Cafeaua … până la urmă care e verdictul?

0

Subiectul “CAFEAUA” este unul polemizat şi dezbătut încă de la începuturile acestei băuturi pe care unii o consideră “licoarea diavolului” pe când alţii o divinizează. Care să fie adevărul din spatele tuturor studiilor care confirmă sau infirmă proprietăţile bune sau rele ale cafelei. Am putea spune pe scurt că, cafeaua este cauza dar şi rezolvarea multor probleme de sănătate.

Acestea fiind spuse, am două veşti pentru tine (de fapt mai multe), una bună şi una rea. Am să presupun că vrei să încep cu cea rea.

Vestea cea rea: Cafeaua nu este bună pentru sănătatea ta.

Cafeaua nefiltrată nu e bună pentru tine.
Când spun asta, mă refer la cafeaua turcească și la cea făcută prin folosirea unei prese franceze. Studiile arată că, cafeaua nefiltrată conţine o substanţă numită cafestol care este responsabilă cu creşterea nivelului colesterolului. Deci, dacă este băută zilnic, acest tip de cafea poate creşte riscul de boli cardiovasculare. Dacă în schimb, cafeaua turcească sau cea făcută prin folosirea presei franceze este băută ocazional, sănătatea nu îţi va fi afectată.

Cafeaua consumată în timpul sarcinii poate fi dăunătoare.
Aportul ridicat de cofeină ar putea fi dăunător pentru făt, deoarece organismul bebeluşului aflat încă în dezvoltare nu poate metaboliza foarte bine cofeina – nu au încă dezvoltată abilitatatea de a o dizolva din fluxul de sânge. Acest lucru poate însemna că bebele absoarbe mai puţină hrană decât are nevoie.
Deci, aviz femeilor însărcinate, cu toate că dovezile nu sunt concludente, vă sugerăm consumul limitat de cafea în această etapă a vieţii.

Topingurile, frişca, crema de lapte, zahărul din cafea nu sunt bune pentru sănătatea ta.
În zilele noastre, puţină lume mai bea cafeaua neagră. Fiecare dintre noi avem preferinţe în ceea ce priveşte zahărul, laptele, o frunză din spumă de lapte ici, un mesaj drăguţ cu toping colo. Asta nu poate însemna decât mai multe calorii … fetelor, fiţi cu ochii pe ele, nu aţi vrea să se depună pe undeva, știți voi vorba aia, “o secundă pe buze, o viaţă pe coapse”.

Să lăsăm lucrurile negative în urmă, cu toate că, dacă ar fi să le analizăm mai în detaliu, punctele de mai sus nu ar fi suficient de puternice încât să ne facă să renunţăm la această băutură miraculoasă, care ne aşteaptă în fiecare dimineaţă cu o doză de energie pe gustul nostru.

Vestea cea bună: Cafeaua este bună pentru sănătatea ta.

Cafeaua este un bun antioxidant.
Când spun băuturi antioxidante, involuntar te duci cu gândul la ceaiul verde. Cu siguranţă, ceaiul verde este grozav în această materie dar, cafeaua ar putea fi mai bună. Cafeaua este extrem de bogată într-un anumit grup divers de antioxidanţi numiţi flavonoide, care au beneficii atât anti-inflamatoare, antivirale cât şi anticoagulante. Deci, o seară petrecută pe canapea , vizionând filme şi bând cafea nu ar trebui luată în derâdere.

Când vine vorba de diabet, nu glumim.
Un domeniu în care cafeaua chiar vine în ajutor este prevenirea diabetului de tip 2 – o boală tot mai  răspândită în lumea largă. Un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriţie Clinică, arată că un consum regulat de cafea previne debutul diabetului de tip 2. (dacă aveţi o dietă alimentară bazată în mare parte pe băuturi cu conţinut ridicat de zahăr, dulciuri şi junk-food nu vă aşteptaţi ca minunata licoare neagră să vă ferească de diabet).

Un bust de energie funcţiilor hepatice.
De cele mai multe ori cafeaua este asociată cu leziunile hepatice, dar nimeni nu ţine cont de celălalte excese făcute. Cercetările în domeniu sugerează că un consum regulat şi moderat de cafea are un efect benefic asupra ficatului.
Din nou, dacă obişnuieşti să bei o sticlă de vodcă pe zi, espresso-ul de dimineaţă mă îndoiesc că îţi mai garantează vreo scăpare.

Un creier cofeinizat.
Conform unui raport publicat în Jurnalul de Medicină din Missouri, există tot mai multe dovezi ştiinţifice care sugerează că dacă se consumă moderat cafea, acest lucru ar putea reduce riscul bolilor neurodegenerative precum Parkinson sau Alzheimer. Pentru a putea confirma acurateţea aceastui fapt, sunt nevoie de mai multe studii în domeniu, dar există cu siguranţă o mulţime de dovezi care susţin că un consum regulat și moderat de cafea îmbunătăţeşte funcţiile cognitive.

