te

Polenul poate să-ţi întărească semnificativ sistemul imunitar într-un timp relativ scurt, datorită conţinutului ridicat de vitamina B, C, D şi E precum şi calciu, magneziu şi seleniu. Polenul este bine cunoscut şi pentru efectul benefic pe care îl are atunci când vine vorba de flora intestinală care joacă un rol foarte important în întărirea sistemului imunitar.

Nimic nu se compară cu un somn bun

Un sistem imunitar “obosit” produce doar jumătate din anticorpii necesari unui sistem sănătos. La fel ca stresul, insomniile cresc riscul inflamaţilor. Pentru o sănătate de fier trebuie să dormi între 7 şi 9 ore pe noapte.

Fii activ

Mişcarea şi exerciţiile nu doar stimulează sistemul limfatic dar creşte şi oxigenarea la nivel de celulă şi nivelul leucocitelor din corp, fără de care sistemul nostru imunitar nu poate lupta cu infecţiile. Măcar 30 de minute pe zi, fă o plimbare, joacă-te cu copii sau aleargă cu căţelul prin parc, sari coarda în faţa televizorului … fi creativ şi mişcă-te cu încredere.

sursă foto: dollarphotoclub.com

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.