Cafea cu aromă de Paris

0

Într-o după-masă plăcută de vineri cu iz de primăvară şi aromă de weekend, am avut plăcuta ocazie de-a pătrunde în universul Chic by Vali Ciobanu, de data aceasta nu ca şi model cum v-am obişnuit, ci având misiunea de a-i pune câteva întrebări despre cum a început totul, despre evoluţia acestui brand, cele mai reprezentative colecţii şi câteva planuri de viitor.

De câte ori paşii poartă alături de acest minunat designer în diverse proiecte şi colaborări şi de fiecare dată când sunt în acest showroom pot spun simt ca şi acasă. Simt dăruirea şi căldura acestei mari familii Chic de la care am avut ce învăţa pe parcursul celor 17 ani de colaborare. Îmi amintesc chiar şi acum primul meu pictorial într-o publicaţie a momentului când Vali a văzut Primăvara în mine şi am avut prima oară ocazia de a-i purta creaţiile. Revenind însă la prezent nu pot decât spun am fost primită într-o atmosferă relaxată, caldă cu o cafea aromată şi bomboane de ciocolată, povestind şi amintindu-ne atât de ce a fost la început dar şi de ultimul mare succes al brandului Chic, colecţia Contrast. Astfel am simţit pentru o clipă cum eram acolo şi trăiam acele emoţii pe care doar Parisul, capitala incontestabilă a modei, ţi le poate oferi.

A.C.: Ce înseamnă brand-ul CHIC în decorul urban de astăzi?

V.C.: În momentul de faţă, CHIC înseamnă a fi unic, a fi creativ, pentru că fiecare persoană este unică în felul ei. Ca firmă, am ajuns la acest nivel trecând prin mai multe etape de dezvoltare, pornind de la o asociaţie familială şi ajungând la ceea ce ne reprezintă cel mai bine: CREAŢIA. Aceste etape lungi dar educative ne-au format în ceea ce suntem astăzi.

Colectia Dor de traditii vali ciobanu

A.C.: Una dintre calităţile care atrag oamenii către Chic by Vali Cioban este faptul că oricine se regăseşte în stilul vostru caracteristic. Ce ne poţi spune despre acest lucru?

V.C.: Eu cred că orice persoană, indiferent ce stil vestimentar adoptă de obicei, are o parte creativă în ea care vrea să iasă la suprafață. Această părticică o au chiar şi persoanele cu un stil mai clasic sau persoanele care nu au încă încrederea în sine sau curajul să poarte ceea ce simt. Acestor persoane ne adresăm noi: femeilor şi bărbaţilor care vor să fie originali, care îndrăznesc să fie diferiţi.

A.C.: OK, înapoi la prezent. Haide să vorbim despre Paris. Cred că o prezentare acolo este visul oricărui designer. Ce reprezintă Parisul pentru tine?

V.C.: Parisul a fost un vis de-al nostru devenit realitate, un vis care a început în 2014 când am renunţat la toate magazinele noastre şi am pornit pe un alt drum. A fost un an al schimbării din toate punctele de vedere.

Colectia Contrast vali ciobanu

A.C.: Cu schimbarea vin şi riscurile. Cum aţi găsit curajul să faceţi acest pas?

V.C.: Da, pot să spun că ne-am asumat un mare risc atunci când am închis toate magazinele. Practic am renunţat la o sursă sigură de venit, fără să ştim ce ne aşteaptă, pentru a crea un concept altfel în Arad. Eu cred că în viaţă ajungi la un punct în care intervine rutina şi trebuie să schimbi ceva, iar având experienţa pe care am câştigat-o lucrând o mare varietate de articole vestimentare, atât pentru magazin cât şi pentru export, am avut încrederea că putem face orice.

A.C.: Care a fost următoarea mişcare după ce aţi închis magazinele?

V.C.: Primul lucru pe care l-am făcut după ce am închis magazinele a fost să mergem cu o prezentare în SUA, în New York, unde am avut un neaşteptat succes. Ceea ce ne-a dat şi mai multă încredere a fost faptul că într-un oraş cu o viteză atât de mare, unde oamenii nu se opresc pentru orice pe stradă, modelele noastre au fost apreciate. Asta a însemnat că da, putem să facem altceva.

A.C.: Care a fost feedback-ul după prezentarea de la New York?

V.C.: Chiar în acea toamna, după New York, am fost invitaţi de către doamna ambasador a României la Viena cu un fashion show de ziua naţională. Atunci am lansat colecţia „Dor”. Apoi am fost invitaţi la MQ Vienna Fashion Week.16, iar în urma acestei prezentări am fost contactaţi de către Oxford Fashion Studio să participăm la Paris Fashion Week.

A.C.: Spune-ne câteva cuvinte despre colecţia „Contrast”.

V.C.: Colecţia este inspirată din ghiocel şi din mărţişor, acesta fiind un simbol specific românesc. Fiecare piesă din această colecţie este unică şi autentică, la fel ca fiecare persoană. Mesajul colecţiei este: „Într-o lume a contrastelor, armonia se găseşte în noi înşine.”

Colectia Contrast vali ciobanu

A.C: De ce ghiocelul?

V.C.: Am ales ghoicelul pentru că reprezintă renaştere, putere- concept în care ne-am regăsit şi noi.

A.C.: Ce presupune realizarea unei colecţii de asemenea anvergură? A fost un proces lung?

V.C.: Da, am muncit mult la această colecţie. De la schiţă la produsul final pe care îl vedem pe podium, modelul este într-o continuă schimbare. Dacă nu am fi avut în martie prezentarea, probabil că încă am fi adus modificări colecţiei. Fiind foarte diferiţi între noi, întreaga echipă, fiecare şi-a pus amprenta iar asta se simte. Cred că de aceea ţinutele se potrivesc pe atâtea stiluri.

A.C.: Cum ţi s-a părut colaborarea cu echipa de la Oxford Fashion Studio, cu modelele de acolo?

V.C.: A fost totul foarte profi, fiecare a ştiut ce a avut de făcut. Nu a fost nevoie de repetiţii extensive.

A.C.: Cum a fost show-ul în sine faţă de altele?

V.C.: Nu am reuşit să vedem mult din prezentări, fiind în backstage toată ziua, dar energia de acolo mi-a plăcut foarte mult. Nu a fost concurenţă, a fost o comunicare armonioasă din care am avea de învăţat cu toţii.

A.C.: Poţi să ne dai câteva hinturi în legătură cu proiectele de viitor? La ce ne putem aştepta de la Chic by Vali Cioban?

V.C.: Planul e să facem ce am făcut dintotdeauna: să evoluăm. Pregătim o nouă colecţie şi ne-am propus să schimbăm şi imaginea străzilor arădene, să îndemnăm oamenii să fie originali, ca natura din jurul nostru. Doar de noi depinde cum arată străzile oraşului, de cum ne îmbrăcăm noi dimineaţa. Nu trebuie să fie un outfit scump, putem să ieşim din rutină printr-o eşarfă diferită sau printr-un accesoriu.

A.C.: Foarte bună ideea, chiar are nevoie peisajul de un makeover. Poţi să ne spui un cuvânt de încheiere pentru cititorii revistei ALTFEL?

V.C.: Fii tu însuţi. Fii ALTFEL!

Text: Ancuța Ciortea

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply


*