Adevărul despre apa de cocos: beneficii și contraindicații

0

Apa de cocos e foarte mediatizată în ultima vreme. Poate ai cumpărat o sticlă pentru că ai auzit că este bună, dar nu știai de ce. Află că are foarte multe beneficii: e săracă în calorii, conține grăsimi naturale sănătoase, mult potasiu și hidratează rapid corpul. Se spune că e un înlocuitor natural al băuturilor pentru sportivi, că ajută la scăderea în greutate, stimulează digestia, reduce presiunea arterială și multe altele. Dar, pe cât e de lăudată, pe atât este și de controversată. Poate face apa de cocos toate aceste lucruri? Și când devine ea un inamic al organismului?

Ce este apa de cocos?

Apa de cocos se extrage din interiorul unei nuci de cocos tinere, atunci când aceasta este încă verde. Are un gust răcoritor și dulce. Când nuca de cocos ajunge la maturitate, apa din interiorul ei se transformă în „carne”. În unele culturi, cocosului i se spune „copacul care oferă tot ce e necesar pentru supraviețuire.”

Informații nutriționale

Apa de cocos conține o cantitate mare de electroliți – ce hidratează corpul, mențin tensiunea arterială la un nivel optim, reduc stresul și ajută mușchii să se relaxeze. Are puține calorii și conține antioxidanți, aminoacizi, vitamine – B, C, minerale – potasiu, calciu, sodiu, magneziu, mangan, zinc, enzime și fitochimicale – cu afect antiîmbătrânire și anticancer.

Beneficii ale apei de cocos

  • Detoxifiere și digestie

Organismul uman are capacitatea de a elimina singur toxinele dacă îi sunt furnizați nutrienții necesari și este hidratat corespunzător. Apa de cocos este o băutură ideală, ce hidratează organismul și îl ajută să elimine toxinele. Datorită conținutului ridicat de fibre poate stimula digestia și previne constipația.

  • Te scapă de stres

În zilele care par să nu se mai termine, înlocuiește cafeaua cu apă de cocos. Substanțele pe care le conține te vor relaxa și îți vor induce o stare de bine. Magneziul ajută la formarea serotoninei, cunoscută ca hormonul fericirii.

  • Tonic cardiac

Apa de cocos ajută la scăderea colesterolului rău (LDL) și la creșterea celui bun (HDL), reduce riscul apariției bolilor de inimă, îmbunătățește circulația sanguină și reduce formarea grăsimii în artere.

  • Ajută la tratarea durerilor de cap

Mare parte din aceste dureri sunt cauzate de deshidratare. Aici intervine apa de cocos, care furnizează organismului electroliți și îl hidratează. Migrenele apar și din cauza lipsei de magneziu, mineral pe care apa de cocos îl conține și care poate ajuta la reducerea episoadelor.

  • Echilibrează nivelul pH-ului

O dietă bogată în alimente acide, ca cele procesate sau fast-food, stresul și toxinele cresc aciditatea pH-ului și declanșează apariția bolilor – osteoporoză, diabet, cancer ș.a. Apa de cocos are un efect alcalinizant, care ajută la restabilirea echilibrului pH-ului și la prevenirea bolilor.

  • Menține sănătatea tractului urinar

Curăță corpul de toxine, acționează ca un diuretic natural, previne infecțiile urinare, alcalinizează urina și poate dizolva anumite tipuri de pietre la rinichi, pe care le elimină din organism. Dacă rinichii tăi nu funcționează corect sau dacă ai un nivel mare de potasiu în sânge, apa de cocos este contraindicată.

  • Are efect antiîmbătrânire

Apa de cocos conține o substanță cu efect de antiîmbătrânire, ce acționează asupra țesuturilor și celulelor. În plus, îți hrănește și hidratează pielea, pe care o menține elastică și fină. Poți bea apă de cocos ca parte a rutinei zilnice de înfrumusețare sau o poți combina în diverse mixuri și să o folosești ca mască de față.

De ce apa de cocos poate să nu fie bună pentru tine?

E greu ca după atâtea beneficii pe care le-am descoperit să ne dăm seama că apa de cocos poate să aibă și efecte negative asupra noastră. Cu toate acestea, ele există și trebuie să le cunoaștem.

  • Persoanele cu disfuncții ale rinichilor și cu niveluri mari de potasiu în sânge nu trebuie să consume apă de cocos
  • Poate fi contraindicată persoanelor cu alergie la nuci
  • Poate cauza balonare
  • Conține mult potasiu, de aceea trebuie consumată cu grijă. Creșterea nivelului de potasiu poate duce la tulburări grave ale ritmului cardiac

Sfat!

Nu consuma apă de cocos cu arome de fructe sau cu zahăr adăugat, ci apă de cocos bio, naturală. Nu confunda apa de cocos cu laptele de cocos! Cel din urmă este mai bogat în calorii și grăsimi și e format din „carnea” unei nuci de cocos matură – el este mai dulce și mai dens.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Andreea Corneanu

Leave A Reply


*