12 alimente ce conțin mai multă vitamina C decât portocalele

0

Dacă bei un pahar cu suc de portocale de fiecare dată când începi să îți tragi nasul, s-ar putea să ai cât de cât idee despre proprietățile portocalelor. Cu toate că studiile arată că vitamina C nu poate preveni răceala, consumul de nutrienți poate ajuta la scurtarea perioadei în care ești bolnav și reduce multe dintre simptome. În ciuda faptului că sunt cunoscute ca fiind pline de vitamina C, o portocală de o greutate medie conține o cantitate mai mică în comparație cu alte fructe și legume obișnuite. Îți prezentăm 12 alimente grozave, de unde îți poți lua doza de vitamina C.

Ardeiul iute

O jumătate de cană de ardei iute tocat conține 107,8 mg de vitamina C. În plus, cercetătorii de la Universitatea din Buffalo au constatat că, capsaicina, compusul care dă iuțeală ardeiului, ajută la ameliorarea durerilor articulare și musculare.

Ardeiul gras roșu

O cană de ardei roșu tocat conține de aproape trei ori mai multă vitamina C decât o portocală ce cântărește 190 mg. Ardeiul roșu este, de asemenea, o importantă sursă de vitamina A și ajută la îmbunătățirea sănătății ochilor.

Ardeiul gras verde

O cană de ardei gras verde conține mai puțină vitamina C decât ardeiul roșu, însă 120 mg este mai mult decât suficient pentru cantitatea zilnică recomandată. Reprezintă, de asemenea, o importantă sursă de fibre.

Varza creață

Conține de două ori doza zilnică recomandată de vitamina A, și de șapte ori doza de vitamina K. O singură cană conține 80,4 mg de vitamina C. Conține chiar și o doză considerabilă de minerale și acizi grași.

Broccoli

Acesta oferă 132 mg de vitamina C, plus o mulțime de fibre și 30 de calorii/porție. În plus, studiile arată că broccoli are proprietăți de prevenire a cancerului.

Papaya

Studiile arată că un consum regulat de papaya poate ajuta la curățarea sinusurilor, poate face pielea mai luminoasă și întărește structura oaselor. O singură cană poate conține chiar și 88,3 mg de vitamina C.

Căpșunile

O cană de căpșuni poate conține 84,7 mg de vitamina C, doze sănătoase de acid folic și alți compuși prezenți ce ajută la îmbunătățirea sănătății. Ajută și la albirea dinților în mod natural.

Conopida

Indiferent că este prăjită sau gătită la aburi, o porție de conopidă oferă o doză de 127,7 mg de vitamina C, plus 5 grame de fibre și 5 grame de proteine.

Varza de Bruxelles

Aceste verze micuțe conțin fitonutrienți și fibre ce ajută la prevenirea cancerului, iar conținutul de vitamina C poate ajunge până la 74,8 mg. Dacă gustul amar este un impediment în a le servi, poți scoate în evidență dulceața lor naturală prin prăjire.

Ananasul

În plus față de cele 78,9 mg de vitamina C, ananasul conține bromelină- o enzimă digestivă care ajută la descompunerea alimentelor și reduce balonarea. De asemenea, bromelina acționează ca un antiinflamator natural care poate ajuta la o recuperare rapidă după un antrenament dur.

Kiwi

O porție de kiwi (aproximativ 2 fructe) are 137,2 mg de vitamina C. Acesta este bogat și în potasiu și cupru.

Mango

Acest gust tropical are un aport de 122,3 mg de vitamina C. Reprezintă o mare sursă de vitamina A care, la fel ca vitamina C, joacă un rol cheie în imunitate și, în plus, menține sănătatea ochilor.

text: Iasmina Huma
sursă: www.health.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply


*