BRomania are o rețetă pentru făcut virale și nu îi e frică să o folosească!

0

Dacă ai sub 30 de ani sunt toate şansele ca Bromania aka Matei Dima să nu mai aibă nevoie de nicio introducere pentru tine. Dar eu am o confesiune de făcut: înainte de 10 aprilie 2016 nu ştiam mare lucru despre el. Nu mă înţelege greşit, îl urmăresc pe Instagram, Facebook, Youtube etc de mult timp şi chiar îmi place umorul lui. Dar înainte de acest interviu nu aveam nicio idee despre omul din spatele brandului… despre Matei. Credeam cu toată sinceritatea că e un tip amuzant care a avut norocul să ajungă viral la un moment dat, şi de acolo a pornit totul. Interviul de faţă, câteva zile de cercetări intense şi participarea la conferinţa pe care Bro a susţinut-o în cadrul Minds Hub de la FEAA Timişoara (un loc foarte cool pentru studenţii puşi pe treabă) mi-au demonstrat că am avut o primă impresie greşită. În spatele Bromania stă multă muncă, pasiune şi, mai ales, multă planificare.

Pentru început, trebuie să precizez că Bro nu este “your average Joe”. Constănţean de origine, povesteşte senin cum în familia lui s-a pus mare accent pe educaţie astfel că, atunci când a venit momentul studenţiei, a plecat cu bursă în SUA, unde a făcut 2 facultăţi (teatru şi relaţii publice) şi un master (regie de film), stabilindu-se ulterior în Los Angeles. Iar acesta este doar începutul. În 2013 a câştigat Youtube Music Awards (yay, România!) pentru un videoclip regizat de el; a produs clipuri pentru INNA, Loredana Groza şi chiar şi o reclamă Kinder, iar la show-ul din 17 aprilie de la Sala Palatului din Bucureşti i-a avut ca invitaţi pe Antonia şi Carla’s Dreams… impressed much? Dacă încă nu eşti la fel de impresionat pe cât am fost eu când am aflat toate aceste lucruri, ei bine află că Bro este bun prieten cu King Bach, regele vine-urilor (dacă nu ştii de el atunci n-am idee ce se întâmplă cu tine, până şi bunica mea îl urmăreşte!); au realizat împreună numeroase sketch-uri şi, tot împreună, au făcut şi voluntariat în Jamaica. În urmă cu aproximativ 2 ani Matei a pus bazele proiectului Bromania şi, o dată cu acesta, a început şi întreaga nebunie. Pe foarte-foarte scurt, cam asta am aflat eu despre Bro de pe internet şi de la conferinţă. Mai sunt, desigur, multe alte lucruri de spus despre background-ul lui, dar hai să trecem peste toate astea (că se pot afla dintr-un search pe Google, nu?) şi să începem cu detaliile picante dezvăluite de Bro în exclusivitate pentru revista Altfel în cadrul unui interviu realizat între două schimburi de outfit-uri la şedinţa foto.

FOTO: Cristina Ivașcu
MUA: Bojița Ilici
STILIST: Anca Sorca
HAIR: nu e

interviu matei dima aka bromania

Costum – 1250 Ron
Vestă și lavalieră – 450 Ron
Cămașă cu butoni – 280 Ron
Batistă – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Ai un master în regie de film şi vorbeşti mereu cu drag şi speranţă de viitor despre acest domeniu. Ce gen de film ţi-ar plăcea să regizezi?

La mine challenge-ul a fost mereu să fac oamenii să râdă, aşa că mi-ar plăcea să regizez o comedie de acţiune. Mi se pare că aici se poate îmbina cel mai bine partea comercială cu ceva comic. Poţi combina scene mai grele din punct de vedere tehnic, precum cele cu împuşcături sau depăşiri între maşini cu scene foarte haioase. Şi după comediile de acţiune mi-ar plăcea să regizez comedii despre viaţă, cu umor mai negru şi mai puţin comerciale.

Există o matematică sau să-i zicem o “reţetă” în spatele viralității, dar care nu e garantată. Îţi poate însă creşte şansele de viralitate

Îmi poţi da şi un exemplu de astfel de comedie?

Little Miss Sunshine. E unul dintre filmele care îmi plac mie foarte mult. O comedie neagră. Când te uiţi la el te face să te simţi… într-un anumit fel.

interviu matei dima aka bromania

Smoking – 1250 Ron
Cămașă – 250 Ron
Cravată – 90 Ron
Batistă – 55 Ron
Toate de la Katharsis 

Pantofi Magazin Goretti, Kapa Center – 199 Ron

interviu matei dima aka bromania

Ce urmează pentru tine după sketch-uri şi stand up? Ce-ţi doreşti să încerci mai departe?

Probabil un serial online, web series. Sau poate un film bazat pe scenariul pe care l-am scris.

Dintre toţi actorii de la Hollywood (să zicem că poţi să alegi pe oricine), cu cine ţi-ar plăcea să lucrezi?

Sacha Baron Cohen, cunoscut de toţi ca Borat. Mi se pare un geniu comic şi mi-ar plăcea foarte mult să colaborăm. Probabil aş învăţa enorm de la el.

