Alimente care te ajută să îți crești masa musculară

0

Pentru a-ți crește masa musculară, nu este de ajuns doar să mergi la sală, ci trebuie să ai și o dietă adecvată, care să te ajute la formarea țesutului muscular. Trebuie să te gândești la alimentele pe care le consumi ca la un combustibil pentru organismul tău. Modul în care te alimentezi este esențial în îndeplinirea obiectivelor tale. Dacă vrei să depui masă musculară, nu trebuie să consumi alimente în exces și încearcă să te ferești cât mai mult de alimente nesănătoase. Fă-ți un plan zilnic de alimentație, în care să incluzi alimente bogate în zinc, proteine, grăsimi sănătoase ș.a. Un alt aspect este cel al răbdării: nu încerca să îți crești masa musculară într-un timp foarte scurt, prin metode artificiale. Combină exercițiile fizice cu mâncare adecvată, ai răbdare, iar cu timpul vei obține ceea ce îți dorești: un corp sănătos și armonios.

Ce alimente te ajută să-ți dezvolți masa musculară?

somonSomonul

Somonul este o sursă extrem de bogată în proteine și acizi grași Omega-3, care ajută la dezvoltarea țesutului muscular și la accelerarea metabolismului.

 

stridiiStridiile

Sunt bogate în zinc și magneziu, cu rol în sintetizarea proteinelor.

 

orez brunOrezul brun

Orezul brun se digeră lent și astfel îți oferă energie pe tot parcursul zilei.

 

 

quinoaQuinoa

Atât de iubită de vegetarieni și vegani, quinoa este bogată în proteine, fibre, magneziu și fier, putând înlocui cu succes carnea. Conține toți cei 9 aminoacizi esențiali și este gluten-free.

 

proteine de grauProteinele de grâu

Conțin aminoacizi, care sunt direct responsabili cu menținerea, implicit creșterea masei musculare.

 

cartofi dulciCartofii dulci

Carbohidrații din cartofii dulci te ajută să-ți crești masa musculară. Conțin vitamine și minerale care oferă senzația de sațietate.

 

 

ouaOuăle

Un ou mediu oferă între 6 și 8 grame de proteine. Indicat este să se consume crud, fiind cea mai cunoscută hrană pentru creșterea masei musculare. Ouăle mai conțin zinc, vitamine, fier, fosfor, riboflavină și calciu. Gălbenușul conține vitamina B12 care acționează asupra depozitelor de grăsime și le distruge.

 

lapte organicLaptele organic

Conține cu până la 70% mai mulți acizi grași Omega-3 decât laptele normal din comerț. De asemenea conține toți aminoacizii esențiali, care au efect direct asupra creșterii masei musculare.

 

iaurtIaurtul grecesc

Conține proteine, carbohidrați și cel mai important – acid linoleic conjugat, care acționează asupra grăsimii din organism și o distruge.

Migdalele

Migdalele sunt nelipsite din dieta pentru creșterea masei musculare. O mână de migdale conține mai multe proteine decât un ou. Pe lângă aceasta, sunt o sursă de grăsimi sănătoase monosaturate și de magneziu. Vitamina E din migdale are proprietăți antioxidante, asigură dezvoltarea sistemului muscular, dar și recuperarea în cazul febrei musculare.

Sfecla roșie

Sfecla roșie crește forța și masa musculară. Este indicat să se consume înainte de antrenament, pentru a ridica nivelul de energie.

carnea de vitaCarnea de vită

Conține proteine, zinc, vitamina B și fier. Este recomandată carnea de vită provenită de la vaci crescute ecologic. 100 de grame de carne de vită conține până la 27 grame de proteine.

 

apaApa

Cea mai importantă în procesul de creștere a masei musculare este apa. Mușchii sunt formați din 70-80% apă. Este important să se consume minim 2 litri de apă pe zi, iar în cazul dietei de creștere a masei musculare chiar 2,5 – 3 litri.

Nu uita!

Pentru creșterea masei musculare, ai nevoie în primul rând de proteine. Alte surse de proteine sunt: carnea de pui, de curcan, brânza tofu. În al doilea rând, grăsimi sănătoase, care oferă senzația de sațietate și îți dau energie – tonul, nucile, semințele, avocado. Și nu în ultimul rând carbohidrații, obținuți din surse alimentare sănătoase, precum: fulgi de ovăz, pâine integrală, orez sălbatic, paste integrale, legume și fasole. Elimină din alimentația ta produsele procesate, zaharurile, alimentele de tip junk-food, sucurile carbogazoase, dar și cele naturale din comerț.

sursă foto: photl.com, flickr.com, dollarphotoclub.com

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.