Chia – cinci super reţete

0

Să vă povestesc de ce seminţele de chia sunt superalimentul meu preferat. Sau printre preferate, mă rog, la loc de cinste. Probabil datorită goanei după nutrienţi, care e oarecum greşită dacă privim nutriţia per ansamblu. Dar asta e altă poveste. Nutrienţi am zis?

Chia sunt bogate în:

  • minerale: campioane la calciu, de două ori mai mult potasiu decât bananele, fosfor, zinc, etc.
  • vitamine: A, B, D, E
  • antioxidanţi: întrec afinele
  • acizi: omega 3, chiar mai mult decât somonul
  • şi proteine complexe, cu toţi amino-acizii esenţiali uşor de digerat.

În plus, sunt o sursă grozavă de energie, ajută corpul să elimine kilogramele în plus şi taie pofta de mâncare. Ce vreţi mai mult? Ar mai fi de spus, dar cred că v-am stârnit deja curiozitatea.

Iată cum îmi plac mie

1. Budincă de chia

Budinca de chia cu rodie şi lapte de migdale. Seminţele absorb foarte repede lichidul aşa că e suficient să puneţi 2-3 linguri de seminţe într-un bol cu lapte de migdale, o linguriţă de miere sau de pastă de curmale, după preferinţă, şi să amestecaţi încontinuu cam 10 minute până se îngroaşă puţin.

2. Icre de chia

Pentru a face icre de chia, amestecaţi 3-4 linguri de seminţe cu apă suficientă până obţineţi textura icrelor. Apoi, adăugaţi ceapa tăiată mărunt, sare, puţină zeamă de lămâie şi ulei de măsline.

3. Gem de zmeură

Blenduiţi cantitatea de zmeură dorită peste care adăugaţi seminţele de chia şi amestecaţi într-un castron până se îngroaşă. Mie îmi place să mai pun şi un îndulcitor, de regulă miere sau sirop de agave.

4. Negresă raw

Într-un robot cu lamă S puneţi cam 3-4 linguri de seminţe de chia, o linguriţă de unt de cacao topit, o linguriţă de pastă de curmale, o linguriţă de pudră de roşcove, o lingură de stafide hidratate. Puteţi jongla cu cantităţile. Textura finală trebuie să fie omogenă şi lipicioasă. Se va mai întări apoi.

5. În salate, smoothie-uri, limonade, etc

Pur şi simplu adăugate peste salate, în smoothie-uri, limonade, în iaurt, pâine, brioşe, orice, doar să găsiţi o variantă să le consumaţi căci sunt o comoară pentru sănătate.

Ce alte rețete care includ chia ai încercat. Lasă un comentariu mai jos dacă crezi că ne-a scăpat vreuna!

sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply


*