În ultima perioadă nu prea mai citesc comentariile răutăcioase. N-am mai avut la fel de mult timp cum aveam când era pagina mai mică

Urmează show-ul tău de la Sala Palatului, în 17 aprilie. Cât de greu este să organizezi un astfel de show? Cu cât timp înainte trebuie să înceapă organizarea?

Cu o viaţă înainte. E multă muncă. Eu, fiind un control freak în general, am vrut să mă implic în organizare. Am vrut invitaţi, aşa că vine Carla’s Dreams să cânte, vine şi Antonia… toate astea implică multă muncă, mai ales că e primul meu mare show în Bucureşti. Dar am învăţat atât de multe încât nu o să regret niciodată că l-am făcut şi oricum ar ieşi, eu sunt deja fericit.

interviu matei dima aka bromania

Costum – 850 Ron
Cămașă cu butoni – 250 Ron
Papion – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Pantofi Magazin Goretti, Kapa Center – 190 Ron

interviu matei dima aka bromania

De ce i-ai ales pe Carla’s Dreams şi Antonia ca invitaţi?

În primul rând pentru că îi cunosc şi îmi sunt prieteni. Pe Carla’s l-am cunoscut când m-am mutat în Bucureşti, o perioadă am stat în aceaşi casă cu el şi am reuşit să-l “descopăr”. E foarte inteligent şi bun în ceea ce face; fără doar şi poate e cel mai fresh artist din România în acest moment, aşa că mi s-a părut că ar fi foarte cool să fie şi el pe scenă să cânte. Pe Antonia am invitat-o pentru că am mai filmat cu ea, e foarte haioasă.

De obicei, oamenii cred că nu ai cum să planifici un viral şi că acesta pur şi simplu… se întâmplă. Eşti de acord cu această idee, sau în spatele succesului tău stă multă planificare?

Există şi o planificare, există o matematică sau să-i zicem o “reţetă” în spatele viralității, dar care nu e garantată. Îţi poate însă creşte şansele de a crea sau măcar de a te apropia de un video viral. Eu aplic reţeta aia de foarte multe ori, dar uneori folosesc pur şi simplu chestii care doar mi se par mie haioase… Trebuie să fii liber, să-ţi dai drumul la creativitate. Spune ce-ţi place ţie, nu te gândi la gura lumii neapărat şi la un moment dat iese ceva!

Care este comentariul pe care îl primeşti cel mai des de la hateri?

Că sunt chel… Dar nu ştiu neapărat dacă e hate, adică a devenit un fel de… chestie recurentă. La început probabil a fost vorba despre hate, acum e gen… okey, a postat ceva Bromania? Okey, trebuie să comentăm asta… după să ne continuăm ziua. Dar asta ar fi. La început eram şi puţin mai gras şi atunci erau şi comentariile că sunt gras, chel şi că nu sunt haios, evident.

Crezi că şi haterii contribuie sau au contribuit la succesul tău?

Mulţi susţin ideea asta, dar eu nu cred în ea. Cel mai bine este să ignori. Să fii conştient de existenţa lor, de motivele lor, dar să nu iei la bord informaţia. Creierul are nevoie de loc pentru chestii mai importante decât hate-ul oamenilor care au frustrări.

interviu matei dima aka bromania

Smoking – 1250 Ron
Cămașă cu butoni – 280 Ron
Papion – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Pe pagina ta am observat că se şi răspunde la unele comentarii răutăcioase, chiar foarte amuzant de cele mai multe ori. Răspunzi tu personal sau ai o echipă care se ocupă de asta?

Depinde. În ultima perioadă nu prea mai citesc comentariile răutăcioase. N-am mai avut la fel de mult timp cum aveam când era pagina mai mică. Dar o dată la ceva timp, mai ales dacă prinde amploare mai mare, adică intră fanii mei şi răspund, simt nevoia să le arăt că-i ok. Dar nu, nu am efectiv pe cineva care să comenteze. Am oameni care se ocupă de pagină, dar de comentarii se vorbeşte cu mine, nu scrie nimeni pe pagina mea.

Ai locuit 9 ani în America. Care este diferenţa majoră dintre români şi americani, lăsând la o parte nivelul de trai.

Sunt relativ multe, dar cred că istoria schimbă cel mai mult… felul în care se regăseşte în noi, faţă de cum se regăseşte în americani. Americanii nu prea au istorie. Noi avem şi asta ne-a şi făcut aşa cum suntem, un pic mai răutăcioşi. Americanii sunt un amestec de mai multe naţii, de mai multe rase, mai multe feluri de a fi… şi  aici e o diferenţă foarte mare. Dar dacă vrei un exemplu mai clar, acela ar fi relaţiile cu clienţii. Este cea mai mare diferenţă pe care o văd eu. Se simte din secunda în care aterizezi pe aeroport în România. Aici omul care îţi oferă un serviciu urăşte să facă asta, se vede pe faţa lui. În America sunt de o mare falsitate, cu care te obişnuieşti şi îţi place. Adică îţi zâmbeşte fals chelnerul când vine şi îţi spune: Hy, how are you, yes, please. Dar te bucuri că doar de aia ai venit acolo ca să te simţi bine, nu să vină unu care îţi lasă impresia că i-ai stricat tu ziua pentru că l-ai întrebat unde-i raionul de vinuri sau ceva de genul acesta.

interviu matei dima aka bromania

Smoking – 1250 Ron
Cămașă cu butoni – 280 Ron
Papion – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Apropo de America, plănuieşti să te întorci în LA şi dacă da, când?

