Aerobic. Apariție. Evoluție. Viziune

0

Încă din antichitate, exercițiile fizice au ocupat un rol important în viaţa popoarelor, acestea contribuind la menţinerea stării de sănătate şi tinzând la echilibrul perfect al tuturor funcţiunilor organismului uman. Dacă chinezii „se reînnoiau” zilnic printr-un fel de gimnastică complexă creată anume, cu 2.700 de ani în urmă, în Europa, elinii din timpul lui Hipocrate practicau, pe lângă cumpătare şi exerciții fizice după sisteme bine stabilite. Pasiunea pentru un scop atât de nobil a generat şi spiritul de emulație materializat în Olimpiade, a căror flacără s-a reaprins în 1896.

Fiecare persoană trebuie să aibă grijă de propriul corp, să îi fie prieten, să îl asculte şi să îl respecte. Inima noastră bate de aproximativ 100.000 de ori pe zi. 10.000 de litri de sânge sunt pompați de inimă pentru a circula în tot corpul în decurs de 24 de ore. Plămânii noștri fac efortul a 23.000 de respirații într-o zi pentru a ne oxigena sângele, timp în care rinichii filtrează 1800 de litri. Ce facem noi înșine? Putem ține ritmul cu motorul nostru interior, care face tot ce e posibil pentru sănătatea noastră?  O activitate fizică moderată, îndrumată și executată corect, practicată zilnic, poate îmbunătăți sănătatea și calitatea vieții.

Termenul de „aerobic” desemnează ansamblul formelor de practicare a exerciţiilor fizice în regim aerob. În anul 1960, doctorul Keneth Cooper a conceput un program de antrenament pentru piloţii şi cosmonauţii de la centrul spaţial Houston, având ca obiectiv principal dezvoltarea rezistenţei cardiovasculare. Acest program, constând într-un set de alergare de rezistenţă de doar 12 minute, a fost numit „aerobics”. Mai târziu, programul a fost preluat în sălile de fitness şi îmbunătăţit cu paşi de aerobic şi dans, pentru a-i spori atractivitatea. Instructoarea Jackie Sorenson a fost cea care a denumit acest program „dans aerobic”, iar cunoscuta actriţă Jane Fonda şi-a dezvoltat propriul program adăugând exerciţii analitice pe grupe musculare, elemente de callanetics şi stretching, din jazz şi dans modern.

În era vitezei și a tehnologiei, programele de aerobic îmbrățișează o varietate de forme: de la Kangoo Jumps (revoluționarele ghete), Rebound (trambulina buclucașă) până la Step aerobic. Imaginația nu se oprește aici. Pentru cei mai îndrăzneți care caută o doză dublă de adrenalină, recomand să încerce o sesiune de FlyBoard. Unele combinații de exerciții chiar îți dau impresia că poți zbura. Indiferent de varianta aleasă, scopul aerobic-ului este de a implica toate grupele musculare și de a îmbunătății frecvența cardiacă, datorită menținerii ritmului alert pe toată durata exercițiului. În plus, aerobicul vă ajută sa slăbiți, să vă întăriți sistemul imunitar și să vă îmbunătățiți toate funcțiile corpului.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Raluca Basu

Raluca Basu este instructor de aerobic și fitness cu acreditari recunoscute de Ministerul Educatiei si de Ministerul Muncii din România, precum si de asociatiile europene de profil. Are competente in sustinerea antrenamentelor de grup de tip aerobic, Step, Pilates si consilierea clientilor in regim de antrenor personal. Dincolo de pasiunea pentru sport, Raluca Basu este de profesie realizator si prezentator TV, cu specializare post-universitara in Mass Media si Relatii Publice. Cariera sa in domeniul jurnalismului a mers in paralel cu activitatea sportiva, de-a lungul timpului realizand numeroase reportaje pentru Analog TV, Digi Tv si Televiziunea Medicala.

Leave A Reply


*