Wannabe: Fashion Marketer

0

Dacă scrii pe marele www „fashion ma”, fashion marketing este a patra sugestie oferită: e limpede că motoarele de căutare știu ceva. Și dacă știu ele, vrem să știm și noi! Și dacă știm noi, atunci știi și tu– trebuie doar să citești în continuare!

Despre fashion marketing se spune că este o parte importantă din latura financiară a industriei de modă, una la fel de semnificativă ca și latura creativă. Chiar dacă ai un produs extraordinar, nu va ajunge departe dacă nu ai și un proces competent de marketing în spate, care să creeze și să contureze imaginea produsului în ochii publicului țintă. O persoană cu această funcție (fashion marketer) colaborează cu toți ceilalți din domeniu (designeri, artiști, directori, etc) pentru a crea și a pune pe piață noi mărfuri. De fapt, pentru a crea noi hituri.

Dintr-un alt punct de vedere, fashion marketing este definit ca procesul de analiză, dezvoltare și lansare pe piață a trendurilor în așa fel încât să respecte strategiile de vânzări. Fashion marketerii cercetează tendințele actuale, industria, oamenii, motivația și dorințele lor- tot, tot, tot. Pe baza rezultatelor obținute vor personaliza campaniile de promovare, astfel încât să se adreseze direct publicului țintă pentru fiecare categorie de produs.        

Se mai spune despre un fashion marketer că este necesar să aibă puteri supranaturale pentru a vedea viitorul… dar mai degrabă creează viitorul- cel puțin în modă.

Fashion marketerul trebuie să fie la curent cu tendințele vechi și cu cele noi, trebuie să analizeze toate aceste informații pentru a determina care va fi următorul produs de succes, și să creeze campania înainte ca trendul cel nou să ajungă pe piață și să-l știe toată lumea.

De asemenea, trebuie să aibă un simț deosebit al afacerilor și să decidă care stil sau tendință va genera cel mai mult profit, și care se poate vinde cel mai ușor- pentru fiecare tip de piață în parte. Aceste deprinderi specifice industriei modei se învață în școli de specialitate; noi am enumerat mai jos doar câteva din Europa și de peste Oceanul cel Atlantic:

  •         FASHION INSTITUTE OF TECHNOLOGY – New York
  •         PARSONS THE NEW SCHOOL FOR DESIGN – New York
  •         FASHION INSTITUTE OF DESIGN & MERCHANDISING – Los Angeles
  •         LONDON COLLEGE OF CONTEMPORARY ARTS – Londra
  •         MILAN FASHION CAMPUS – Milano
  •         ISTITUTO EUROPEO DI DESIGN FLORENCE – Florența
  •         HAUTE FUTURE FASHION ACADEMY – Milano

Dar dacă ești mai comodă din fire și nu vrei să călătorești sau să te muți într-unul din orașele de mai sus, am verificat și există și cursuri online pentru tine:

  •    http://www.newschool.edu/parsons/aas-fashion-marketing-programs;
  •    www.arts.ac.uk/fashion/courses/short-courses/online-courses/fashion-marketing-course-online.

Persoanele cu diplomă în fashion marketing vor fi pregătite pentru un job în achiziții de modă, managementul lanțurilor de magazine, publicitate, promovare și relații cu publicul. Și ca să ai imaginea completă, am întrebat (și am aflat) cam care e viața unui fashion marketer de peste ocean: New York 72 kUSD/an, Los Angeles 57 kUSD/an, Chicago 64 kUSD/an. Pentru Europa și România ne bazăm pe tine să ne spui cum va fi, pentru că toată lumea e secretoasă și nu zice nimic. De regulă, asta e un semn bun.

În cazul în care te-ai hotărât să apuci și tu calea fashion marketingului, te invit să citești mai jos pașii pe care îi ai de urmat:

  1. – te informezi despre specificul postului (începi cu articolul acesta și continui pe www);
  2. – te înscrii la una din școlile de specialitate (sunt înșiruite mai sus câteva);
  3. – acumulezi experiență (o variantă ar fi să alegi un internship la marile case de modă);
  4. – vii cu idei revoluționare pe care le pui în aplicare și apoi le adaugi în CV-ul tău;
  5. – trimiți scrisori de intenție la celelalte case mari de modă în care îți exprimi dorința de a colabora cu ele și atașezi CV-ul și portofoliul;
  6. – alegi cea mai buna ofertă dintre cele primite și mergi sa discuți cu ei detaliile (salariu, beneficii, mărimea biroului, tipul mașinii, etc);
  7. – schimbi statusul pe facebook și linkedin și pui acolo „fashion marketer la …”.

Ce zici, ți-ar plăcea să ai și tu jobul acesta? Dacă da, de ce?

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

"Construiesc in fiecare zi cea mai buna versiune a mea."

Leave A Reply


*