Legile lui Oz: Cum să ai o viață mai sănătoasă | Interviu cu Dr. Oz

0

Prima dată când m-am întâlnit cu Dr. Oz, mâncam ciocolată. El în schimb dădea sfaturi despre importanța unui stil de viață sănătos. Eu eram în fața televizorului, el făcea parte din emisiunea lui Oprah. Odată cu aparițiile lui televizate care au făcut înconjurul lumii, a devenit foarte apreciat și recunoscut mai apoi ca un guru în domeniul sănătății. Însă acest lucru nu l-a făcut să renunțe la munca lui de bază, cardiologia.

În ziua în care m-a sunat tocmai terminase de filmat pentru The Dr. Oz Show și urma să meargă la spital. Cele aproape 20 de minute cât am întors pe toate părțile conceptul de sănătate, am primit sfaturi pe care sper să le introduc în rutina mea, ca o rezoluție pentru acest an. Dacă îți va surâde vreo idee, atunci aplic-o până când aceasta devine o lege a ta.

Varianta în engleză e mai jos.

Care este rutina ta zilnică în contextul unui stil de viață sănătos?

Dorm în fiecare noapte 7 ore. Cu 15 minute înainte de-a mă pune la somn, sting luminile și mențin o temperatură destul de scăzută în cameră pentru a avea un somn liniștit. În momentul în care luminile sunt stinse complet, creierul începe să producă melatonină. Dacă porți și șosete, temperatura corpului coboară și mai mult. După cele 7 ore de somn, mă trezesc în fiecare dimineață în jurul orei 6. Nu am ore diferite de trezire- chiar dacă este weekend, deoarece corpul o resimte ca pe o diferență de fus orar și îi este greu să se adapteze. E ca și cum ai călători într-o țară diferită. Așa că încearcă să dormi același număr de ore în fiecare seară și trezește-te la aceeași oră în fiecare dimineață. Apoi fac 7 minute de exerciții pentru întinderea mușchilor- un video care să exemplifice asta poate fi găsit pe website-ul meu. Beau apă cu suc de lămâie pentru a-mi pune la treabă acidul gastric care îmi ajută intestinele să funcționeze normal, fac un duș, apoi mă îndrept spre muncă. Acolo mănânc un iaurt și coacăze- fie că aleg unul grecesc sau turcesc, mă feresc de cele care au 0% grăsimi.

Legat de numărul de 7 ore pe care trebuie să le dedicam dormitului, ce putem face într-o seară în care ieșim în oraș pentru a preveni efectele lipsei de somn?

Dacă vei sta treaz până târziu îți vei schimba fusul orar al corpului. Dacă o faci într-o singură zi este mai bine decât două zile la rând. Ideal ar fi să te pui la somn înainte de miezul nopții.

Oamenii cred că genele sunt importante. Adevărul este că deși ele pot prezice o treime din procesul de îmbătrânire, comportamentul este cel care dă tonul celorlalte două treimi.

Corpul încearcă să ne transmită anumite semnale pentru a-și exprima nevoile. Dar în cele mai multe cazuri, creierul percepe greșit aceste semnale și în loc să simțim nevoia reală a corpului, să spunem aceea de a bea apă, simțim senzația de foame. Cum putem să înțelegem corect aceste semnale?

Cel mai important pas este să mâncăm alimente care ne dau senzația de sațietate, în favoarea celor sărace în calorii. În principiu, mâncăruri care conțin grăsimi bune, cum ar fi nucile. În acest fel nu se resimte o nevoie imediată de a mânca din nou. Dacă, în schimb, optăm pentru mâncăruri cu un nivel scăzut de calorii, foamea va fi o senzație permanentă. Acesta este un motiv pentru care nu poți să fii mereu la dietă.

Care este cel mai mare mit când vine vorba de un stil de viață sănătos?

Cel mai mare mit este corelat cu beneficiile aduse de pastile și de operațiile estetice chiar dacă stilul de viață este unul dăunător. Aceste pilule nu vor fi niciodată la fel de bune ca un stil de viață sănătos. S-ar putea să te ajute dacă ai moștenit gene mai dificile, dar nu vor înlocui niciodată ceva ce dobândești prin propriile forțe. Oamenii cred că genele sunt importante. Adevărul este că deși ele pot prezice o treime din procesul de îmbătrânire, comportamentul este cel care dă tonul celorlalte două treimi. Dacă cineva nu poate slăbi în greutate, nu genele sunt 100% responsabile, ci mai degrabă mâncărurile pe care le consumă- nu sunt în concordanță cu corpul lor. Dacă ar găsi alimentele care să fie în acord cu propriul corp, nu ar avea atâtea probleme de înfruntat.

interviu dr oz

Și care este cel mai bun mod de-a afla ce anume ni se potrivește?

