5 secrete bine păzite cu Victor Ioan

0

Am stat de vorbă cu Victor Ioan, un pilot tânăr, ambițios și cu visuri mari, despre pasiunea pentru motorsport și viața în viteză. Ce înseamnă acest sport, cât este de cunoscut în România, ce presupune el și cum se desfășoară? La toate aceste întrebări am primit răspunsuri despre un domeniu atât de complex și, totuși, atât de puțin cunoscut la noi în țară.

Povestește-mi, te rog, ce înseamnă mai exact tot acest domeniu al motosport-ului?

Motorsportul, în primul rând înseamnă pasiune, cu cât mai multă, cu atât mai bine. Fără aceasta, mașina este doar un mijloc de transport. E o doză de nebunie, altfel, cine ar alege să facă asta? Înseamnă libertate pentru că, atâta timp cât ești la volan, nu prea mai contează altceva. Mai înseamnă și spectacol- atât pentru piloți, cât și pentru spectatori. Îți învingi frica de fiecare dată, dar și cauți mai multe modalități de a te îmbunătăți- pe tine și pe mașina ta. Cred că este un stil de viață, un mod bun de a cunoaște oameni noi și de-a lega prietenii. E un mix de sentimente care te face să simți că trăiești- doza de adrenalină care îți face inima să bată mai tare.

interviu Victor Ioan

Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru sporturi extreme?

Fiind născut în Hunedoara, unde mi-am și petrecut copilăria, am urmărit de câteva ori anumite probe din “Raliul Hunedoarei” și, practic, de aici am luat acest microb. Pur și simplu eram fascinat de modul în care piloții făceau mașinile să “danseze” pe drum, sunetele acestora îmi făceau pielea de găină. În urmă cu câțiva ani, după o lungă perioadă de pauză, am început să frecventez competiții auto (raliu, vtm, drift etc.) în calitate de spectator. Așa am decis că vreau să îmi îndeplinesc visul din copilărie, acela de a ajunge pilot.

Cât de dezvoltat este acest sport în România?

E greu de răspuns la acestă întrebare pentru că sunt mai multe perspective din care putem privi. La noi în țară, de exemplu, nu există această cultură a sponsorizărilor, ceea ce înseamnă că piloții, de multe ori, nu au buget destul pentru a se descurca. Momentan avem doi organizatori A.C.R. (Automobil Club România) și FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv), însă, din păcate, sunt etape care se suprapun unele cu altele. Astfel, piloții sunt nevoiți să aleagă. În principiu, există evenimente pentru toată lumea, de la raliu la drift. Numărul spectatorilor diferă în funcție de eveniment.

interviu Victor Ioan

Care a fost cea mai frumoasă/haioasă/interesantă experiență pe care ai avut-o la curse?

Cea mai frumoasă experiență a mea a fost la Romanian Berg Cup “Cupa Reșița”. Inițial nici nu am sperat că o să ajung la această etapă din lipsa fondurilor și a echipamentului necesar pentru a participa. Însă, cu aproximativ două săptămâni înaintea evenimentului, am reușit să adun niște bani pentru a putea achiziționa echipamentul necesar și să mai fac mici modificări la mașină pentru siguranța mea. Vineri, 1 iulie 2016, am terminat mașina cu exact trei ore înainte de închiderea parcului rece și a verificărilor tehnice. În seara aceea aproape nu am putut dormi de emoții. Sâmbătă, 2 iulie 2016, pe la ora opt, eram deja printre primii ajunși în parcul rece. După ședința cu piloții am plecat spre parcul service, unde fiecare avea locul marcat. Eu eram lipsit de orice emoție până în momentul în care un arbitru mi-a cerut să mă echipez și să plec spre linia de start, fiind a treia mașină care urca. De atunci timpul a început să se scurgă din ce în ce mai greu. Arbitrul mi-a spus că am 30 de secunde iar atunci parcă totul părea ireal. După alte câteva secunde începusem deja să tremur și nu puteam să îmi controlez respirația. Ajung la numărătoarea inversă: “5,4,3,2,1”, iar timpul s-a oprit. Dintr-o dată lumina s-a făcut verde și am plecat de pe loc. În momentul în care am trecut linia de finish am reușit să respir, am luat o gură zdravănă de aer, dar nu îmi venea să cred că sunt acolo. În următoarele manșe de antrenament și concurs nu am mai avut emoții și în ciuda unei defecțiuni din ultima manșă am reușit să mă clasez pe locul 3 la clasa mea.

interviu Victor Ioan

Care sunt planurile tale pentru viitor?

Anul acesta sper să îmi asigur un buget decent, dacă îmi mai găsesc câțiva sponsori noi, pentru a putea participa în CNVC2 (Campionatul Național de Viteză în Coasta 2), un campionat înființat în acest an, la clasa H1 și vreau să mă clasez cât mai sus pe podium. Partea frumoasă la acest nou campionat este că nu este nevoie de un buget atât de mare și sunt două etape comune (Râșnov- 22 aprilie și Reșița- 2 iulie), la CNVCD (Campionatul Național de Viteză în Coasta Dunlop) și cinci în total. În viitorul îndepărtat îmi doresc mult să pot participa măcar un an în CNVCD dar și în CNRD (Campionatul Național de Raliu Dunlop), însă acestea sunt momentan vise, pentru că ambele necesită bugete mari.

Text: Ștefana Macovei

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply


*