Plănuiesc, însă trec printr-o restructurare a paginii şi a companiei din spatele paginii şi trebuie să iau nişte decizii majore înainte să plec. Ideea e că o să plec cu un plan, nu în genul hai să vedem ce mai pot să fac în LA. Cred că pot re-ataca LA-ul cu forţe noi, însă trebuie să fie momentul potrivit.

După părerea ta, care este măsura succesului în online? Adică când poţi să spui că DA, după atâta muncă am reuşit… am un vlog de succes, am un blog de succes?

Sincer, e greu să măsori, depinde care sunt standardele. Dacă te raportezi din punct de vedere financiar, atunci poţi să spui că ai succes în secunda în care începi să faci destui bani ca să susţii o echipă şi să creşti constant. Eu cel mai fericit am fost când m-am întâlnit pe stradă cu o fată şi mi-a zis că mi-a văzut vlogul despre educaţie şi că am influenţat-o să aplice pentru bursă. Doar ce venea de la ambasadă, îşi luase viza şi primise bursă în America. M-am simţit mult mai împlinit decât dacă aş face 10 milioane… de vizualizări la un video.

Toată munca asta, tot urcatul pe scenă, tot turneul, m-au adus într-o stare foarte robotizată

Dintre toate personajele tale, ai un preferat?

Am un preferat. Am jucat un moş la un moment dat într-un sketch de-al meu, “O pitzipoancă la Saint Tropez” şi mi-a plăcut la nebunie să joc moşu’ ăla. Multă lume preferă pitzipoanca. Îmi place şi mie, doar că e o caricatură mult mai mare. Parcă cu bătrânelul ăsta a trebuit să joc pe bune.

Deci să ne aşteptăm cumva să revină bătrânelul?

Dacă o să mai am roluri cu bătrânei o să revină probabil chiar el. Cu toate că machiajul şi pregătirile îmi cam taie din elan.   

interviu matei dima aka bromania

Smoking – 1250 Ron
Cămașă cu butoni – 280 Ron
Papion – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Cât de mare este echipa cu care lucrezi de obicei?

Se schimbă. Şi acum sunt într-o perioadă de schimbare deci nu pot să dau un răspuns foarte, foarte clar. Însă îl am pe Andrei care e tour managerul meu şi colegul meu de bancă din liceu. O mai am pe verişoara mea Diana, care acum se ocupă de proiectul Cristina şi Laura- cele două fete semnate la mine. Mai am echipa de la Global Records, mai fac cu ei booking câteodată, dar deocamdată mă ocup eu cu Andrei. Însă repet, mă îndrept spre o mărire de echipă cu ajutorul unor băieţi care vor să se ocupe mai mult de partea asta financiară, avocaţi, contabilitate şi toate astea pe care NU le suport.

Care este reţeaua socială pe care o preferi? Tu eşti prezent cam peste tot, Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat etc…

Cred că momentan e Snapchatul, pentru că nu am nicio presiune să postez acolo ceva mega-ultra inteligent. Postez lucruri din viaţa de zi cu zi, behind the scenes-uri, happening-uri de moment… şi asta îmi place pentru că nu trebuie să stau să mă gândesc de 15 mii de ori la ce postez. Îmi mai place şi Instagramul pentru că e mai privat.

Care a fost cel mai frumos şi cel mai urât lucru care ţi s-au întâmplat de când ai început Bromania?

Cel mai frumos, cred că e faptul că pot să urc pe scenă. Când sunt pe scenă intru într-o stare deosebită pe care nu pot să o descriu. E ca o ameţeală, efectiv intru într-o zonă în care sunt foarte fericit, îmi place energia aia şi dacă nu făceam Bromania probabil că era mai greu să mă bag pe piaţă atât de puternic, să pot să fac sold out de la început şi pentru asta sunt foarte fericit.

Iar negativ e… tot că urc pe scenă :)). Toată munca asta, tot urcatul pe scenă, tot turneul, m-au adus într-o stare foarte robotizată şi mi-am dat seama după câteva luni că eu nu mă mai bucuram de viaţă 100%, că efectiv munceam şi postam şi eram parcă într-o continuă stare de ceaţă. Mă întrebai unde am fost acum două săptămâni şi nu puteam să zic oraşul în care am fost.

interviu matei dima aka bromania

Costum – 1250 Ron
Vestă și lavalieră – 450 Ron
Cămașă cu butoni – 280 Ron
Batistă – 55 Ron
Toate de la Katharsis

Un mesaj pentru timişorenii altfel.

Sunteți chiar ok! Rămâneți la fel de pufoșenii pufoase. (E o stare de spirit să fii pufoșenie, nu o condiție fizică).

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply

*