Alimentația la 20 de ani versus Alimentația la 30 de ani

0

Ce se schimbă odată cu trecerea anilor?

Primul gând ce-mi vine în minte este că, depășind pragul de 20 de ani, începe cercetarea și deprinderea celor de folos, personalizând acțiunile și atitudinea. Mai apoi, după 30 de ani, cunoașterea capătă o formă de așezare, înțelegând cum să ne definim sau, mai bine spus, ce ne definește ca oameni și ca stare. Nu întotdeauna toate se așează astfel, nu întotdeauna căpătăm șansa de a conștientiza căutările, ca mai apoi să înțelegem nevoile. Uneori devenim conștienți de toate acestea de timpuriu, alteori “bântuim” ani mulți și doar o cădere, o boală sau un accident ne descoperă adevăratele nevoi. Astfel (nu altfel!), am putea spune că odată cu trecerea anilor devenim atenți, prezenți, conștienți de cele bune și mai puțin bune ale vieții.

Cum e viața și alimentația la 20 de ani?

Viața este fără îndoială plină de putere, de avânt și entuziasm. Această vârstă, cu un focus major pe ce ne dorim “să ne facem când suntem mari”, ne poate orienta spre dobândirea acelor începuturi ce “deschid și deschid” mereu noi căi de urmat. Și nu orice fel de căi! Acelea de creștere și izbândă! Cred că entuziasmul este mult mai propice acestei vârste, mai mult decât o disciplină ce se poate instala după vârsta de 30.

Nutriția optimă acestei vârste poate fi un start de drum, atenția asupra alimentelor ce ne dau energie, acesta cred că este focusul principal. De unde ne luăm ENERGIA? La 20 de ani, mai pierzi și nopțile, mai dormi târziu, pur și simplu așa este viața acum… Și, este super bine să ne bucurăm din plin de ea! Poate că nu avem o dietă cu mese la aceleași ore, poate că nu mâncăm ciorbe sau nu ne facem fresh, dar sigur avem multă energie, prin entuziasmul din sufletele noastre.

Folosește-ți vitalitatea, creativitatea și energia la cote optime ca să-ți realizezi visele.

Ce ar fi bine să fie în atenția acestei perioade, alimentele ce dau și susțin energia, fără a complica lucrurile. Complicate sunt căutările și uneori rătăcirile acestei vârste, să nu ne complicăm și în farfurie!

  • Carbohidrații sunt foarte importanți, cât și ce fel de carbohidrați folosești! Pentru aportul de glucide necesar încercă două felii de pâine integrală sau de secară, prăjite şi unse cu unt de arahide sau miere- la micul dejun, de exemplu;
  • Înlocuiește băuturile carbogazoase şi extrem de dulci cu apă plată sau cu sucuri naturale, iar chipsurile, batoanele cu ciocolată sau floricelele prăjite în ulei, cu batoane cu cereale, migdale ori nuci crude sau fructe;
  • Nu sări peste micul dejun, care poate consta în cereale integrale, pâine integrală combinate cu lapte vegetal, iaurt, sau fructe de sezon, smoothy, sucuri naturale;
  • Gustările din fructe să fie prezente 1-2/zi;
  • Limitează porțiile de pizza sau fast-food la 2-3/săptămână;
  • Fii precaut la băuturile alcoolice și energizante!
  • Atenție și la consumul de cafea, încercând să nu abuzezi prea mult, consumând-o doar până în ora 15;
  • Nu exclude alimentele care conțin fier, un element esențial! Alege să consumi din când în când: carne preparată mediu, legume și frunze verzi, cereale integrale, leguminoase – linte, fasole, năut, mazăre.
  • Nu uita de aportul de vitamina C, atât ca și un puternic antioxidant, cât și ca un susținător în absorbția altor elemente esențiale, cum ar fi chiar fierul!
  • Nu uita de calciu! La aceasta vârstă, calciul nu trebuie să lipsească din așa-zisa “dietă la 20 de ani.” De aceea, încearcă să consumi cât mai multe legume crude, semințe crude – migdale, susan, caju – și  lactate fermentate.

Sunt două zile importante în viața ta: ziua în care te-ai născut și ziua în care ți-ai dat seama de ce. – Mark Twain

Cum e viața la 30 de ani?

