P.S. it’s complicated – Doi pe-un loc

0

Încă din cele mai vechi timpuri, publicitatea și-a croit un drum foarte anevoios printre oameni, însă rădăcinile ei s-au înfipt adânc în pământul fiecărei perioade. Dacă în evul mediu strigătorii din marile piețe urlau cât îi țineau plămânii despre minunatele mirodenii aduse de Gygel Păducel de Yorkshire, astăzi reclamele ”țipă” despre aceleași beneficii unice oferite de acele produse, servicii sau experiențe pe care ”trebuie” să le achiziționăm.

Nimic rău în asta, doar că uneori trucurile folosite pentru persuadarea milioanelor de oameni din întreaga lume depășesc anumite limite ale bunului simț. Însă, există şi strategii atent gândite care nu doar că îţi hipnotizează corneea, dar te fac să și cumperi. Un astfel de exemplu ar putea fi reclama produsului care nu doar îți înşiră o droaie de beneficii, dar îți promite și banii înapoi dacă verdictul tău vine însoțit de un strâmbat din nas.

Iar dacă în astfel de situaţii, nemulțumitului i se returnează efortul financiar, în multinaționala SC BAT-O VINA DE IUBIRE SRL lucrurile stau diferit. În primul rând, pe scaunul CEO-ului nu stă unul, ci stau doi: inima și mintea. Care conduce de fapt? Nici măcar presa mondială n-a reușit să dezlege misterul. Cert este că aproape toate departamentele au fost înființate cu succes, fiecare primind sarcini bine conturate.

Departamentul de marketing – vânzări se ocupă de atragerea clienților, prezentarea avantajelor (dezavantajele fiind notate cu o steluță ștearsă în josul paginii) și fidelizarea mușteriilor. Departamentul de resurse umane a găsit angajatul ideal după luni întregi de căutări. S-ar zvoni că acesta s-a prezentat la interviu într-o ținută extrem de sumară, înarmat cu tolbă și arc sub numele de Cupidon. Cei prezenți în costum cu cravată au fost respinși fiind considerați lipsiți de personalitate și curaj. Departamentului financiar – contabil i-a revenit sarcina dificilă de a încasa capitalul depus de fiecare client în parte la începutul relațiilor și de a întocmi bilanțuri pur subiective la finalul acestora.

Singurul departament care n-a văzut lumina zilei este cel de relații cu clienții. Într-un comunicat de presă emis la 3 ani de la apariția companiei, CEO-ul Inima al BAT-O VINA DE IUBIRE SRL, rupe tăcerea în cinci: ”Acest departament a fost șters definitiv din planul de afaceri de către Minte, susținând că, oricare din clienți riscă să piardă la un moment dat tot capitalul investit și aveau să se întoarcă cu plângeri. Desigur, aici nu se face referire doar la bani, ci și la timp, sentimente, planuri, speranțe și alte probleme pe care compania noastră n-ar fi reușit să le gestioneze ca la carte. Eu sunt de altă părere, dar totuși sunt încrezătoare în viitor și dacă îmi permiteți, îl voi cita pe Winston Churchill, modelul meu în viață: <<Succesul reprezintă capacitatea de a trece de la un eșec la altul fără a-ți pierde entuziasmul.>>”

Au fost moment în care aș fi dorit să existe acest departament de relații cu clienții. Uneori poate și un departament de service s-ar fi dovedit de un real ajutor. Însă așa cum au fost experiențele trecute, fiecare a venit cu învățămintele ei. Ce cred eu că ne-au demonstrat? Că putem să trecem cu adevărat de fiecare obstacol doar atunci când inima și mintea au făcut pace.

sursă foto: photl.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Sunt o optimistă convinsă și mi se spune că am un entuziasm molipsitor. Am declarat război oricărui colț de mobilă, acolo unde se râde mult sunt mereu prezentă și încerc să împodobesc lumea din jurul meu cu frumos. Îmi place să cunosc suflete noi, să le observ și să-i descopăr pe oamenii care le poartă. Și, poate cel mai important, îmi place să scriu despre toate acestea.

Leave A Reply


*