Dacă ar fi să tragem linie între aspectele negative şi cele pozitive, aş îndrăzni să declar cafeaua învingătoare în acest război al plusurilor şi minusurilor.  Bineînţeles că în toată povestea asta nu putem uită de moderaţie, orice este în exces este dăunător, aşa că … ne vedem la o cafea?

Mai jos vă propun o cronologie a descoperirilor revoluţionare care au făcut cafeaua să fie văzută când cu ochi buni, când cu ochi răi.

1865 : Cafeaua te face să mergi des la baie. ( Charles Squarey, Londra )
1931 : Cafeaua îi face pe prizonieri să tresară mai puţin atunci când dorm. ( Leo Stanley, San Quentin )
1951 : Cafeaua poate fi ţinută la frigider. ( O Wyler , Germania )
1970 : Cafeaua creşte riscul de cancer la prostată . ( Stocuri P, Ţara Galilor )
1972 : Cafeaua încălzeşte temperatura intra-esofagiană mult mai mult decât era de aşteptat. ( U. W. De Jong, Franţa )
1974 : Cafeaua îi face pe oamenii de vârstă mijlocie să tresară mai mult atunci când dorm. ( Vlasta Brezinova, Edinburgh )
1974 : Cafeaua nu e un factor declanşator al cancerului de vezică urinară. ( RW Morgan, Canada )
1975 : Cafeaua încă nu e un factor declanşator al cancerului de vezică urinară. ( D Simon, Statele Unite ale Americii )
1975 : Dar s-ar putea să vă provoace un atac de cord. ( RB Johnson, Statele Unite ale Americii )
1976 : Consumul de cafea excesiv creşte riscul de avort spontan în timpul sarcinii. ( WD Riemer, Germania )
1985 : Cafeaua nu e responsabilă pentru cancerul de duct biliar. ( S Yen, Statele Unite ale Americii )
1987 : Sau pentru cancerul la sân. ( L Rosenberg, SUA )
1989 : Sau ulcer. ( A Pelissero, Italia )
1992 : Cafeaua previne ciroza printre băutorii de alcool. ( AL Klatsky, Statele Unite ale Americii )
1997 : Cafeaua turcească ridică colesterol, dar cafeaua filtrată nu. ( R Urgert, Ţările de Jos )
2000 : Cafeaua creşte semnificativ incidenţa de colorări dentare printre înotătorii competitivi spanioli. ( JL Escartin, Spania )
2006 : Cofeina din cafea creşte fluctuaţiile tensiunii arteriale. ( TG Papaioannou, Grecia )
2006 : Persoanele sedentare, cu o predispoziţie pentru atacurile de cord, au şanse mai mari să facă un atac de cord dacă sunt băutori ocazionali de cafea, spre deosebire de cei care beau zilnic cafea, care sunt mai puţin predispuşi atacurilor de cord. ( A Baylin, Statele Unite ale Americii )
2006 : Cafeaua creşte riscul de osteoporoză în rândul femeilor suedeze cu un aport scăzut de calciu. ( H Hallstrom, Suedia )
2006 : Cafeaua îmbunătăţeşte vigilenţa pe timp de noapte a şoferilor. ( P Philip , Franţa )
2008 : Cafeaua scade riscul de diabet zaharat de tip 2. ( S Bidel, Finlanda )
2010 : Cafeaua este un bronhodilatator eficient pentru astmatici . ( EJ Welsh , Londra )
2010 : Cafeaua reduce riscul de cancer pulmonar în rândul femeilor din China. ( YL Chiu , Hong Kong )
2011 : Cafeaua scade riscul de accident vascular cerebral. ( SC Larsson, Suedia )
2011 : Cafea reglează hormoni în post-menopauză. ( MS Butt, Pakistan )
2011 : Cafeaua colorează protezele. ( MC Goiato, Brazilia )
2012 : Cafeaua poate reduce riscul de accidente vasculare cerebrale, diabet, depresie, cancer, şi Alzheimer. ( K Hermansen, Danemarca )
2013 : Cafeaua scade riscul de cancer la prostată.  ( S Cao , China )
2013 : Cafeaua creşte insomnia în rândul adolescenţilor portughezi. ( MO Amaral , Portugalia )
2013 : Cafeaua creşte riscul de insuficientă cardiacă, dar reduce riscul de aritmie. Cafeina duce la pierderea calciului din oase. ( SK Bhatti , Statele Unite ale Americii )
2013 : Cafeaua scade riscul de cataractă printre femeile suedeze cu o vârstă mai înaintată. ( Rautiainen, Suedia)
2013 : Cafeaua previne pierderea de memorie, studiu făcut pe şobolani cu diabet zaharat. ( N Stefanello, Brazilia)

 

Sursă foto: PHOTL

About Author

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.