Barbie – de la jucărie la fashion icon

0

De la crearea ei, la începutul lunii martie 1959 de către Ruth Handler, Barbie, sau Barbara Millicent Roberts pe numele ei întreg, a avut un impact incredibil asupra industriei jucăriilor. În timp ce astăzi Barbie cea clasică este o bombă blondă, păpușa originală, comercializată de Mattel, putea fi achiziționată ca blondă sau brunetă și era îmbrăcată într-un costum de baie cu print zebră, având părul prins în coadă. A fost introdusă pe piață ca “o adolescentă fashion model” și, ca păpușa de astăzi, avea numeroase outfituri și accesorii ce puteau fi achiziționate separat.

Primul designer de haine pentru Barbie a fost Charlotte Johnson. Ea s-a inspirat în crearea garderobei păpușii din stilul femeilor fashion-icon-uri din acea perioadă, precum Jackie Kennedy și Audrey Hepburn. Outfit-urile erau incredibil de detaliate și copiau în cel mai mic detaliu fiecare croi, nasture sau fermoar. Pe măsură ce păpușa a crescut în popularitate și a început să fie produsă în masă, s-a renunțat la toate aceste detalii, iar materialul preferat pentru hainele ei era cel sintetic, fiind mai ieftin și ușor de îmbrăcat.

În fiecare deceniu Barbie a fost îmbrăcată conform celor mai populare trenduri, iar imaginea ei a fost restructurată în mod constant pentru a reflecta societatea americană în cea mai bună lumină. În anii ’60, ea a primit o fusta mini și cizme go-go, o mașină, o casă, și mergea la colegiu/facultate.

În anii ’70 vânzările au scăzut din cauza atitudinii sumbre a țării în urma războiului din Vietnam. Dar jocurile Olimpice de iarnă din 1975 le-au adus celor de la Mattel o foarte bună oportunitate de marketing: Barbie a fost vândută ca sportivă, practicantă a diverse sporturi de iarnă precum schi sau patinaj artistic. La sfârșitul anilor ’70 Barbie a aderat la nebunia disco, reflectată în outfiturile ei formate din salopete psihedelice și rochii cu paiete. Anii ’80 i-au adus păpușii noi profesii, ea devenind “Astronaut Barbie,” și “Doctor Barbie.”

În anii ’90 Barbie a devenit o emblemă a schimbărilor ce aveau loc în societatea americană, ea reflectând egalitatea rasială și acceptarea și respectarea femeilor ce alegeau cariera în defavoarea căsătoriei. A fost comercializată cu diferite caracteristici etnice, inclusiv asiatice, africane sau hispanice și avea un stil de viață independent, practicând diverse meserii.

Barbie a fost ținta mai multor controverse de-a lungul existenței sale, poate cea mai importantă dintre acestea fiind cea care atacă proporțiile corpului păpușii, afirmându-se că ele stabilesc un model nerealist pentru fete. În ciuda acestor acuzații, popularitatea lui Barbie nu a scăzut iar singura modificare făcuta de Mattel a fost lărgirea taliei.

La a 50-a aniversare, numeroși designeri precum Christian Louboutin, Calvin Klein, Vera Wang, și mulți alții au creat haine inspirate de păpușă, acestea fiind prezentate pe podiumul de la Mercedes-Benz Fashion Week din New York. Dată fiind continua adaptare de succes a stilului păpușii la trendurile reprezentative pentru fiecare generație, este evident că a căuta fashion-inspirație în istoria Barbie nu este o idee rea!

Chiar dacă în zilele noastre Barbie nu mai este emblema societății americane care a fost în trecut, ea încă deține un loc foarte bun pe piața jucăriilor. Iar la 56 de ani, arată fenomenal!

Patru designeri timișoreni au îmbrăcat-o pe Barbie într-o ținută originală, specifică stilului lor. Rezultatul îl poți vedea mai jos

FOTO: Cristina Ivașcu
MUA: Bojița Ilici

barbie de la jucarie la fashion

Ținută realizată de Ally Swimwear

barbie de la jucarie la fashion

Ținută realizată de Teodora Moț

barbie de la jucarie la fashion

Ținută realizată de Teodora Moț

barbie de la jucarie la fashion

Ținută realizată de Gabriela Roman

barbie de la jucarie la fashion

Ținută realizată de Dana Simionescu

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply


*