Secrete bine păzite cu Ioana Borza

0

Cu ocazia inaugurării noului magazin Farmec din Timișoara, am avut ocazia să o cunosc pe Ioana Borza, Marketing Manager al brandului românesc Farmec. În timpul discuției am aflat că ne tragem amândouă din inima Sălajului, lucru care mi-a explicat calmul și energia ei pozitivă. De 10 ani de când ocupă poziția din cadrul firmei a reușit împreună cu o echipă entuziastă să readucă numele Farmec pe buzele și în casa cât mai multor români.

Tradiția de peste 125 de ani, inovația continuă și calitatea produselor sunt elementele principale care stau în spatele numelui Farmec, iar deținerea în portofoliu a brandului Gerovital, lăsat moștenire chiar de Profesor Ana Aslan, este unul dintre principalele motive de mândrie ale companiei.

În rândurile de mai jos puteți regăsi răspunsurile pe care doamna Ioana Borza le-a oferit revistei noastre, printre care se numără acele câteva secrete din spatele renumitului brand Farmec.

1. Cum se menţine un brand 100% românesc printre alte branduri străine?

Tot mai multe femei aleg Farmec pentru că li s-a dovedit de-a lungul timpului calitatea acestor produse și au încredere în beneficiile lor. Sunt produse cu care au crescut, alături de care au evoluat și care le-au surprins pozitiv de-a lungul anilor. Chiar dacă în anii ‘90, apetența femeilor pentru produse din import a fost una foarte mare, inovația continuă, calitatea constantă și beneficiile dovedite ale produselor noastre ne plasează la ora actuală, conform studiilor Nielsen, ca fiind compania nr. 1 în categoria de produse de îngrijire a tenului în România atât din punct de vedere cantitativ, cât și valoric. Ne bucură extraordinar această poziție pentru că dovedește o foarte bună înțelegere a nevoilor acestora, precum și faptul că femeile au încredere și apreciază produsele 100% românești.

2. Au românii prejudecăţi legate de brandurile româneşti (comparativ cu cele de import)?

Românii au învățat să aprecieze calitatea. Dacă această calitate există într-un produs românesc, sunt foarte deschiși să-l achiziționeze, deoarece sunt conștienți că investesc în România. În ceea ce ne privește, faptul că am crescut și ne-am dezvoltat împreună cu românii, am fost atenți la nevoile acestora și am venit mereu în întâmpinarea lor cu produse de calitate, adaptate puterii de cumpărare, ne-a asigurat poziția de lider al industriei cosmetice românești.

Ne bucurăm așadar de încrederea lor, iar brandurile noastre sunt extrem de îndrăgite și aici mă refer atât la cele tradiționale: Doina, Lara, Tarr, Favorit, cât și la cele în care inovația a fost continuă: Gerovital, Aslavital, Farmec.

Pentru că produsele noastre ajung în toate colțurile lumii, ne dorim ca în fiecare să fie „un strop” din România, motiv pentru care în fiecare se regăsesc ingrediente active specific românești: argilă din munții Pădurea Craiului, extracte de plante din flora transilvană etc.

3. Cât la sută din producţia produselor merge către alte ţări şi cum este primit acolo un produs românesc?

În prezent, exporturile ating 6-7% din totalul vânzărilor companiei și considerăm mai mult decât realizabilă creșterea acestei cifre la 10% în următorii 5 ani, pentru că există un interes tot mai crescut pentru brandurile noastre. Felul în care este primit un produs românesc diferă foarte mult de la o țară la alta și depinde în mare măsura de forța partenerului, mixul de produse, canalele de comercializare și, bineînțeles, campaniile de promovare. Brandul de țară, de asemenea, se reflectă automat asupra produselor.

4. De unde provine materia primă folosită în procesul de producţie?

Materiile prime folosite în procesul de producție au proveniență internă și din import. Din păcate, industria chimică din România nu poate asigura necesarul aferent dezvoltării unui produs cosmetic, la standardele dorite.

Ceea ce este important de știut este faptul că toate ingredientele folosite sunt atent selecționate, testate și dozate astfel încât să asigure o bună complianță a produsului cu pielea, să asigure o eliberare ușoară a ingredientelor active și o bună absorbție a acestora, astfel încât produsele să fie foarte eficiente.

De asemenea, pentru că produsele noastre ajung în toate colțurile lumii, ne dorim ca în fiecare să fie „un strop” din România, motiv pentru care în fiecare se regăsesc ingrediente active specific românești: argilă din munții Pădurea Craiului, extracte de plante din flora transilvană etc.

5. Care este cea mai reprezentativă gamă de produse ale companiei?

Farmec are un portofoliu extins, de peste 700 de produse, care satisfac o paletă largă de nevoi specifice atât pentru femei și copii, cât și pentru bărbați. Suntem mândri de toate, însă Gerovital este brandul lăsat moștenire de Profesorul Ana Aslan și mândria principală a companiei. Este cel mai cunoscut și cel mai premiat brand al nostru, ultima distincție fiind titlul de SUPERBRAND 2015, oferit de Superbrands România.

6. Ce rezervă viitorul pentru brandul Farmec?

Vom investi în continuare în cercetare și în inovație pentru a ne autodepăși, dar mai ales pentru a le aduce consumatorilor calitate la nivelul înalt cu care i-am obișnuit. Avem și planuri de extindere și modernizare a rețelei de magazine Farmec, atât în țară, cât și în străinătate.

7. Care sunt cele mai mari provocări de care v-aţi lovit până acum?

În cazul unei companii cu o tradiție de peste 125 de ani, provocările au fost numeroase. Un moment important a fost cel de după Revoluție, când apetența românilor pentru produse de import era foarte mare, iar piața a fost inundată de produse străine.

O provocare majoră a fost dezvoltarea propriei rețele de distribuție, crearea propriului departament de cercetare și a primului departament de marketing. De asemenea, inovația constantă în ceea ce privește produsul, atât la nivel de formulări, cât și la nivel de imagine, într-o piață extrem de dinamică și competitivă, reprezintă și la ora actuală o mare provocare.

Responsabilitatea față de consumator, pasiunea și dorința de a progresa mereu ne-au dat însă forța și energia de a merge mai departe și de a deveni cea mai mare companie de cosmetice din România.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Sunt o optimistă convinsă și mi se spune că am un entuziasm molipsitor. Am declarat război oricărui colț de mobilă, acolo unde se râde mult sunt mereu prezentă și încerc să împodobesc lumea din jurul meu cu frumos. Îmi place să cunosc suflete noi, să le observ și să-i descopăr pe oamenii care le poartă. Și, poate cel mai important, îmi place să scriu despre toate acestea.

Leave A Reply

*