Iată, acum începe aventura propriei cunoașteri. Dacă până la 30 de ani ai cercetat lumea, să vezi “pe unde ești”, după 30 de ani începe aventura cunoașterii personale. Începe perioada premergătoare marilor revelații. După cum ne vom îngriji în următoarea perioadă, ne coordonăm starea fizică și psihică de mai târziu. Studiile despre longevitate recunosc existența unei curbe de creștere în ceea ce privește starea de sănătate. Curba atinge apogeul în jurul vârstei de 35 de ani. După aceasta, cu aproximație, are loc un plafon ce poate fi menținut și până la vârsta de 55 de ani! Am putea fi mult prea încrezători, pentru unii sceptici care pot aduce argumentul degenerescențelor celulare și hormonale, chiar începând cu vârste apropiate de 35-40 de ani. Nivelul de conștiință, igienă și mediul actual fac posibile aceste îndrăznețe predicții privind longevitate, aducând încredere fiecăruia că putem atinge vârsta de 100 de ani. Mulți dintre cei pasionați de domeniul vieții sănătoase afirmă că procesul de îmbătrânire și curba descendentă a vitalității poate porni după 55 de ani. Există însă o condiție elementară: atenția și grija față de felul în care trăim, grija față de sănătate, pornită conștient, undeva în jurul vârstei de 35 de ani! Dacă pierdem acest start, se pare că ne va fi greu să păstrăm plafonul de creștere pe o perioadă cât mai mare de timp, adică apropiat de standardele înalte a vârstei de 55 ani.

Dacă ai grijă de corpul fizic – prin felul în care mănânci, te miști și te odihnești, înveți mereu lucruri relevante pentru SCOPURILE tale, trăiești în mod consecvent mai multe emoții pozitive conștient – și toate aceste tipare de viață ar fi bine să le dobândești după 30 de ani -, ai toate premisele să fii în trendul optimist actual.

La 30 de ani, ”FIT” vine de la ”potrivit?”

Iată vârsta în care începem să știm ce se potrivește cu noi și cum. Andy Szekely spunea despre FIT ca fiind ”un acronim de la sănătate, energie și vitalitate în sensul ei complet: o stare de flux, integrare și transformare.”

F fluxul de energie, o stare productivă și creativă tot mai mult simțită și orientată în acestă perioadă;

Iintegrarea și asumarea ta ca un întreg, fără conflicte cu tine, acționând către un anumit obiectiv sau scop deja afirmat la nivel de valori;

T – transformarea și trecerea la o altă versiune personală, mai bună, caracterizată și de un nivel de focus și de energie mai mare.

Ce schimbări în alimentație sunt necesare o dată ce treci pragul de 30 de ani?

”DAR” se numește starea de sănătate pe care o primim și cu care suntem înzestrați majoritatea dintre noi, odată cu venirea pe lume. Despre acest ”DAR” învățăm și începem a avea grijă odată cu trecerea de 30 de ani, către 40… Ce presupune acest acronim?

  • stabilirea unei discipline alimentare este primul pas; un om care are grijă de dietă este un om conștient și atent în multe alte arii din viața sa!
  • disciplina celor 3 mese!
  • atenția supra calității mâncării, în detrimentul cantității;
  • responsabilitatea asumată și trează asupra alegerilor nutriționale;
  • înțelegerea hidratării și echilibrul hidric optim;
  • nu sărim peste micul dejun, o rânduială a meselor este esențială!
  • mișcarea fizică, sportul sau fitnessul sunt ”must have” între 30 şi 40 de ani.

Ce schimbari sunt necesare o data ce treci de pragul celor 30 de ani?

ACUM, la 30 de ani, “ochii sunt mari deschiși și, clar ar trebui să fie ce avem de zis!”

A Atenția asupra noastră, așa dobândim cele ce se potrivesc – la gust, port sau trai-, în general;

C Cunoașterea este un domeniu în curs de explorare, iar Cercetarea face parte din arsenalul de adaptare al fiecăruia;

U Urmărirea propriilor stări și, mai apoi, a obiectivelor propuse;

M Motivația este ridicată, iar Măsurarea aduce după sine o creștere evidentă, conform principiul că, ”tot ce se măsoară, crește!”

Dacă, după 40 de ani putem vorbi de instalarea lui ”AICI”, ca și stare de prezență și conștiință, la 30 de ani – starea lui ”ACUM”, cu toată energia sa, fiind remarcabilă.

”Când știu foarte clar ce vreau, mintea mea atrage resurse care îmbunătățesc acele fapte/lucruri/stări pe care le doresc.”

Să-ți fie de INSPIRAȚIE toate cele citite ACUM, AICI!

Dr. Lavinia Bratu
Biolog, psiholog, formator
Consilier nutriție și stil de viață sănătos
www.laviniabratu.ro

lavinia.melania.bratu@gmail.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply

*