Ce cantitate de apă ar trebui să bei zilnic

0

Peste tot auzim că ar trebui să consumăm 2 litri de apă zilnic. Nu este adevărat. Cantitatea de apă pe care ar trebui să o consumi zilnic poate varia în funcţie de locul unde trăiești, de greutate şi de stilul de viață pe care-l duci.

Corpul uman este compus in proporţie de 60% din apă care este esenţială pentru funcţionarea normală a organelor noastre. Din moment ce pierdem constant apă prin intermediul transpiraţiei, urinei şi chiar şi a respiraţiei, fluidele pierdute trebuiesc înlocuite constant pentru o sănătate de fier.

Dacă devii deshidratat, vei pierde energie şi vei suferi de greţuri, dureri de cap şi stări de oboseală. Deshidratarea severă poate duce chiar la spitalizare, aşadar consumul unei cantităţii de apă adecvat este crucial pentru sănătatea ta.

Dacă eşti o persoană activă şi faci sport, pierzi mai multă apă decât o persoană obişnuită. De aceea este important să consumi apă înainte, după şi în timpul exerciţiilor.

Dacă locuiești într-un climat călduros și pe timpul verii, trebuie să consumi o cantitate mai mare de apă decât cantitatea normală, deoarece prin transpiraţie pierzi multe fluide. Când transpiri pierzi mulţi electroliţi, inclusiv sodiu, potasiu şi cloruri, care sunt esenţiali pentru funcţionarea corpului. Majoritatea comunicaţiilor între celule se învârt în jurul sodiului şi potasiului, inclusiv contracţiile muşchilor. De aceea ai crampe în timp ce faci sport dacă nu eşti destul de hidratat.

Setea împreună cu gura uscată sunt primele semne ale deshidratării. De fapt în timp ce observi aceste simptome, celulele corpului deja tânjesc după apă. Setea este metoda corpului de a te înștința că rezerva de apă este scăzută.

Extenuarea, letargia, durerile de cap, incapacitatea de concentrare, ameţeala şi lipsa puterii sunt posibile semne ale deshidratări. Când ai îndoieli în privinţa acestor simptome fugi şi toarnă-ţi un pahar de apă.

De asemenea este recomandat să bei mai multă apă dacă eşti bolnav, ai febră, prezinţi stări de vomă sau diaree.

Dacă eşti gravidă sau alăptezi este recomandat să consumi mai multă apă. Femeile gravide ar trebui să consume zilnic cel puţin 10 căni de apă şi cele care alăptează 13 căni. Deoarece alăptarea goleşte corpul de lichide şi te poate lăsa deshidratată dacă nu bei îndeajuns.

De unde ştii dacă consumi destulă apă?

Cea mai simplă metodă de a afla dacă consumi cantitatea necesară de apă este să urmăreşti culoarea urinei. Dacă consumi o cantitate acceptabilă, culoarea urinei trebuie să fie deschisă şi clară. Un galben închis înseamnă că nu bei îndeajuns.

Oamenii care ies cu uşurinţă la toaletă sunt hidrataţi, iar cei care suferă de constipaţie au probleme cu hidratarea.

Majoritatea lichidelor te ajută să rămâi hidratat. Apa este de obicei cea mai bună variantă, pentru că e gratis (dacă bei de la robinet) şi nu conţine zahăr sau calorii, iar dacă nu îţi place apa de la robinet ia în considerare achiziţionarea unui aparat de filtrare a apei.

Putem obţine fluide şi din alte băuturi cum ar fi: sucul, laptele sau cafeaua. Uni spun că băuturile ce conţin cafeină precum cafeaua şi ceaiul sunt diuretice, dar studiile au arătat că afirmaţia e falsă, pentru că efectele diuretice sunt foarte slabe.

De asemenea găsim apă și în mâncare. Unele fructe si legume conţin o mare cantitate de apă, cum sunt pepenii, roșiile, castraveții şi salata verde.

La sfârşitul zilei nimeni nu-ţi poate spune care este cantitatea exactă de care ai nevoie, totul depinde de tine și de stilul de viață pe care-l duci.

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.