Un nutriționist poate fi de folos, dar cheia este să experimentezi cât mai multe diete pentru a ajunge la cea mai potrivită pentru tine.

O dietă ideală ar fi una vegană sau una bazată pe carne?

Cred că pentru majoritatea oamenilor cea mai ușor de urmat ar fi dieta paleo. O dietă sănătoasă este una bogată în ingrediente naturale, din alimente care vin direct din natură și arată la fel chiar și atunci când sunt consumate.

Că tot veni vorba de carne, cât de des poate fi consumată?

Una din mesele zilei poate să conțină carne, însă cantitatea acesteia nu trebuie să depășească dimensiunea palmei. Mulți oameni fac greșeala să includă carnea în meniul lor mai mult de o dată pe zi.

Este adevărat că nu trebuie să mai mâncăm după ora 6 seara?

Cel mai bine este să nu mai mâncăm cu 3 ore înainte de ora de culcare. Doar dacă te pui să dormi la ora 9, atunci n-ar trebui să iei cina după ora 6.

Pentru a scădea în greutate alimentația este foarte importantă, însă pentru o viață îndelungată primordială este mișcarea.

Sărbătorile ne dau mari bătăi de cap când vine vorba de mese și frecvența lor, iar pe parcursul acestor perioade din an mulți se confruntă cu creșterea în greutate. Cum ne putem bucura de mâncare fără a depune surplus nedorit?

Este foarte important să mănânci doar cu o mână, nu cu ambele. Iar în cazul în care stai la masă, să fii conștient ce și cât mănânci. Elementul central al sărbătorilor nu este mâncarea ci prietenii și familia. Așa că, petrece mai mult timp vorbind și socializând cu ei decât mâncând.

Putem să savurăm o felie de pizza sau dulciuri fără ca acestea să ne afecteze sănătatea?

Da, se poate și este chiar recomandat să mănânci puțin din fiecare din alimentele la care poftești pentru a nu ajunge să le poftești și mai mult. Prima îmbucătură este cea mai bună, pe când a doua este doar pe jumătate la fel de bună ca prima. Dar secretul este ca imediat după, să bei un pahar mare cu apă pentru a spăla gustul din gură.

În România, două din trei persoane mor din cauza problemelor cardiace. Cum putem reduce aceste cifre?

Cel mai important lucru pentru o inimă sănătoasă este stimularea ei prin creșterea ritmului cardiac, iar acest lucru se poate face prin orice exercițiu fizic.

interviu dr oz

În opinia ta, ce este mai important pentru sănătate: mișcarea sau alimentația sănătoasă?

Pentru a scădea în greutate alimentația este foarte importantă, însă pentru o viață îndelungată primordială este mișcarea.

Cel mai important lucru pentru o inimă sănătoasă este stimularea ei prin creșterea ritmului cardiac, iar acest lucru se poate face prin orice exercițiu fizic.

Un mesaj pentru cititorii Altfel?

Cel mai bun sfat este să aibă grijă de sănătatea lor și să îi dea inimii un sens pentru a bate în continuare.

Citiți interviul integral în limba engleză

What is your daily routine when it comes to a healthy lifestyle?

I sleep very carefully 7 hours every evening and I turn down the lights about 15 minutes before bedtime and keep the room very cold in order to have a light sleep. When you turn the lights down, it allows your brain to produce melatonin. When you keep the room cold, your body temperature is lower so you can sleep better. Colder than you usually sleep it will make it better for you. And if you wear socks, your body temperature goes even colder. After sleeping 7 hours, I wake up every morning around 6 o’clock, even on weekends. I don’t sleep differently on the weekends, that way I don’t have jet lags. There is something called social jet lag where you sleep late on weekends and you get up early during the week. When you do that it’s like going to a different country, your body has trouble adjusting. So sleep the same amount of time every night, get up at the same time everyday even on weekends. Then I have a quick stretch that I do for 7 minutes, there’s a video on my website showing it. After my stretch, I take my shower, go to work. At work I eat yogurt and blueberries. Greek or Turkish yogurt, not zero fat. I drink water with lemon juice first. I do that to start the gastric fluids so it makes my intestines work and then when I get to work I eat my yogurt and blueberries.

