Pâine raw vegană

0

Atunci când încerci să abordezi un stil de viaţă cât mai sănătos, şi mai ales cel raw vegan, cred că cel mai greu este să-ţi găseşti înlocuitor al pâinii. Eu am căutat destul de mult şi am încercat diverse până mi-am găsit reţeta care să se muleze pe gusturile mele. Nu e greu de realizat, îţi trebuie un blender puternic sau o râşniță, care să poată transforma migdalele, seminţele de floarea soarelui şi restul în făină şi o modalitate de deshidratare al produsului final, care poate varia în funcție de ce dispune fiecare (o să vorbim despre asta când ajungem acolo).

Ingrediente necesare:

  • migdale
  • seminţe de floarea soarelui
  • seminţe de in
  • tărâţe de grâu (opţional)
  • boabe/făină de hrişcă (opţional)
  • susan
  • sare fără iod
  • praf de usturoi (opţional)
  • apă

Bun, acum că le-am aliniat pe toate la apel, putem să începem să le râșnițăm, până când migdalele, seminţele de floarea soarelui, seminţele de in şi  boabele de hrişcă se transformă într-o făină nu prea fină. Eu folosesc  blenderul pe post de râşniță. E puternic şi sparge liniştit orice boabe/seminţe pun în el. Am uitat să vă spun de cantitate… Ei bine, ea poate varia în funcţie de câtă pâine vrei să faci. Eu pun în medie cam 200 gr din fiecare ingredient principal… clar, nu pun 200 gr de sare.

Într-un bol mai mare punem apoi făina ce a rezultat, mai putem pune o mână de seminţe de floarea soarelui întregi, o mână bună de susan, 3 linguri de tărâţe de grâu, sare după gust, iar pentru cei care prefer gustul usturoiului, 2-3 linguriţe de praf de usturoi.

Bun … până aici totul a fost destul de uşor. Nu te îngrijora, nu devine mai greu.

După ce ai amestecat totul, punem apă cât cuprinde. Nu prea multă că nu se mai leagă şi nici prea puţin că la fel, nu se leagă. În jur de jumătate de cană de apă. Pune puţin câte puţin în timp ce amesteci  … cu mâna, aşa cum te-a învăţat bunica că se frământă pâinea.

Trebuie să rezulte un blat puţin lipicios şi uleios dar, în acelaşi timp, uşor de modelat.

Ţi-a ieşit? Super. Acum pune blatul între 2 foi de copt şi întinde-l. Cu o formă de prăjitură, sau chiar cu un pahar cu gură mai mare, fă mici forme pe care mai apoi le aliniezi pentru deshidratare.

Acuma vine partea puţin complicată. Deshidratarea.

Există mai multe modalităţi de a deshidrata pâinea dacă nu dispui de un deshidrator sau un cuptor electric la care să-i poţi regla manual temperatura. Eu personal, folosesc cuptorul electric la 40 de grade şi las pâinea 10 ore la deshidratat.

Dar la fel de bine, vara poţi să deshidratezi la soare. Pui pâinea într-un loc unde să bată soarele toată ziua şi o protejezi puţin de eventualul praf (o laşi până se usucă şi nu mai este  umedă şi uleioasă, în jur de 8-10 ore). Iar iarna, pe calorifer sau sobă … într-un loc călduros … dar dacă e atât de călduros încât nu poţi ţine mâna, e prea fierbinte şi atunci ar trebui să pui ceva sub pâine să nu se prăjească. Temperatura nu ar trebui să depăşească 45 de grade. Atunci nu mai e raw, nu?

Despre beneficile pâinii raw vegane, nu cred că mai trebuie să-ţi spun, ţi-ai dat şi tu seama din ingrediente că este sănătate la putere maximă.

E gata pâinea? Atunci fugi şi mănâncă … Poftă bună !

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply


*