Regarding the amount of time we should sleep per night, what can we do on a Saturday when we join a party? In this case it won’t be possible to sleep 7 hours per night.

Well, if you go out late, you will shift your time. So if you do it one day, it’s better than two days. Ideally, you’d not go out to much past midnight.

We all know that our body, for example the stomach, is trying to communicate with us by telling our brain what it needs. But most of the time, the brain misunderstands the signals and instead of let’s say…feel the need to drink water, we feel that we are hungry, even though we’re not. How can we understand correctly the messages that our body gives us?

The most important step is to eat foods that keep you full, not foods that are lowing calories. So foods that have healthy fats, like nuts, have calories but they keep you full. This way, you don’t feel like you have to eat immediately afterwards. If you eat low calorie foods, you’re hungry all the time. That’s why you can’t stay on a diet.

And what do you consider to be the greatest myth regarding healthy living?

The biggest myth is that there are pills and operations that help you if you have a bad lifestyle. Those pills are never as good as a healthy lifestyle. You might need then because your gens are not good, but it’s not as good as doing it yourself. And also, there is one more myth. People think their gens are important. The truth is, your gens are maybe predicting one third of your ageing, but your behavior is two thirds. If someone can’t lose weight is not only because of their gens, it’s more about the fact that they eat foods that don’t agree with their body. If they can figure out which foods agree with their body, they wouldn’t have a problem.

What is the best way to find out what it’s best for us?

A nutritionist can help, but the experiment is to try different diets and which one works best for you.

And if you would recommend a diet what kind would it be: a vegan diet or one based on meat?

I think for most people the paleo diet is probably the easiest to follow. A healthy diet is rich in real food, food that comes out of the ground looking the way it does when you eat it.

Speaking of meat, how often it is preferable to consume it?

I think one of your meals a day can have meat and it should be the size of your palm. It might seem a small portion, but you can have more one day and less the next one. But you should definitely not have meat at every meal. It’s a big mistake people make.

Is it true that it’s best not to eat after 6 o’clock in the evening?

It’s better that you don’t eat within three hours before bedtime. And that depends of the hour you go to bed. If you go to sleep at 9 o’clock, then you shouldn’t eat after 6.

The holidays are always hard to handle when it comes to food. During these periods of the year, we are afraid of gaining weight. How can we control this but still enjoy the eating part?

The most important thing is always leave one hand free in order to shake hands. Don’t eat with both hands.

And what should we do if we sit at a table? Then we definitely don’t have to shake hands with anybody.

Well, if you sit at a table I think you should eat with awareness. The point of the holidays is to see your friends, to speak but too often people are rushing into holidays. So if they slow down and spend more time speaking and less time eating, it would be better off.

In Romania, two out of three people die because of heart disease. What can we do to decrease the statistics?

The most important thing to the heart is to stimulate it and get the heart rate up. You can exercise even by walking fast to stimulate the heart rate for a better function.

In your opinion, what is prior for our health: working out or eating healthy?

Eating healthy is more important for weight loos and working out for living longer.

If we would like to eat a little bit of everything, like pizza or sweets, in a way that our body won’t be affected, can we do that?

Yes, yes, it’s the best way to do it, to eat a little bit of every food that you crave so you don’t crave them even more. The first bite is the best. The second bite is half as good as the first one. But here’s the trick, after that I would drink a big glass of water to wash the taste of your mouth.

Can you give a piece of advice for our readers?

The most important thing regarding a healthy lifestyle is to do it for your children, do it for your family. Give your heart a reason to keep beating.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Sunt o optimistă convinsă și mi se spune că am un entuziasm molipsitor. Am declarat război oricărui colț de mobilă, acolo unde se râde mult sunt mereu prezentă și încerc să împodobesc lumea din jurul meu cu frumos. Îmi place să cunosc suflete noi, să le observ și să-i descopăr pe oamenii care le poartă. Și, poate cel mai important, îmi place să scriu despre toate acestea.

Leave A Reply


*